کد خبر: ۱۲۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۷
استاندار فارس در جلسه شورای اداری:

نرخ بیکاری استان فارس در حال کاهش است/ بیش از یک میلیارد دلار سرمایه در فارس جذب شده

تبادار استاندار فارس گفت: با وجود اینکه یکی از خطوط مهم ریلی در فارس وجود دارد ولی هنوز نتوانسته‌ایم آن را به بنادر متصل کنیم.
به گزارش شیرازه، استاندار فارس در شورای اداری استان که همزمان با افتتاح پروژه‌های مخابراتی فارس با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شیراز برگزار شد اعلام کرد: نرخ بیکاری استان فارس در حال کاهش است.

 اسماعیل تبادار توضیح داد: بحث اشتغال همچنان از اصلی ترین مسائل استان فارس است و وقتی می‌گوییم نرخ بیکاری در فارس کاهش داشته به معنای این نیست که دیگر در فارس مشکل بیکاری نداریم،  بلکه فقط مبین این است که نسبت به گذشته وضعیت بهترشده است.

وی افزود: نرخ بیکاری استان فارس از ۱۶/۸ به ۱۱/۴ در سال ۹۵ و ۱۰/۸ دز سال۹۶ کاهش یافته و این دستاورد خوبیست.

تبادار اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان هم با کاهش نرخ بیکاری رشد خوبی داشته و  به ۴۰/۵ رسیده است. صادرات غیرنفتی نیز  در فارس با رشد ۴۴درصدی در سال ۹۵ نسبت به ۹۴  و رشد ۲۵ درصدی در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ همراه بوذه است

استاندار فارس ادامه داد: در سال گذشته  در این استان یک میلیارد و چهل میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌ایم و از افقی که به عنوان هدف سال در نظر گرفته شده بود رد کردیم و جذب بالاتری داشتیم.

تبادار در آیین افتتاح طرح‌های شرکت مخابرات فارس اظهار داشت: نمودار اشتغالزایی استان نشان می‌دهد که نسبت به گذشته از نرخ مطلوبی برخورداریم و  نرخ مشارکت اقتصادی و رشد صادرات غیر نفتی  در نقطه مناسبی قرار دارد البته هنوز باید برای رسیدن به وضع مطلوب تلاش زیادی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امسال در توسعه صادرات غیرنفتی تلاش‌های مضاعفی صورت گرفته است افزود: پروژه‌های متعددی  در دستور کار استان قرار گرفته که هم اینک 8 طرح بزرگ با 11 هزار میلیارد تومان در حال اجرا است. در حال حاضر550 کیلومتر بزرگراه در دستور کار و ایجاد 350 کیلومتر آزادراه در برنامه دولت قرار گرفته است که مهم‌ترین آن آزادراه لار به بندرعباس، شیراز به  بوشهر و لامرد به پل فسا است. که مثل همیشه انتظار همکاری از شما داریم.

استاندار فارس فعالیت راه آهن استان را بسیار فقیر اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه یکی از خطوط مهم ریلی در فارس وجود دارد ولی هنوز نتوانسته‌ایم آن را به بنادر متصل کنیم  که این مهم همت دولت و نمایندگان مجلس را می‌طلبد.

تبادار با بیان اینکه استان فارس در پهنه ارتباطات هم کاستی‌هایی دارد، خطاب به وزیر ارتباطات بیان کرد: در استان فارس و شیراز در زمینه بی تی اس نگرانی‌های است که انتظار می رود  در مسیر بهبودی قرار گیرد.

وی ابراز داشت: فارس زیرساخت های پرآوازه ای مثل کارخانه‌ زیمنس وصنایع الکترونیک داشت و برای احیای آنها و بهره برداری از ظرفیت‌های فارس در حوزه ارتباطات  وفناوری اطلاعات  ازشما انتظار ویژه داریم. علاوه بر حوزه تخصصی خودتان به حضور شما در کابینه تدبیر و امید نه تنها به عنوان وزیر ارتباطات بلکه به عنوان مددکار و همکار در عرصه های عمومی استان چشم امید داریم.

وی با به تماسی که دررابطه با کمبود آب و جمع کردن پمپ‌ها در یک نقطه از استان در همین جلسه با او گرفته شد اشاره کرد و گفت: بحران آب در فارس جدی است و همین تماس های که از گوشه و کنار استان دارم تمرکزی برای من نگذاشته که سخنانم را در این جلسه ارائه دهم.

تبادار گفت: امروز برای رشد اقتصاد استان ناچاریم آب را مدیریت کنیم در صورتی که ۱۰ درصد تامین غذایی کشور را بعهده داریم.

وی تاکید کرد: مصرانه طالب هستیم تاکیدی ویژه بر فراهم شدن زمینه های گسترش آی تی در فارس شود.انتظار داشتم در رابطه با منابع انرژی خصوصا برق هم در ابتدای این جلسه قوی تر گزارش داده شود و حساسیت مسئولین استانی برای صرفه جویی هرچه بیشتر برانگیخته شود. اما گزارش ها خیلی قلیل و رقیق عنوان شد.
نظرات بینندگان