کد خبر: ۱۲۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۷

واکنش آذری جهرمی به گزارش مسئولان فارس؛ با صداقت به مردم گزارش دهیم/ تبعیض و فساد مردم را خیلی عصبی می‌کند یا قطع و وصل شدن تلفن!

آذری جهرمی وزیر ارتباطات گفت: این شیطنت که یک مدیر اجرایی از شهرداری جدا شود و جای دیگر مشغول و به خاطر اینکه اپراتور رقیبش نتواند کار کند، به او مجوز ندهد، شایسته برخورد است.
به گزارش شیرازه، شورای اداری استان فارس امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و افتتاح 4014پروژه مخابراتی در سطح فارس همراه بود اما همین رقم چشمگیر واکنش انتقادی آقای وزیر را برانگیخت.

واکنش آذری جهرمی به گزارش مسئولان فارس؛ با صداقت به مردم گزارش دهیم/ تبعیض و فساد مردم را خیلی عصبی می‌کند یا قطع و وصل شدن تلفن!محمد جواد آذری جهرمی اظهار داشت: فارس به رغم اینکه در گذشته ای نه چندان دور به عنوان قطب الکترونیک مطرح بوده و زیرساختهای خوبی هم داشت اما یک عقب ماندگی مزمن در حوزه ارتباطات داشت و دراین سه ماه اخیر خیلی فعالیتهای خوبی برای رفع مشکلاتی که در سفر قبل رصد کردیم انجام شد و جای تشکراز مسئولین مخایرات استان دارد اما از شیوه گزارش دادن به مردم گلایه دارم.

وی با تشکر از مدیریت مخابرات استان فارس گفت: از فروردین‌ماه امسال تا امروز 230 سایت روستایی و جاده‌ای به خدمات نسل 4 پوشش داده شد و 543 روستا به خدمات تلفن همراه مجهز شدند اما کسانی که با مفهوم پروژه آشنا هستند می‌دانند که ۴۰۱۴ پروژه را نمی‌توان درسه ماه لانچ‌ کرد.

وزیر جوان کابینه تصریح کرد: منطقی نیست فکر کنیم هرچه عدد بزرگتر و‌چشمگیرتر باشد کاربزرگتری انجام شده است لزومی ندارد اعداد و ارقام شبهه دار به مردم گزارش دهید.این روش گزارش دهی اشتباه است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه  اتصال یک سایت به فیبر نوری پروژه نیست بلکه یک عملیات است ابراز داشت: شما مجموعا دو پروژه داشتید، توسعه انتقال و توسعه دسترسی. بقیه کارها که رقم شما را به چهار هزار رسانده عملیات بوده و نباید به عنوان پروژه شمارش شود.

وی به هزینه اعلام شده برای این پروژه ها هم اشاره کرد و گفت: اینکه اعلام کنیم میلیاردی هزینه شده آمار دروغی است اگر اعتبار میلیاردی داشتیم همه زیرساختهای لازم را باید فراهم می‌کردیم. باید با صداقت به مردم گزارش دهیم تا نتیجه را ببینند و بپذیرند و لذت ببرند. من از مدیران خواهش کردم روش سنتی ارائه گزارش را کنار بگذارند.

آذری جهرمی خطاب به مسؤولان مخابرات فارس یاداور شد: بحث حرف نادرست نیست و می‌دانم شما در چهارچوب هزینه تمام‌شده آمار را حساب کردید اما  شیوه ارائه گزارش اشتباه است گرچه کاری که انجام‌شده کار بزرگی است چراکه در مدت 3 ماه 30 درصد مناطق محروم تحت پوشش قرار داده‌شده و توسعه پیداکرده و این عملکرد مناسبی است و جای تشویق دارد.

وی با اعلام اینکه  569 روستا در فارس در اقدام نخست به خدمات تلفن همراه نسل سوم و چهارم مجهز شده ابراز داشت: هنوز کارهای زیادی بر زمین مانده و  در 2 فاز دیگر 444 سایت ارتباطی باید پوشش داده شود که 1270 روستای دیگر را تحت پوشش قرار می‌دهد که درمجموع شاخص 90 درصدی پوشش جمعیتی را در پایان امسال به دست خواهیم آورد و دهه فجر امسال خبرهای خوبی برای مردم فارس خواهیم داشت.

رد پای شیطنت یکی از مدیران سابق شهرداری در عقب ماندگی زیرساختهای مخابراتی شیراز جای پیگیری دارد

این مقام مسؤول همچنین به مشکلات موجود در شهر شیراز و مقاومت‌هایی که در برابر توسعه زیرساخت‌ها انجام می‌شود اشاره کرد و افزود: به رغم اینکه در شهر شیراز مشکلات ارتباطی ‌داریم، در 2 سال اخیر 30 سایت به‌جای اینکه اجرایی شود جمع‌آوری‌شده و شهرداری اجازه نصب 52 میلیارد تومان تجهیزات خریداری‌شده برای شهر شیراز را نمی‌دهد! البته دلایلش را ما می‌دانیم و به پروتکل‌های شهرداری احترام می‌گذاریم.

 آذری جهرمی تأکید کرد: درست است که شهرداری باید به منافع مالی خود نگاه کند اما این مسئله نباید باعث شود تجهیزات میلیاردی مورد نیاز شهر که تهیه شده معطل بماند. دودش به چشم مردم می‌رود.  بنده در سفر قبلی هم  درخواست حل مشکل را به مسؤولان داده‌ام اما مثل‌اینکه با درخواست مشکل حل نمی‌شود.

 وی با اشاره به شیطنت‌های برخی از افراد نیز در عدم عملیاتی شدن زیرساخت‌ها تصریح کرد: این شیطنت که یک مدیر اجرایی از شهرداری جدا شود و جای دیگر مشغول شود و به خاطر اینکه اپراتور رقیبش نتواند کار کند، به او مجوز ندهد، شایسته برخورد است و باید با او برخورد کرد و از استاندار محترم انتظار می‌رود که این موضوع را با جدیدت دنبال کند.

وزیر جوان کابینه  افتخار فارس است

رضازاده ریس مجمع نمایندکان فارس در ابتدای این جلسه وزیر جوان کابینه را افتخار فارس دانست و گفت: بهادادن به جوانان می‌تواند تحول ایجاد کند. ما امیدواریم بیشتر به این مهم توجه شود.

رضازاده ابراز داشت:  در حوزه مخابراتی مشکلات زیادی در استان وجود دارد و آنطور که شایسته فارس با این وسعت و جمعیت پنج میلیونی است کاری  انجام نشده است البته مسئولان استانی آنچه در توان داشتند انجام دادند اما لازم است دولت بیش از این حمایت نماید ونگاه ویژه به این استان داشته باشد.

وی تصریح کرد:  قبل از انقلاب مصوب شد فارس قطب الکترونیک کشور باشد و زیرساختهای خوبی هم برای تحقق آن ایجاد شده بود اما چه شد که الان فارس بین رتبه۲۵ تا۲۹ در کشور قرار دارد؟ در دنیا هم کشور ما رتبه خوبی ندارد فارس به ویژه شیراز می‌تواند مرکژ ثقل ارائه خدمات به جنوب کشور باشد انتظار داریم در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات به فارس توجه جدی شود تا رتبه کشور در جهان هم ارتقا یابد.

تبعیض و فساد مردم را خیلی عصبی می‌کند یا قطع و وصل شدن تلفن!

رضازاده افزود: دراکثرمناطق فارس به ویژه مناطق کوهستانی دسترسی به اینترنت نیست یاخیلی ضعیف است این مشکل جوانان را عصبی می‌کند. یکی از نارضایتی های عمده مردم به خصوص جوانان در مناطق محروم عدم دسترسی به اینترنت است مشکل انتن دهی ضعیف هم خیلی روی وقت و اعصاب مردم تاثیر منفی دارد همه اینها دست به دست هم می‌دهد و جامعه ما به سمت یک جامعه عصبی پیش می‌رود.

آذری جهرمی در این خصوص پاسخ داد: آقای رضازاده اگر مردم از قطع و وصل شدن تلفن عصبی می‌شوند ما عذرخواهی می‌کنیم و برای رفع مشکل تمام تلاشمان می‌کنیم اما فکر می‌کنم قطع و وصل شدن تلفن ضریب کمی در عصبی شدن مردم داشته باشد. اگر دقت کنیم می‌بینیم مردم از خیلی چیزهای دیگر بیشتر عصبی می‌شوند.  ان شالله که عمل ما در جایگاه مسئولیت با انچه می‌گوییم یکی باشد. تبعیض و فساد مردم را خیلی عصبی می‌کند وباید با انها به صورت واقعی مبارزه کنیم تامردم عصبی نشوند.

وی یاداور شد: طبیعتا کشورداری سخت است و تهدیدات بین المللی و عدم یکپارچگی در مدیریت داخلی کار را سخت تر هم می‌کند اما شرایط سخت کنونی شرایط ضعف نیست بلکه حرکت جمهوری اسلامی به سمت قله ادامه دارد و در کمرکش اخرهستیم و قله قابل رویت است.

اگر بی توجهی کنیم و استفاده کامل از ظرفیتها نکنیم ممکن از در کمرکش آخرهم سقوط کنیم و زحمات دیگران هم که تا اینجا رساندند هدر رود. اما الان حرکت رو به رشد را داریم.

وی با بیان اینکه حرکت ایران در تمام عرصه‌ها با رشد قابل‌توجهی مواجه بوده است، افزود: دنیا نیز رشد کرده و توقعات مردم ما نیز به‌حق بالا رفته که راه پاسخگویی به آن مدیریت علمی، استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان و همدلی است البته خب برخی می‌گویند همدلی کنیم و بعد می‌خواهند هر چه می‌گویند عمل شود!

این مقام مسؤول با بیان اینکه مدیریت رهبری ما را از پیچ مشکلات عبور خواهد داد، تصریح کرد: گرچه دشمن با تمام قدرت وارد عمل شده، اما عملکرد ما نیز در برخی موارد اشتباه بوده است که باید برای حل مشکلات جهادی وارد عرصه شد.

مردم خیلی به برق وابسته شدند و تحمل خاموشی را ندارند

 در ابتدای این جلسه نیز  مدیر عامل برق منطقه ای فارس از وضعیت توزیع برق و میزان خاموشی ها و کنترل هدر رفت فنی گزارشی ارائه داد و گفت: فارس پس از خوزستان و تهران رتبه سوم کشور در بحث مصرف برق دارد که این جایگاه رشد مصرف برق را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: از سال 80تا96میزان اوج مصرف در استان ما تقریبا سه برابر شده و برای توازن باید زیرساختها و تاسیسات و ظرفیت ها هم به همین میزان افزایش یابد.

عبدالعزیز کریمی یاداور شد: روز به روز وابستگی مردم به برق هم بیشتر می شود و مانند گذشته تحمل خاموشی را ندارند.

وی رشد مصرف، خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی و فرسودگی تجهیزات و توسعه ناکافی زیرساختها به علت واقعی نبودن قیمت برق را از چالش های اساسی استان مطرح کرد ودرباره میزان خاموشی ها در استان گفت: ما تا قبل از 5تیرماه خاموشی نداشتیم. در 15روز گذشته هم 4روز اصلا خاموشی نداشتیم در 11روز دیگر هم میزان خاموشی را سعی کردیم به حداقل برسانیم که بین 2تا 6ساعت متغیر بوده است.

 آمارها و گزارش هارا باید دقیق تر کرد

آقای وزیر به عدم تطابق آمارها در این گزارش اشاره کرد و گفت: میزان کاهش هدر رفت فنی را از 14  درصد به 5/8 درصدعنوان می‌کنید اما این میزان کاهش در نمودار مصرفی شما بروزی ندارد و نشان می دهد یک جای کار اشکال دارد برق های غیرمجاز جزو هدر رفت فنی حساب نمی‌شود. امارها و گزارش هارا باید دقیق تر کرد.
نظرات بینندگان