کد خبر: ۱۲۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۷
وزیر ارتباطات:

اثر گرمایی تشعشعات امواج رادیویی در فارس بحرانی نیست

آذری جهرمی گفت: اثر گرمایی تشعشعات امواج رادیویی در استان فارس و شیراز از حد استاندارد بالاتر نبوده است.
اثر گرمایی تشعشعات امواج رادیویی در فارس بحرانی نیست
به گزارش شیرازه، وزیر ارتباطات  و فناوری اطلاعات در حاشیه سفر به فارس دقایقی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

 محمد جواد آذری جهرمی درخصوص بحث چالشی پارازیت‌ها در شیراز پاسخ داد: ما 18 سایت اندازه‌گیری بر خط در استان فارس و شهر شیراز راه اندازی کرده‌ایم، البته باید تعداد آنها را افزایش هم بدهیم. اما با همین تعداد تشعشعات تجمیعی را مدام اندازه‌گیری می‌کنیم و آنچه که داریم اثر تجمعی فرکانس‌های رادیویی در سطح شهر بوده است.

وی تصریح کرد: در استانداردهای علمی پارامتری که مورد نظر است اثر گرمایی تشعشعات امواج رادیویی است در این پایش تمامی فرکانس‌ها اعم از موبایل، وای فای، اینترنت، رادیو و تلویزیون و ماهواره مورد بررسی قرار گرفته است، نتیجه پایش این سیستم طی یک ماه گذشته این بوده که اثر گرمایی تشعشعات امواج رادیویی در استان فارس و شیراز از حد استاندارد بالاتر نبوده است.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم نتایج این پایش را در شهرهایی که حساسیت نسبت به وجود پارازیت در آنها وجود دارد، همچون نمایشگر آلودگی هوا در معرض عموم قرار دهیم تا از شدت حساسیت مردم کاسته شود.

وی درباره شفافیت اقتصادی نیز بیان کرد: ما به عنوان دستگاه گزارش‌دهنده گزارش را به دستگاه قضایی و دادستان تهران ارسال کرده‌ایم و این موضوع در سیکل دستگاه قضایی  قرار داده شده است. به مردم قول خواهم داد که هر آن چیزی که مطلع شوم را به گوش مردم خواهم رساند.

محمدجواد آذری جهرمی پیرامون گوشی هایی که وارد کشور می شوند، افزود: ما گوشی ریجستری شده آن سوی آب نداریم. برخی از گوشی ها به عنوان بار همراه مسافر وارد و ثبت می شوند و به فروش می رسند که دلیل این موضوع به نظر می رسد عدم اتصال مناسب سیستم گذرنامه نیروی انتظامی به سامانه ثبت تلفن همراه است.

وی با تاکید بر اینکه عمدتا برای بار همراه مسافر باید بتوان از نیروی انتظامی استعلام کرد، افزود: در این باره درخواست های مکرری از نیروی انتظامی داشتیم که از سمت ستاد کل نیروهای مسلح دستورات اجرایی اکیدی آمده، اما متاسفانه در زیر مجموعه نیروی انتظامی این موضوع متوقف مانده و این خدمات به شکل مناسب برای طرح ثبت تلفن همراه داده نمی‌شود.

آذری جهرمی، تصریح کرد: ما انتظار داریم نیروی انتظامی که مسئولیت مهمی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا دارد در این زمینه همکاری کند و بتوانیم این کمبودی که وجود دارد را مرتفع سازیم. نیروی انتظامی باید نسبت به این مهم هماهنگی‌های بیشتری با وزارت ارتباطات انجام دهد تا این عدم هماهنگی موجب نشود مسافرین بتوانند تلفن همراه وارد کشور کنند.

این مقام مسئول درباره کم فروشی حجم اینترنت توسط اپراتورها هم توضیح داد: شکایت‌های مربوط به این مورد را در ابتدای فعالیت مان در وزارت ارزیابی دقیق کردیم و اصلاح شده تاکنون گزارش جدیدی درباره کم فروشی نداریم در بازرسی ها هم ندیدیم. البته شاهد بعضی تغییرمدل های فروش بودیم در این خصوص  اپراتورها حق ندارند بسته ای را تحمیل کنند اما می‌توانند تنوع بسته ها را داشته باشند.

وی همچنین توضیح داد: برخی اپراتورها یک حجمی می‎‌فروشند مثلا 2گیگ  بعد از خرید اعلام می‌شود 1گیگ شبانه و 1گیگ روزانه می‌توانید مصرف کنید که این طرز فروش  فریب مشتری هست و این تخلف را پیگیری کردیم و در سایت خود اپراتورها اصلاح شد.

آذری جهرمی در خصوص وعده محقق نشده هرساله اپراتورهای ایران درباره سرویس دهی در پیاده روی اربعین نیز ابراز داشت: این منطقی است که اپراتورهای عراق در باره کیفیت اینترنت در ایران قولی دهند؟ قول اپراتورهای ما برای پوشش مسیر پیاده روی اربعین اشتباه است. ما در مذاکرات با طرف عراقی همواره درخواست می‌کنیم ظرفیت ایجاد کنند آن‌ها هم همواره قول همکاری می‌دهند تلاش خودشان هم می‌کنند و در چندسال اخیر کیفیت پوشش اینترنتی خیلی بهتر شده است. اما مشکل در مسیر نجف به کربلاست که در آن بازه زمانی پرتردد است و پوشش دادن حجم جمعیت کارمشکلی است. زیرساخت ها هم پاسخگو نیست.

آذری جهرمی گفت: ما در نقاط مرزی و کیفیت ارتباطات بین المللی تلاش کردیم و نتیجه خوبی هم گرفتیم در شهر نجف و کربلا هم خیلی پوشش اینترنتی بهبود داشته است.
نظرات بینندگان