کد خبر: ۱۲۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۷
رئیس پلیس استان فارس:

هزینه پایین جرم در کشور عاملی برای افزایش جرم است/ پیشرفت فارس در کنترل و برخورد با جرایم خشن

رئیس پلیس استان فارس با انتقاد درخصوص قانون جرم و جزای متهمین، گفت: هزینه جرایم در کشور ما پایین است که این موضوع باعث افزایش جرم می شود.
هزینه پایین جرم در کشور عاملی برای افزایش جرم است/ تشریح کشفیات اخیر نیروی انتظامی/ فارس در کنترل و برخورد با جرایم خشن پیشرفت داشته استبه گزارش شیرازه، فرمانده انتظامی استان فارس ظهر یکشنبه (24 تیر) در جمع اصحاب رسانه به تشریح کشفیات اخیر پلیس پرداخت و گفت: پنج هزار سیم کارت فعال و بدون هویت در فارس کشف و ضبط شده است.

سردار احمدعلی گودرزی از دستگیری متهم اصلی فروش و توزیع سیم کارت های بدون هویت خبر داد و در این خصوص گفت: موضوع شکایات پی در پی تعدادی از شهروندان جهت برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی شان به صورت اینترنتی و کلاهبرداری های اینترنتی، افترا و نشر اکاذیب در فضای مجازی مدتی در دستور کار پلیس فتا قرار داشت که نهایتا پس از بررسی های لازم مشخص شد که متهمان توسط سیم کارت های جعلی اقدام به کلاهبرداری کرده بودند.

وی افزود: این سیم کارت های جعلی با استفاده از مدارک هشت هزار و 163 تبعه هندی، فیلیپینی و عراقی ثبت شده و به فروش رسیده بود.

رئیس پلیس فارس با بیان اینکه متهمان توانسته بودند تعداد سه هزار سیم کارت را به فروش برسانند، اظهار داشت: هر سیم کارت با مبالغ گوناگون فروخته شده و تنها دو ماه معتبر بوده است.

لازم به ذکر است که متهم اصلی این پرونده پس از دو سال متواری بودن دستگیر شده است.

گودرزی همچنین از کشف 300 فقره جیب بری در شیراز و دستگیری سارقان به عنف در شیراز طی چند روز اخیر خبر داد و بیان کرد: پیرو دستگیری متهمان این جیب بری ها، شش دستگاه تلفن همراه و 850 هزار تومان وجه نقد نیز کشف و ضبط شد.

وی با انتقاد درخصوص قانون جرم و جزای متهمین، تصریح کرد: هزینه جرایم در کشور ما پایین است که این موضوع باعث افزایش جرم می شود.

فرمانده انتظامی استان فارس به پرونده کلاهبرداری دو میلیارد و 500 میلیون تومانی از طریق خرید و فروش سکه و دلار در فضای مجازی اشاره کرد وگفت: این کلاهبردار میلیاردی با پرداخت دو میلیارد و 500 میلیون تومان آزاد شد!

گودرزی با اشاره به اقرار متهمان این پرونده، بیان کرد: نفر اول این باند کلاهبرداری فردی معروف به ملا بوده که طی روزهای اخیر با عنوان سلطان سکه در تهران دستگیر شد.

رئیس پلیس استان فارس در انتها از پیشرفت استان فارس در کنترل و برخورد با جرایم خشن در سال جاری نسبت به 4 سال گذشته خبر داد و بیان کرد: فارس درسال 93 رتبه چهارم در جرایم خشن را داشت که در سال جاری توانسته ایم به رتبه نهم برسیم.

نظرات بینندگان