کد خبر: ۱۲۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۷

چگونه از شرکت‌های توزیع برق خسارت بگیریم؟

گزارش های مردمی حکایت از این دارد برخی از مشترکانی که برای حفاظت از وسایل الکترونیکی خود از محافظ های الکتریکی استفاده نکرده اند، در روزهای اخیر با خرابی وسایل برقی خود مواجه شده اند.
به گزارش شیرازه، این روزها قطعی های مداوم برق به یکی از دغدغه های اصلی مردم کشورمان تبدیل شده، چرا که زندگی روزمره آنها را با اختلالاتی مواجه کرده است.

در کنار موضوع قطعی های مکرر برق که مجموعه وزارت نیرو تلاش کرده تا با اطلاع رسانی های پیش از وقوع، در قالب جداول و نقشه ها، اختلالاتی که این امر در زندگی مردم به وجود می آورد را تا حد ممکن کاهش دهد، موضوع افت کیفیت برق در زمان قبل و پس از قطع و وصل برق و گاهاً در زمانی که برق به صورت مستمر وصل است، اما شبکه تحت فشار بار زیاد قرار می گیرد، مشکلاتی را برای مردم به وجود می آورد.

کاهش کیفیت برق شبکه که با افت و یا نوسان ولتاژ خود را در بخش برق خانگی نشان می دهد، ممکن است موجب بروز مشکلات فنی و یا خرابی هایی در وسایل الکترونیکی خانگی شود. یخچال ها حساس ترین وسیله برقی نسبت به نوسان و افت ولتاژ برق هستند.

گزارش های مردمی حکایت از این دارد برخی از مشترکانی که برای حفاظت از وسایل الکترونیکی خود از محافظ های الکتریکی استفاده نکرده اند، در روزهای اخیر با خرابی وسایل برقی خود مواجه شده اند و این سوال مطرح است که آیا از لحاظ قانونی، شرکت های توزیع برق نسبت به بروز مشکلات و خرابی های وسایل برقی در زمان قطع و وصل برق و تغییر کیفیت برق شهری، مسئولیتی ندارند؟

همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: اگر مشترکینی باشند که وسایل برقی آنها در زمان قطع و وصل برق و یا به لحاظ افت ولتاژ دچار مشکل شود، می توانند برای بررسی و دریافت خسارت به مناطق توزیع برق در محل زندگی شان مراجعه کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: پرداخت خسارت به مشترکان پیش بینی شده و چارچوب هایی نیز برای آن مشخص شده، منتها پرداخت خسارت به مردم مستلزم این است که برای کارشناسان شرکت توزیع برق محرز شود اشکالی که برای وسایل برقی مشترک به وجود آمده، ناشی از مسائل برقی بوده است.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان