کد خبر: ۱۲۳۶۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۷

فرماندار سپیدان اظهارات معاونش را تکذیب کرد/ مشکلات زیرساختی علت تعطیلی آبشار مارگون

زارع خفری گفت: منتشرکنندگان کلیپ رقص در مارگون وانمود کرده بودند که علت تعطیلی آبشار مارگون این قضیه بوده است که بنده این موضوع را کاملاً تکذیب می‌کنم.
به گزارش شیرازه، در حالی که روز گذشته پاک نژاد معاون سیاسی فرماندار سپیدان در گفتگو با ایرنا اعلام کرد که تعطیلی محوطه آبشار مارگون در پی هنجار شکنی برخی گردشگران در این محل بوده است در کمتر از 3 ساعت بعد فرماندار شهرستان سپیدان در مصاحبه ای با فارس گفت: 2 هفته قبل کلیپی در فضای مجازی پخش‌شده بود و در این کلیپ ظاهراً چندنفری در این منطقه اقدام به رقص و پای‌کوبی کرده بودند که خانمی نیز روسری بر سر نداشت و منتشرکنندگان این کلیپ طوری وانمود کرده بودند که علت تعطیلی آبشار مارگون این قضیه بوده است که بنده این موضوع را کاملاً تکذیب می‌کنم.

زارع خفری گفته است: آبشار مارگون از قدیم‌الایام به علت رفت‌وآمد بسیار، مشکلاتی از جهت ترافیک داشت، ضمن اینکه محیط‌زیست نیز برای آسایش بیشتر مردم، باید زیرساخت‌هایی را فراهم می‌کرد تا با توجه به جمعیت کثیری که به این مکان می‌آیند، مشکل ایجاد نشود. به همین دلیل در نشستی که ماه گذشته با حضور مسؤولان شهرستان گرفته شد، تصمیم گرفتیم مشکلات ترافیکی و زیست‌محیطی آبشار مارگون را حل‌وفصل کنیم؛ به همین لحاظ برای حل مشکل ترافیک و ایجاد پارکینگ روزهای شنبه و یکشنبه که جمعیت کمتری به این مکان تفریحی می‌روند را در نظر گرفتیم. برای اینکه با امنیت بیشتری کارگران در این منطقه گردشگری کار کنند، دادستان نیز دستور داد که بَنری تهیه شود و به‌صورت موقتی راه ورودی را با زنجیر مسدود کنند تا کار ایجاد پارکینگ و خدمات سریع‌تر انجام شود و مردم بتوانند از این فضای گردشگری استفاده کنند.

به گزارش شیرازه، "محمودی اطهر" دادستان شهرستان سپیدان نیز در مورد مشکلات منطقه گردشگری مارگون گفت: عمده مشکلات فعلی این منطقه گردشگری حسب نظریات کارشناسی ادارات مرتبط و بازدید میدانی صورت گرفته از این مجموعه به شرح زیر است:

1) قسمتی از آب شرب شهر شیراز از طریق آب این مجموعه تامین می شود و این در حالی است که مسائل بهداشتی در مسیر عبور اب این ابشار رعایت نشده است و همین امر می تواند سلامت استفاده کنندگان از این آب را با تهدید جدی روبه رو کند.

2) مسیر تردد به این آبشار کوهستاتی و پرتگاهی و در بسیاری از نقاط نا ایمن بوده و بخصوص در تعطیلات آخر هفته مراجعه کنندگان به این مجموعه با مشکلات ترافیکی عدیده ای در رفت و آمد به این مجموعه روبه رو می شوند به گونه ای که در صبح ایام تعطیل ورودی به این مجموعه و در عصرها خروجی به این مجموعه قفل می گردد و عملا سوانح جانی و خسارتی زیادی در این مسیر اتفاق می افتد.

3) این مجموعه فاقد پارکینگ جهت پارک خودروهای شهروندان بوده است و بسیاری از گردشگران که لاجرم محکوم به پارک خودروی خود در مسیر تردد هستند از خسارت های وارد به خودروهای خود گلایه و شکایت دارند و عملا کسی در این خصوص پاسخگو نبوده است.

4) تعدادی از رستوران های این مسیر فاقد هر گونه مجوز بهداشتی هستند و برخی گزارشات در خصوص مسمومیت های استفاده کنندگان از این مجموعه ها وجود دارد.

5) حداقل زیر ساخت های بهداشتی مانند سرویس های بهداشتی مناسب، سطل های زباله لازم، آبخوری و ظرفشویی در این مجموعه وجود ندارد که همین امر منجر به بروز پاره ای مشکلات زیست محیطی شده است.

این در حالی است که سالهاست از یکایک مراجعه کنندگان مبالغی وجوه نقد به عنوان حق ورودی دریافت شده است.

6)  نامناسب بودن  مسیر تردد گردشگران به صورت پیاده باعث بروز حوادث متعددی برای ایشان شده است و نا مناسب بودن جاده مانع از امداد رسانی مناسب و به موقع  به حادثه دیدگان گردیده است.

7) ایستگاه های امداد و نجات غریق لازم و نیز جایگاه انتظامی  و اورژانس در این مجموعه پیش بینی نشده است.

دادستان شهرستان سپیدان افزود: این ممنوعیت تردد در راستای حفظ حقوق عامه و در جهت صیانت و حفاظت از جان و مال و امنیت گردشگران و شهروندان عزیز صورت گرفته است و نه در جهت ایجاد محدودیت بر صنعت گردشگری.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷
0
عجب هماهنگی بین فرماندار و معاونش وجود دارد؟
در علم مدیریت گفته شده
مدیری توانمند است که وقتی به مرخصی میرود کلید گاو صندوقش را بدون دغدغه به معاونش بسپارد