کد خبر: ۱۲۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۶ تير ۱۳۹۷

زمان اعزام حجاج ایرانی به عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اعزام زائران خانه خدا از فردا آغاز می‌شود، گفت: تاکنون ویزای 30 هزار نفر از زائران حج 97 صادر شده است.
به گزارش شیرازه، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با حضور در برنامه روی خط خبر شبکه خبر سیما با اشاره به آغاز اعزام زائران خانه خدا از فردا، اظهار داشت: امسال حدود 86 هزار زائر ایرانی در قالب 583 کاروان ساماندهی شده‌اند که نیمی از زائران مدینه قبل و نیمی دیگر مدینه بعد هستند.
 
اعزام زائران مدینه قبل از 27 تیرماه آغاز می‌شود

وی به زمان اعزام زائران مدینه قبل و مدینه بعد اشاره کرد و افزود: اعزام زائران مدینه قبل از 27 تیرماه آغاز می‌شود که اولین پرواز زائران فردا از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام خواهد شد که ما برنامه‌ای نیز برای این حجاج داریم.

محمدی با بیان اینکه پروازهای مدینه قبل تا 19 مرداد ادامه دارد، خاطر نشان کرد: پروازهای مدینه بعد نیز از هشتم تا 24 مردادماه صورت می‌گیرد که در طول این مدت 310 پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و عربستان انجام خواهد شد.

صدور ویزای 30 هزار نفر از زائران حج 97

وی با اشاره به صدور روادید زائران حج 97، گفت: صدور روادید حجاج دو بخش دارد که بخش نخست اطلاعات حجاج شامل گذرنامه، پرواز، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات است که این امر صورت گرفته و به تدریج روادید حجاج 97 صادر می‌شود و تاکنون نزدیک به 30 هزار ویزا آماده شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت به ارز حجاج اشاره کرد و افزود: با وجود پیگیری برای افزایش میزان ارز زائران خانه خدا، بانک مرکزی 200 دلار به زائران حج تخصیص داد.

ثبت اطلاعات حجاج در شعب ارزی بانک مرکزی

محمدی با بیان اینکه زائران با در دست داشتن کارت ملی می‌توانند از طریق شعب ارزی بانک ملی اقدام به دریافت ارز حجاج کنند، خاطر نشان کرد: اسامی تمامی حجاج در سایت وجود دارد به همین دلیل زائران تنها با در دست داشتن کارت ملی می‌توانند به بانک ملی مراجعه کنند. البته در روزهای اخیر در برخی شعب نواقصی وجود داشت که اعلام کردیم تا این امر به سهولت انجام شود و با زائران همکاری بیشتری صورت پذیرد.

لزوم رعایت قوانین عربستان توسط حجاج

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه به رعایت نکات مختلف توسط حجاج اشاره کرد و گفت: ما در جلسات مختلف توصیه‌های کلی را انجام داده‌ایم که مهم‌ترین آن رعایت قوانین عربستان و عدم حمل دارو و کالاهای ممنوعه است. همچنین در ورود به عربستان به دلیل ازدحام جمعیت معطلی وجود دارد و بازرسی‌هایی صوت می‌گیرد که زائران باید با سعه صدر با این موضوعات کنار بیایند.

وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات در عربستان، گفت: امسال سختی‌هایی را همچون کمبود جا در منا داریم که باید حجاج این امر را بپذیرند و محدودیت‌ها به ویژه مضیقه جا در منا و عرفات و سطح پایین اسکان و هتل‌ها در مدینه نسبت به مکه را تحمل کنند.

منبع: مشرق
نظرات بینندگان