کد خبر: ۱۲۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۷

اولین گروه از زائران حج تمتع، کشور را ترک کرد

در حالی اولین گروه از زائران ایرانی حج تمتع، کشور را به مقصد عربستان سعودی ترک کرد که در مراسم بدرقه آنان به جداسازی ترمینال حجاج از سایر پروازها و تدارک سالنی ویژه جانبازان اشاره شد.
به گزارش شیرازه، مراسم بدرقه اولین گروه زائران حج 97 با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و حمیدمحمدی رئیس سازمان حج و زیارت بامداد امروز 27 تیرماه برگزار شد.
 
جداسازی ترمینال پرواز حجاج از سایر پروازهای خارجی/ پیش بینی سالن ویژه جانبازان

در ابتدای این مراسم آدم‌نژاد مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار داشت: امسال سعی کردیم سفر معنوی حج را در فرودگاه امام(ره) انجام دهیم بر همین اساس تمامی فرآیند پرواز با همکاری نهادهای مختلف برنامه ریزی شد تا نظم و آرامش مسافران فراهم شود.

وی با بیان اینکه از مرحله ورود تا بازرسی و نظارت از مسیر عادی جدا شده و برای هر فرایند یک مسؤول دیده شده است افزود: با همکاری ایران ایر و دستگاه های امنیتی و نظامی کارشناس مستندسازی مستقر کردیم تا مشکلات شناسایی و برای رفع آن برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سالن ویژه برای جانبازان پیش بینی شده است تصریح کرد: آغاز به کار یک ترمینال نیازمند هماهنگی زیادی است به همین دلیل ما نخواستیم ناهماهنگی و آزمایش یک ترمینال با زائران حج صورت گیرد. البته در این ترمینال که برای حجاج پیش بینی شده همه پروازها کاملا مجزاست و تقریبا یک سوم پروازها از این فرودگاه خواهد بود.

برگزاری عملیات حج در 19 ایستگاه پروازی

در ادامه اسفندیاری قائم مقام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه امسال عملیات حج در 19 ایستگاه پروازی کشور صورت می‌گیرد گفت: عملیات حج برکت کار ما به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای اعزام 85 هزار زائر خانه خدا از اسفندماه آغاز شد خاطر نشان کرد: جلسات متعددی به منظور برقراری نظم برگزار شد و با توجه به اینکه سال گذشته با یک سال تأخیر پروازهای حج صورت گرفت برخی امکانات فراهم نشده بود اما امسال سعی کردیم تمامی مشکلات را هموار کنیم.

برخی تأخیرهای پرواز حجاج از عهده ما خارج است

عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به لزوم ایجاد ایمنی در پروازهای حج اظهار داشت: به دلایل مختلفی ممکن است در پروازها تاخیر وجود داشته باشد که این عوامل می‌تواند از دست همکاران ما در پروازها خارج باشد.

لزوم عدم همراه داشتن مواد مخدر و داروهای ممنوعه

سپس سردار مهری رئیس فرودگاه های کشور با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم که با هماهنگی عربستان صورت گرفت اعلام داروهای ممنوعه بود گفت: ما تمهیداتی اندیشیدیم که از زائران صیانت کنیم بر همین اساس فرماندهان ما نکات مهم را به زائران متذکر می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت عدم به همراه داشتن داروهای غیرمجاز و مواد مخدر افزود: در صورت کشف مواد مخدر از زائران آنها امکان ادامه سفر ندارند که این امر برابر قانون صورت می گیرد. همچنین زائران نباید امانتی از افرادی که نمی‌شناسند قبول کنند چرا که در صورت بروز مشکل آنها مجرم شناخته می‌شوند.

منبع: فارس

نظرات بینندگان