کد خبر: ۱۲۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۷ تير ۱۳۹۷

آخرین وضعیت پرونده اسفندیار رحیم مشایی

رئیس کل دادگستری استان تهران از ارسال پرونده اسفندیار رحیم مشایی به دادگاه خبرداد.
به گزارش شیرازه، در خصوص آخرین وضعیت پرونده اسفندیار رحیم مشایی گفت: این پرونده به تازگی به دادگاه ارسال شده و هنوز تعیین وقت نشده است.

وی افزود: طبق قانون ابتدا باید دادگاه پرونده را مطالعه کند و اگر در پرونده نقصی دید،آن نقص را برطرف کند.دادگاه قبل از تعیین وقت باید نقائص را به دادسرا اطلاع دهد. اگر نقص نداشت تعیین وقت می شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران اظهارداشت: قانون گذار برای بررسی و مطالعه پرونده، مهلتی را تعیین کرده و دادگاه در مهلت تعیین شده مطالعه را تمام می کند و اگر نقصی نباشد پرونده تعیین وقت می شود.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اخیرا شنیده شده که یکی از مسئولان وزارت کشور اعلام کرده است که وزارت کشور و اطلاعات بازداشت شدگان در پرونده محیط زیستی را جاسوس نمی داند، از سویی بیش از دو ماه از اظهار نظر دادستان تهران مبنی بر اینکه این پرونده در مراحل نهایی تحقیقات است، می گذرد، این پرونده اکنون در چه مرحله ای قرار دارد؟ گفت: مرجع اظهار نظر در اربطه با پرونده های قضایی، مراجع قضایی هستند نه کسانی که سمت قضایی ننداشته و  از محتوای پرونده هم ازطلاعات کافی را ندارند.
مشایی، ۳عنوان اتهامی دارد

وی افزود:طبق آخرین اطلاعاتی که بنده دارم، این پرونده هنوز به دادگاه نیامده است و در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.

دهم تیر ماه جاری بود که دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای اسفندیار رحیم مشایی خبر داد. در مورد رحیم‌ مشایی کیفرخواست با سه عنوان اتهامی صادر شده است.

اسنفدیار رحیم مشایی،  رییس دفتر رییس دولت دهم حسب دستور قضایی بازپرس دادسرای عمومی تهران، ۲۶اسفند ماه سال گذشته توسط مامورین پلیس دستگیر و به منظور انجام تحقیقات بازداشت شد.

منبع: مهر

نظرات بینندگان