کد خبر: ۱۲۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۷
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان فارس در گفتگو با شیرازه:

دانستن مبانی قانونی اساسی جلوی شبهات در مورد شورای نگهبان را می‌گیرد

جوکار گفت: اگر مردم و خواص از قانون اساسی بی اطلاع باشندافراد شاخص هم مبلغ استکبار می‌شوند.
دانستن مبانی قانونی اساسی جلوی شبهات در مورد شورای نگهبان را می‌گیرد
به گزارش شیرازه، روز گذشته 26 تیرماه 97 به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان تحریریه شیرازه، میزبان حسن جوکار رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان فارس بود.  

مسئول دفتر شورای نگهبان در فارس با اشاره به اینکه رسالت کار رسانه ای اطلاع رسانی، اعتماد سازی و آگاه سازی است گفت: یکی از ترفندهایی که دشمن از طریق فضای رسانه دنبال می‌کند ایجاد ناامیدی است که باید جبهه رسانه ای و حق با آنها مقابله کند. در فضای رسانه نباید تنها حالت دفاعی داشت و خیلی مواقع باید مهاجم باشیم تا موفق شویم.

جوکار به ضرورت نهاد شورای نگهبان در جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: افرادی که درچهارچوب خداوند حرکت نکنند مفسد می شوند و حالا انقلاب اسلامی و در راس آن رهبر انقلاب وقتی می خواهد در چهارچوب حرکت کند در مقابلش استکبار قرار می گیرد. طبیعی است که بدخواهان جمهوری اسلامی و استکبار تخریب نهادهای حاکمیتی از جمله شورای نگهبان را در دستور کار قرار می دهند چرا که این مجموعه نگهبان اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی است.

جوکار با اشاره به اینکه انسان خلیفه الله است گفت: تعریف استکبار از انسان این است که ارزش انسان به اندازه ارزش مادی است.

وی با اشاره به تخریب جایگاه شورای نگهبان از سوی رسانه های معاند گفت: وقتی مبانی در دست مردم باشد و قانون اساسی را مطالعه کرده باشند قطعا متوجه بی اساس و شایعه بودن موارد مطرح شده از سوی جبهه رسانه ای دشمن خواهند شد. حال اگر مردم از قانون اساسی بی اطلاع باشند می بینیم افراد شاخص و حتی خواص هم معترض و مبلغ استکبار می شوند.

جوکار با بیان اینکه در شورای نگهبان دو نظارت وجود دارد گفت: دو نوع نظارت برای آن تعریف شده است یکی استطلاعی و دیگری استصوابی، نظارت استطلاعی آن است که باید موضوعی را نظارت و اطلاعات را به مرجع بالاتر گزارش کند و آن مرجع هم به مرجع بالا دستی خود گزارش می دهد. اما در نظارت استصوابی باید در حین نظارت شاهد خروجی هم باشیم و جلو تخلف همان موقع گرفته شود. چراکه هیچ مرجعی بالاتر از شورای نگهبان نیست و خودش باید اقدام به جلوگیری از تخلف کند. که در این مورد بعضی ها می گویند این اقدام ها سلیقه ای است که نشان از نا آگاهی افراد از قانون اساسی است و دشمن از جهل آنها سو استفاده می کند.
نظرات بینندگان