کد خبر: ۱۲۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۷
جوانان خلاق شیرازی گامی نو در کسب و کارهای اینترنتی برداشتند؛

آژیر رابط بین متخصصان و مشتری/ دسترسی آسان به ارائه و دریافت400 نوع خدمات با اپلیکیشن آژیر

صادقی، مدیر داخلی موسسه آژیر گفت: با نصب اپلیکیشن آژیر 400نوع خدمت در دسترس شماست که با تعیین زمان، مکان و متخصص پیشنهادی می‌توانید به سهولت خدمت مورد نظر را دریافت کنید.

آژیر رابط بین متخصصان و مشتری/ دسترسی آسان به ارائه و دریافت400 نوع خدمات با اپلیکیشن آژیربه گزارش شیرازه، مراسم رونمایی از اپلیکیشن آژیر با حضور معاون سازمان آموزش و پرورش فارس، سیروس پاک فطرت عضو شورای شهر شیراز و حیدری نماینده سازمان فناوری اطلاعات استانداری فارس در شیراز برگزار شد.

جعفر صادقی، مدیر داخلی موسسهآرکا ژینوس راژمان(آژیر) در این مراسم گفت: این استارت آپ بومی با اخذ مجوز از سازمان های صنعت، معدن و تجارت، فناوری اطلاعات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و خلاقیت چند دانشجوی تحصیل کرده درشیراز خدمات اینترنتی را ارائه می کند و از این پس شهروندان شیرازی می توانند نرم افزار آژیر را از طریق کافه بازار بر روی گوشی های تلفن همراه خود نصب کنند .

صادقی بیان کرد: این اپلیکیشن با هدف ارائه‌ خدمات به مشتریان در فضای مجازی طراحی و راه‌اندازی شده تا بتواند با کمترین قیمت خدمات با کیفیت را در محل ارائه کند.

مدیر داخلی موسسه‌ آرکا ژینوس راژمان(آژیر) عنوان کرد: در مرحله شروع این فعالیت شهروندان در شهر شیراز با استفاده از نرم افزار آژیر امکان دریافت حدود ۴۰۰ نوع خدمت را در زمینه‌های مختلف تعمیراتی، تاسیساتی ، خودرو و غیره خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه واسطه ها و دلالان در اپلیکیشن های اینترنتی حضور ندارند، ادامه داد: این مورد نیز از دیگر خصوصیات استارتاپ‌های آنلاین است که باعث کاهش هزینه می شود، همچنین در این فضا نیز شفافیت بیشتری درخصوص اطلاعات و هزینه های خدمات و اجناس وجود دارد.

این کارشناس یکی از اهداف ساخت نرم افزار آژیر را انجام یک کار اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: اگر به سطح شهر نگاه کنیم، آگهی های تبلیغاتی زیادی را بر در و دیوار شهر می بینیم که موجب ایجاد زحمت برای ماموران شهرداری و از بین بردن چهره زیبای شهر می شود.

صادقی گفت: این اپلیکیشن با هدف معرفی متخصص یا استادکار در رشته‌هایی نظیر تعمیر خودرو، لوازم منزل و بنای ساختمان، برگزاری مراسم‌ها، پرستاری از بیمار، آشپزی، مشاوره و آموزش، تاسیسات، رایانه و موبایل، کتاب و مدرسه، آرایشگری و غیره راه‌اندازی شده که ما در این نرم افزار رابط بین مشتری و متخصص هستیم.

مدیر داخلی موسسه‌ آرکا ژینوس راژمان(آژیر) با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ متخصص و یا استادکار در رشته‌های مختلف برای همکاری با این اپلیکیشن پس از طی فرآیندهای مدنظر جذب شده‌اند، اظهار داشت: امکان افزایش تعداد این افراد تا بیش از ۲ هزار نفر وجود دارد.

وی تصریح کرد: سیستم ناظران فنی نیز برای بررسی کیفیت و کمیت ارائه‌ خدمات وجود دارد تا در صورت عدم رضایت مشتریان، مراتب بررسی شود.

صادقی با اشاره به اینکه آینده‌نگری‌های حقوقی و مدیریتی برای امنیت خدمت‌دهنده و خدمت‌گیرنده، کیفیت مناسب و متناسب بودن قیمت خدمات انجام شده جزو برنامه های ما است، عنوان کرد: کسب درآمد این سیستم از محل ۱۵ درصد کل قیمت خدمت عرضه‌ شده به مشتری و توسط استادکار طرف قرارداد، انجام می‌شود.

وی گفت: تمام متخصصان طرف قرارداد دارای گواهینامه‌های مهارتی، سابقه‌ کار، عدم سوءسابقه و ترجیحا پروانه‌ی کسب هستند.

صادقی ابراز امیدواری کرد: با توجه به سرعت فراگیر شدن ارائه و دریافت خدمات در بخش‌های مختلف از طریق فضای مجازی و استارت آپ‌ها، زمینه برای توسعه‌ فعالیت‌های آژیر در دیگر شهرهای استان فارس و حتی سایر استان‌های کشور فراهم شود.

وی با اشاره به زمان شکل گیری ایده این اپلیکیشن کاملا بومی، گفت: ایده راه اندازی آن در آبان ماه سال 96 شکل گرفت و در آذر ماه وارد مرحله طراحی و ساخت شد و در اردیبهشت ماه به صورت ازمایشی آغاز به کار کرد تا با شناسایی نواقص برای رونمایی رسمی در تیر ماه آماده باشد .

صادقی با اشاره به اینکه یک فضای رقابتی برای نرخ تعرفه ها در بین استادکاران وجود دارد،تاکید کرد: در این استارت آپ نیاز به حضور دلال برای ارائه خدمات نیست و نرخ خدمات از قبل مشخص شده است. همچنین فاکتورهای تعرفه های خدمات در بستر الکترونیکی صادر می شود و امکان پرداخت بصورت نقد و اینترنتی برای مشتریان وجود دارد.

قوانین ناظر بر فعالیت استارت‌آپ‌ها تدوین شود

مدیر داخلی موسسه آرکا ژینوس راژمان(آژیر) در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: خدمات کسب و کار نوپا از جمله استارت‌آپ‌ها حداقل یک قدم از ادارات و قوانین موجود ما جلوتر هستند و در خیلی موارد قانون و مقرراتی برای آن تعریف نشده است از جمله اینکه مرجع صدور مجوز فعالیت‌های کسب و کار بر بستر اینترنت متعدد است و علیرغم دریافت مجوز از وازرتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف هنوز نمی‌دانیم آیا بازهم مجوز نهاد یا ارگان دیگری مورد نیاز است یا خیر که تلاش کرده‌ایم تمام مراحل را طی و مجوزهای قانونی را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه برای ثبت شرکت به عنوان شرکتی دانش‌بنیان از طریق پارک علم و فناوری نیز اقدام کرده‌ایم، اظهار کرد: هنوز نمی‌دانیم معاف از مالیات هستیم یا نه ولی در هرصورت برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کرده‌ایم.

صادقی با تاکید بر اینکه اپلیکیشن آژیر کاملا بومی است خواستار حمایت مردم شد و گفت: امیدواریم با همه‌گیر شدن این اپلیکیشن خدمات گسترده‌ای را به متخصصین و مشتریان ارائه دهیم.

حیدری، نماینده سازمان فناوری اطلاعات استانداری فارس نیز در این مراسم گفت: نرم افزارها باید براساس نوع نگاه مردم به دریافت خدمات شکل بگیرند تا بتوانند مرکز ارائه خدمات باشند .

وی اضافه کرد: نرم افزارهای بومی مانند آژیر علاوه بر اینکه می توانند بستر اشتغال را برای استادکاران فراهم کنند از ظرفیت های بومی استان نیز بهره ببرند.

آژیر نشان‌دهنده توانمندی جوانان خلاق شیراز در توسعه کسب و کارهای اینترنتی

سیروس پاک فطرت، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار داشت: طراحی و اجرای اپلیکیشن آژیر نشان دهنده توانمندی جوانان خلاق شیراز در توسعه کسب و کارهای اینترنتی است که این حرکت را باید به فال نیک گرفت.

پاک فطرت بیان کرد: نرم افزار آژیر می تواند در ارائه خدمات مناسب و با کیفیت به شهروندان شیرازی راهگشا بوده و تاثیر بسزایی نیز بر کاهش رفت و آمدها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کسب و کارهای نوین می توانند نقش مهمی در کاهش بیکاری ایفا کنند، افزود: باید زمینه لازم برای حمایت از استارت آپ ها و ایده پردازان شیرازی فراهم شود.

مجید نجفی نژاد، مدیر عامل موسسه‌ آرکا ژینوس راژمان(آژیر) نیز گفت: سفارش سریع و راحت و پشتیبانی از خدمات از جمله ویژگی های آژیر است.

براساس این گزارش، واژه آژیر در فرهنگ پارسی کهن به معانی محتاط، هوشیار، با ذکاوت، قوی و توانا، مجرب و آزموده، استاد و کوشا می باشد. نرم‌افزار آژیر در بخش هایی شامل نظافت و سم پاشی، بنای ساختمان، خودرو، مشاوره و آموزش،تاسیسات، برگزاری مراسم، رایانه و موبایل، کتاب و مدرسه، آرایش و پیرایش، باغبانی، حیوانات خانگی (ملزومات مصرفی و درمان)، آموزش، خدمات دانشجویی، درمانی، حفاظت و نگهبانی، تزئینات و دکوراسیون و مبلمان، مراقبت و نگهداری و همچنین لوازم خانگی فعال است.

شهروندان شیرازی با مراجعه با وب سایت آژیر به نشانی azhirapp.comو یا کافه بازار می توانند نسبت به دریافت نرم افزار آن اقدام کنند. همچنین متقاضیان کار نیز می توانند با مراجعه به همین آدرس و دریافت نرم افزار ویژه متخصص نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان