کد خبر: ۱۲۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۷
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با جهادگران:

افتخارات جهادگران به نسل بعد منتقل شود/ جهاد سازندگی با محوریت تولید و اشتغال احیاء می‌شود

حجت‌الاسلام تقوی گفت: اقتصاد مقاومتی باید با مدیریت جهادی تحقق یابد و مدیریت جهادی نیز ساختار جهادی می‌خواهد.

افتخارات جهادگران به نسل بعد منتقل شود/ جهاد سازندگی با محوریت تولید و اشتغال احیاء می‌شودبه گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با جهادگران و بازنشستگان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به خدمات ارزنده نیروهای جهاد سازندگی در اوائل انقلاب اسلامی اظهار داشت: مسئولان نظام وظیفه دارند که از این تاریخ پرحادثه و پرافتخار و ارزش‌هایی که خلق‌کننده آن شما نیروهای جهادی بودید پاسداری و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

وی با بیان اینکه این ارزش‌ها پشتوانه هویتی یک ملت است و در واقع هویت ملت‌ها همین حماسه‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارها است، خاطرنشان کرد: هر نظام و ملتی افتخارات تاریخی دارد که به آنها می‌بالد و با توجه به همین افتخارات نقشه راه آینده را ترسیم می‌کند پس بنابراین افتخارات جهادگران ما باید به عنوان امانت به نسل بعد منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه آنهایی که در روز واقعه پای این انقلاب ایستادند و از کیان کشور دفاع کردند نباید مورد بی توجهی و غفلت قرار بگیرند، افزود: تلاش شده در سفرهای استانی با نیروهای جهادی سابق و گروه‌های خودجوش و جهادی امروز دیدار شود و از راهنمایی و دلسوزی آنها برای پیشرفت نظام استفاده شود.

جهاد سازندگی با محوریت تولید و اشتغال در روستاها احیاء شود

وی با بیان اینکه ما رسالت خود را در احیاء جهاد سازندگی می‌بینیم و می‌خواهیم با همان روحیه جهادی به کمک سازمان‌ها برویم نه اینکه رقیب آنها باشیم، عنوان کرد: به طور مستمر در تهران با گروه‌های جهادی جلسه برگزار می‌شود و اگر شما در استان‌ها برای احیا جهاد سازندگی طرحی دارید به ما بدهید تا از آن استفاده شود.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم یک وزارت‌خانه و یک سازمان دیگر ایجاد کنیم و با این همه کارمند که در بدنه دولت وجود دارد نمی‌خواهیم باری بر دوش دولت ایجاد کنیم، افزود: ما به دنبال زنده کردن جهاد سازندگی با همان شور و شوق انقلابی هستیم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از روستاهای کشور با وجود اینکه امکاناتی مانند آب، برق، گاز، جاده، بهداشت و غیره وجود دارد اما به دلیل بیکاری و نبود شغل شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها و گسترش حاشیه‌نشینی هستیم، عنوان کرد: با احیا جهاد سازندگی یک حرکت بر محور تولید و اشتغال شکل می‌دهیم تا مهاجرت معکوس شکل بگیرد زیرا تجربه نیروهای جهادی نشان داده در هر روستایی که ایجاد اشتغال شده است روستاییان دوباره به روستای خود بازگشتند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: اگر جریانی برای بازگشت روستاییان به روستاها شکل گیرد سازمان جهاد کشاورزی نوآوری و طرح‌هایی مانند کشت گلخانه‌ای و اصلاح نژاد دام و طیور دارد که توسط همین مردم روستایی می‌تواند اجرا شود.

مدیر جهادی در ساختار روان و جهادی می‌تواند موفق باشد

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید با مدیریت جهادی تحقق یابد و مدیریت جهادی نیز ساختار جهادی می‌خواهد، گفت: مدیر جهادی در یک ساختار دیوان‌سالارانه موفق نخواهد بود بلکه در یک ساختار روان و جهادی می‌تواند موفق باشد.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه در کنار مدیر جهادی و ساختار جهادی به قانون و ضوابط متناسب با کار جهادی نیز نیاز است، اظهار داشت: قانون، ساختار و مدیر اگر همراه باشند مدیریت جهادی نیز شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه راه احیا جهاد سازندگی را آغاز کرده‌ایم و درصدد تهیه طرح برای آن هستیم و در آینده نزدیک اساسنامه این طرح نیز تنظیم می‌شود، گفت: در حال حاضر در حال شناسایی و ارتباط‌گیری با گروه‌های جهادی و خودجوش هستیم.

تنها 629 فقره صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در فارس وجود دارد

رئیس جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه سالانه در فارس 10 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود و 10 درصد تولیدات کشاورزی کشور متعلق به این استان است، اظهار داشت: 9.2 درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور متعلق به فارس است.

محمد مهدی قاسمی با بیان اینکه در واقع این استان فارس قطب تولیدات کشاورزی و ویترین محصولات باغی کشور است، خاطرنشان کرد: در استان فارس 629 فقره صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با ظرفیت فرآوری 3.1 میلیون تن وجود دارد و برای بیش از 8600 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

رئیس جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه استان فارس در سال جاری نسبت به میانگین بلندمدت 56 درصد کاهش بارندگی داشته و امسال یکی از بدترین سال‌ها در بحث کمبود بارندگی را تجربه کرده است، گفت: کل استان فارس در خشکسالی به سر می‌برد و با توجه به اینکه اقتصاد فارس بر پایه کشاورزی است خشکسالی بر معیشت مردم تاثیر زیادی داشته است.

وی افزایش 157 درصدی کشت نشایی محصولات سبزی و صیفی، کشت چغندر پاییزه، افزایش تولید بذور گواهی شده گندم و جو از 20 هزارتن به 60 هزار تن، تجهیز و نوسازی 92 مرکز خدمات جهاد کشاورزی را از جمله اقدامات جهاد کشاورزی برای بالا بردن بهره‌وری در بخش کشاورزی عنوان کرد.

قاسمی با اشاره به فراهم کردن شرایط کشاورزی و کشت فراسرزمینی، خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی استان فارس 800 هکتار گندم در کشور گرجستان کشت شده و کشورهای اکراین، قزاقستان و روسیه نیز برای کشت فراسرزمینی پتانسل‌سنجی شده‌اند.

وی با بیان اینکه 15 هزار هکتار باغات دیم مثمر در اراضی شیب‌دار فارس ایجاد شده است و فارس در این زمینه رتبه اول کشور را دارد، عنوان کرد: 170 هکتار کشت‌های متراکم و کنترل‌شده گلخانه‌ای نیز در استان فارس انجام شده است.


نظرات بینندگان