کد خبر: ۱۲۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۸ تير ۱۳۹۷
مدیرعامل شهرک های صنعتی فارس:

میمند آماده تبدیل به قطب گیاهان دارویی کشور است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: شهرک صنعتی میمند که در زمینی به مساحت 95 هکتار راه اندازی شده است از ظرفیت استقرار 66 واحد صنعتی با پیش بینی ایجاد اشتغال برای 330 نفر برخوردار است.
میمند آماده تبدیل به قطب گیاهان دارویی کشور است
به گزارش شیرازه، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: با اختصاص مشوق 70 درصدی برای سرمایه گذاران در شهرک صنعتی میمند فیروزآباد، شرایط برای تبدیل شدن این شهرک به مهمترین قطب تولید، فرآوری عرقیات گیاهی و گیاهان دارویی کشور مهیاست.

احد فتوحی، چهارشنبه در بازدید از شهرک صنعتی میمند از توابع شهرستان فیروزآباد افزود: بر اساس مصوبه جدید هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و با هدف جذب و حمایت حداکثری از سرمایه گذاران برای ایجاد تولید و اشتغال پایدار، پرداخت سهم نقدی خرید اراضی در شهرک صنعتی میمند پنج درصد با اقساط 48 ماهه تعیین شده است.

وی بیان داشت: همچنین مقرر شده به عنوان مشوق تا سقف 70 درصد از مبالغ اسناد تعهدی باقی مانده به سرمایه گذاران به شرط ایجاد اشتغال و بهره برداری از واحد صنعتی در شهرک صنعتی میمند انجام شود.

فتوحی ادامه داد: اختصاص این مشوق‌ها که تا پایان سال 97 برای آن مهلت تعیین شده، زمینه مناسبی را برای توسعه سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی میمند دارای زیرساخت های آب، گاز و برق است بر تکمیل زیرساخت ها نظیر آسفالت بخشی از شهرک صنعتی و نیز اصلاح مسیر ورودی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با بیان اینکه تا کنون 15قرارداد سرمایه گذاری در شهرک صنعتی میمند منعقد شده است گفت: پنج واحد صنعتی در این شهرک با اشتغال 60نفر در مرحله بهره برداری است.

فتوحی، در مورد اعتراض صنعتگران مستقر در این شهرک صنعتی مبنی بر لزوم برخورد با واحدهایی که به صوت غیرمجاز در خارج از محدوده این شهرک به فعالیت می پردازند، اظهار داشت: بر اساس قانون مصوبه هیات دولت، استقرار واحدهای تولیدی در شعاع کمتر از 50 کیلومتر شهرک های صنعتی ممنوع است.

وی ادامه داد: این کار در صورتی امکان پذیر است که شهرک صنعتی، زمین طرح مورد نظر را در اختیار نداشته باشد یا استقرار آن واحد صنعتی به لحاظ بهداشتی، زیست محیطی و یا مسایل دیگر در شهرک صنعتی امکان پذیر نباشد.

او افزود: با در نظر گرفتن موارد یاد شده، ضروری است در زمینه استقرار واحد صنعتی در خارج از شهرک های صنعتی از شرکت صنعتی میمند فارس استعلام شود.

وی بیان کرد: در مورد استقرار صنایعی نظیر ساخت جعبه پلاستیکی که در خارج از شهرک صنعتی میمند مستقر شده اند هیچگونه استعلامی به شرکت شهرک های صنعتی فارس ارایه نشده و ما مشکلی با استقرار این واحدها در شهرک های صنعتی نداریم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: با توجه به صرف هزینه های بالا برای توسعه و تامین زیرساخت ها در شهرک صنعتی میمند و نیز وجود مشوق های سرمایه گذاری، معافیت های مالیاتی و ارایه خدمات حمایتی به صنایع مستقر، استقرار و فعالیت واحدها در خارج از شهرک صنعتی قابل قبول نیست و توجیه اقتصادی و فنی ندارد از این رو ضروری است که در این زمینه مسئولان حساسیت بیشتری داشته داشته باشند.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی میمند که در زمینی به مساحت 95 هکتار راه اندازی شده است از ظرفیت استقرار 66 واحد صنعتی با پیش بینی ایجاد اشتغال برای 330 نفر برخوردار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین در بازدید از یکی از واحد های عضو کنسرسیوم و خوشه گلاب و عرقیات گیاهی میمند بر حمایت شرکت شهرک های صنعتی فارس از فعالان این خوشه تاکید کرد و اظهار داشت: وجود 67 واحد سنتی و صنعتی در زمینه تولید گلاب و 60 نوع عرقیات گیاهی، زمینه مناسبی برای فعالیت این خوشه فراهم کرده است.

فتوحی گفت: با فعالیت این خوشه، دستاورد‌های مهمی در بخش ‌های توسعه بازار داخلی و خارجی، ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات و ارتقای سطح فناوری واحد‌های عضو خوشه صنعتی حاصل شد.

این مقام مسئول بیان کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود در فن بازار منطقه ای فارس، برخی واحد های عضو خوشه به فناوری های نوین مجهز شده اند.

فتوحی اظهار داشت: یکی از مهمترین الزامات اعضای این کنسرسیوم برای حضور در بازار‌های خارجی، ایجاد شرایط لازم برای عرضه محصولات با یک نشان (برند) مشترک بود که با برگزاری نشست های مختلف، فرآیند ثبت برند مشترک نیز به پایان رسیده است.

وی گفت: همچنین با حمایت شرکت شهرک های صنعتی فارس، جواز نشان حلال و گواهینامه محصول سالم برای محصولات کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس اخذ شده است.

فتوحی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور‌های اسلامی بدون مجوز حلال، اجازه ورود هیچ کالایی به کشورشان را نمی‌دهند

این نشان، زمینه مناسبی را برای افزایش صادرات محصولات در کشور‌های هدف صادراتی فراهم می‌کند.
شهرستان فیروزآباد در فاصله 93 کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
ایرنا
نظرات بینندگان