کد خبر: ۱۲۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۷
مدیر پایانه بار شیراز در گفتگو با شیرازه مطرح کرد:

افزایش 20 درصدی کرایه حمل بار/توزیع لاستیک با قیمت مناسب/ابراز رضایت کامیون داران فارس از محقق شدن مطالباتشان

خانبازی مدیر پایانه بار شیراز گفت: به رغم اینکه نرخ کرایه بار توافقی است ما افزایش 20 درصدی کرایه را شاهد بودیم و اخیرا نیز با شیوه تن کیلومتر نرخ کرایه ها محاسبه می شود.
خانبازی مدیر پایانه بار شیراز در گفت و گو با شیرازه در مورد پیگیری مطالبات کامیون داران با اشاره به اینکه علت اعتصاب ماه گذشته کامیون داران  یک بخش استانی و یک بخش اعظمی از آن کشوری بود گفت: یکی از درخواست های اصلی صنف کامیون داران افزایش نرخ کرایه با توجه به افزایش هزینه ها بود. همچنین آنها تقاضا داشتند نرخ کرایه بر اساس شیوه  تن کیلومتر و با توجه به وزن و حجم بار و مقصد و مبداء گرمسیر یا سردسیر مشخص شود که این مسئله به صورت کشوری پیگیری شده و به رغم اینکه نرخ کرایه بار توافقی است ما افزایش 20 درصدی کرایه را شاهد بودیم و اخیرا نیز با شیوه تن کیلومتر نرخ کرایه ها محاسبه می شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود بحث بیمه کامیون داران بوده است که نسبت به گران شدن نرخ بیمه معترض بودند که این موضوع با پیگیری های انجام شده افزایش قیمت نرخ بیمه مهار شده و به قیمت قبل برگشته است. 

خانبازی در مورد حقوق بازنشستگی نیز اعلام کرد که با اصلاح ضرایب تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

مدیر پایانه بار شیراز گفت: یکی دیگر از درخواست کامیون داران بحث لوازم یدکی بوده، که این مسئله یک درخواست کشوری است و با کمک صنایع و معادن پیگیری کردیم و در مدت یکی دو روز آینده توزیع لاستیک نیز خواهیم داشت که نرخ آن از قیمت بازار پایین‌تر است. در بحث روغن هم  انجمن صنفی رانندگان در حال پیگیری هستند و به زودی نتیجه پیگیری ها را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: در بحث مطالبات استانی هم راه اندازی سالن اعلام بار یکی از مطالبات کامیون داران استان بود که برای شیراز پیگیری کردیم وبه تازگی راه اندازی شده است. البته یک سری مشکلات بالاخره دارد اما در همین مدت کم و با همه مشکلات توانسته رضایت 95 درصدی  رانندگان را به دنبال داشته باشد. 

خانبازی با اشاره به دریافت حق کمیسیون اضافی از رانندگان گفت: در این موضوع چهار  شرکت باربری از دو ماه تا چهار ماه تعطیل شدند. البته این مشکل بیشتر برد کشوری داشت اما ما هم در فارس پیگیری کردیم و با متخلفین برخورد شد و دو شرکت هم در این خصوص جریمه نقدی شدند. 

وی همچنین بیان داشت: سامانه کنترل رانندگان در حین رانندگی که برای ماشین های مسافربری و  سوخت انجام میشود به درخواست کامیون داران برای آنها مسکوت مانده است. 

خانبازی گفت: ما در این مدت سعی کردیم رضایت ۹۰ درصدی رانندگان را با پیگیری مطالبات آنها جلب کنیم.  در سطح کشور هم پیگیری های جدی در حال انجام است.

برچسب ها: جاده ، کامیون ، بار
نظرات بینندگان