کد خبر: ۱۲۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۷

دبیرخانه آسیایی بازی های فکری در شیراز افتتاح شد/ شهردار شیراز: زمان ایجاد درآمد با صدور پروانه ساختمانی به پایان رسیده است

شهردار شیراز گفت: معتقدم زمانی که صدور پروانه ساختمانی می توانست در کلان شهر شیراز ایجاد درآمد کند به پایان رسیده است و باید به سمت هتلینگ، رستورانینگ و بازارینگ برویم.
دبیرخانه آسیایی بازی های فکری در شیراز افتتاح شد/ شهردار شیراز: زمان ایجاد درآمد با صدور پروانه ساختمانی به پایان رسیده است
به گزارش شیرازه، آئین افتتاح دبیرخانه آسیایی بازی های فکری ظهر شنبه (سی ام تیر ماه) با حضور رئیس کارگروه توسعه و رشد مرکز همکاری های تحول پیشرفت ریاست جمهوری دربوستان ایرانی واقع در منطقه چهار برگزار شد.

شهردار شیراز با اعلام اینکه حدود 43 درصد جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری شیراز متشکل از نوجوانان و جوانان است، گفت: این موضوع علاوه بر اینکه فرصتی برای شهر شیراز است تهدید نیز بشمار می آید.

حیدر اسکندرپور با اظهار اینکه با برنامه ریزی می توان زمینه حضور قشر جوان را به گونه ای فراهم کرد که استفاده سالمی از فرصت خود داشته باشند، بیان کرد: درصورتی که هیچ گونه برنامه ای نداشته باشیم شاهد ایجاد چالش های بسیاری برای شهرخواهیم بود که منجر به آسیب های اجتماعی می شود.

وی افزود: شهرداری امروزه درک روشنی از شرایط کلان شهر شیراز دارد و در پی آن است که نشاط اجتماعی ایجاد کند.

شهردار شیراز با اعلام اینکه ایجاد شادی های مقطعی خوب است اما کافی نیست، اظهار داشت: لازم است در کنار بازی ها و ورزش های جسمی که توسط شهرداری در سطح شهر ارائه شده است، به فعالیت های ذهنی نیز بها داده شود.

اسکندرپور افتتاح دبیرخانه آسیایی بازی های فکری در شیراز را از جمله فعالیت های شهرداری جهت ایجاد نشاط اجتماعی عنوان کرد و کسب درآمد در شهر شیراز را از منافع ایجاد این دبیرخانه در شیراز اعلام کرد.

وی به مشکلات اقتصادی، اشتغال و غیره در کشور که موجب بی انگیزگی در بین مردم شده است اشاره کرد و گفت: امروزه با شهروندانی روبرو هستیم که به دلیل عدم ثبات اقتصادی در کشور طی یک هفته ارزش سرمایه شان به یک سوم می رسد لذا باید برای ایجاد نشاط در بین این افراد نیز راهکاری داشته باشیم.

شهردار شیراز اعلام کرد: تاکنون در فرهنگسراها به کودکان، نوجوانان و زنان بالای 30 سال خدمات ارائه می شد اما با این رویداد تمامی سنین می توانند مشغول شوند.

اسکندرپور تصریح کرد: معتقدم زمانی که صدور پروانه ساختمانی می توانست در کلان شهر شیراز ایجاد درآمد کند به پایان رسیده است و باید به سمت هتلینگ، رستورانینگ و بازارینگ برویم.

وی افزود: باید به رویدادها توجه داشته باشیم و سعی در جذب برنامه هایی چون افتتاح دبیرخانه آسیایی بازی های فکری و افتتاح المپياد دانشجويان دختر سراسر کشور در شیراز باشیم چرا که با اینگونه برنامه ها اقتصاد شهر رو به جلو خواهد بود.


به گزارش شیرازه، علاقمندان می توانند برای شرکت در کلاس های آموزشی و سپس مسابقات بازی های فکری، به دبیرخانه آسیایی بازی های فکری واقع در بوستان ایرانی در منطقه چهار شیراز مراجعه کنند.
نظرات بینندگان