کد خبر: ۱۲۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۷
دبير اجرايي خانه كارگر استان فارس:

امیدواریم پول پشت کلنگ باشد/ دفاع تمام قد از کارنامه ضعیف وزیری که بارها تا مرز استیضاح رفت

دبير اجرايي خانه كارگر استان فارس گفت: تقاضا داریم پول پشت کلنگ باشد تا ساخت بیمارستان تامین اجتماعی زودتر از زمان مشخص شده به پایان برسد و کام مردم شیرین شود.
امیدواریم پول پشت کلنگ باشد/ دفاع تمام قد از کارنامه ضعیف وزیری که بارها تا مرز استیضاح رفت
به گزارش شیرازه، دبير اجرايي خانه كارگر استان فارس در آیین کلنگ‌زنی بیمارستان 320 تخت‌خوابی تامین اجتماعی شیراز که با حضور وزیر تعاون، کار و  رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: ساخت بیمارستان 320 تخت خوابی تامین اجتماعی شیراز پتانسیلی برای سرمایه‌گذاری بر روی گردشگری درمانی خواهد بود.

علي راستگو  پس از هشت سال وقفه از صاف شدن راه دسترسی به مکان کلنگ زنی ابراز خوشحالی کرد و گفت: حدودا ده سال پیش روزی که این زمین برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی مکان یابی شد راه دسترسی برای آن وجود نداشت اما عملیات اجرایی این پروژه پس از هشت سال  در حالی‌ آغاز می‌شود که به خاطر پروژه سد تنگ سرخ مشکلات دسترسی به مکان احداث بیمارستان هم  تا حدودی حل شده است.

وی یادآور شد: 11 اردیبشهت امسال در مراسم روز کارگر که با حضور وزیر برگزار شد، جامعه شش هزار نفری کارگران استان فارس از وزیر قول مساعد گرفتند که عملیات اجرایی این بیمارستان هرچه سریع‌تر آغاز شود که امروز شاهد این اتفاق هستیم و جای خوشحالی دارد.

دبير اجرايي خانه كارگر استان فارس ابراز داشت: این استان هم قطب درمان توريستي است و هم دو ميليون و ٥٠ نفر بیمه شده تامین اجتماعی دارد اما تنها بیمارستان تامین اجتماعی آن، بیمارستان شیراز است که به مرور زمان فرسوده شده است.  این بیمارستان که امروز قرار است کلنگ آن باز هم به زمین بخورد از نیازهای ضروری فارس است و تقاضا داریم پول پشت کلنگ باشد تا کار زودتر از زمان مشخص شده به پایان برسد و کام مردم شیرین شود. اگر اعلام می کنیم پروژه ای در 4یا 5سال قابل انجامن است نباید بگذاریم کار تا 7الی 8سال به درازا بکشد تا لذت بهره برداری از آن برای مردم از بین برود. وی پیشنهاد داد: بخشی از هزینه ساخت این بیمارستان را می‌توان از مجموع مطالبه‌ای که از سازمان تامین اجتماعی وجود دارد پرداخت کرد.

راستگو ظرفیت بالای افراد تحت پوشش و مراجعه افراد از جنوب کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس را پتانسیلی برای سرمایه‌گذاری بر روی گردشگری درمانی عنوان کرد وگفت این بیمارستان می تواند در این زمینه موثر باشد. راستگو همچنین خواستار ساماندهی وضعیت مطالبات معوق بيمه تكميلي بازنشستگان، همسان‌سازی‌ها و ساماندهی قراردادهای موقت به عنوان سرفصل مطالبات کارگران شد.

دفاع تمام قد از کارنامه ضعیف وزیری که بارها تا مرز استیضاح رفت
دبير اجرايي خانه كارگر استان فارس در بخشی از سخنانش به دفاع تمام قد از وزیری پرداخت که به خاطر کارنامه ضعیفش چندین بار از سوی نمایندگان مجلس که از نظر فکر و سلیقه سیاسی بشدت به هم نزدیک هستند،تا پای استیضاح رفته است البته بدون استیضاح به کارش ادامه داده است . راستگو دراین خصوص خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ما در مملکت مشکل کم نداریم. بگذارید وزیر کار تعاون و رفاع اجتماعی کمی نفس بکشد. در این وزارتخانه با سه بخش سنگین حجم زیادی کار وجود دارد ما انتظار درایم وزیر جامعه کارگری را حمایت کنید.

وی افزود: درست است که نقد و نظارت و استیضاح حق نماینده مجلس است اما ما در جامعه کارگری تقاضا داریم  هرسه چهار ماه یک بار زمزمه استیضاح راه نیندازید، حداقل سالی یکبار سراغ استیضاح بروید.

راستگو انتصاب مدیران بومی در بخش های مختلف اداره کار و تامین اجتماعی و مدیریت درمان  را از نقاط قوت عملکرد وزیر عنوان کرد و گفت: این حسن کار وزیر است که سفارشی و از بیرون استان مدیر انتخاب نمی‌کند و روی توان بومی حساب می‌کند. ما هروقت در این سمت‌ها مدیر غیر بومی داشتیم با مشکلات زیادی روبرو شدیم وضربه آن را خوردیم.
برچسب ها: فارس ، خانه کارگر ، شیراز
نظرات بینندگان