کد خبر: ۱۲۳۷۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۳۰ تير ۱۳۹۷
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در شیراز:

برجام موفقیت بزرگ سیاسی کشور بود!/در چهار سال اخیر در برخی از مناطق محروم به اندازه 40 سال گذشته کار کرده‌ایم!/ سکوت آقای وزیر در مورد بدعهدی شرکت اتریشی/مطالبات کامیون داران برحق است و آن را دنبال می‌کنیم

ربیعی گفت:ثبات به اقتصاد ايران بر مي‌گردد.
برجام موفقیت بزرگ سیاسی کشور بود!/در چهار سال اخیر در برخی از مناطق محروم به اندازه 40 سال گذشته کار کرده‌ایم!/ سکوت آقای وزیر در مورد بدعهدی شرکت اتریشی/مطالبات کامیون داران برحق است و آن را دنبال می‌کنیم
به گزارش شیرازه، علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در آيين آغاز عمليات اجرايي بيمارستان ٣٢٠ تخت‌خوابي تامين اجتماعي شیراز با بیان اينكه امروز تنها براي كلنگ‌زني اين پروژه و جلسه اشتغال روستايي با استاندار به شيراز سفر كرده‌ام، در بهت و حیرت حاضرین که از گرما کلافه بودند، وسط بیابانی که سالها پیش کلنگ بیمارستان به زمین خورده بود و بدون هیچ پیشرفتی مجددا برای کلنگ زنی جمع شده بودند، به تشريح وضعيت فعلي نظام در عرصه سياست خارجي پرداخت و خاطرنشان كرد: امروز ما با يك ديوانه بين‌المللي روبه‌رو شديم كه مردم كشورآمریکا هم نسبت به وي دچار  ترديد هستند.

هنوز هم از برجام به عنوان يك سند بزرگ موفقيت آميز در نظام سياسي كشور ياد مي‌كنم

وي با بيان اينكه هنوز هم از برجام به عنوان يك سند بزرگ موفقيت آميز در نظام سياسي كشور ياد مي‌كنم، افزود: من معتقدم برجام مسیر درستی بوده است طي چهار سال گذشته رشد خوبي در ابعاد مختلف داشتيم و از رشد منفي عبور كرديم. امروز در نشست ILO (سازمان بین اللملی کار) همه از تدبیر ایران و بدعهدی آمریکا صحبت می‌کنند این دستاورد کمی نیست! برجام موفقیت بزرگ سیاسی کشور بود که اگر پوچ بود امروز گروهی به دلیل از بین رفتن آن جنجال نمی کردند هرچند که آن موقع می گفتند پوچ است. اگر کسانی آن را پوچ می دانستند چرا ناراحت هستند.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با تاكيد بر اينكه نبايد در هياهوها، دستاوردها را فراموش كنيم، بيان كرد: معتقدم كه ترامپ به مثابه خوشبختي و يك فرصت براي جامعه ايران محسوب مي‌شود كه بايد از آن استفاده كرد.

ربيعي با بيان اينكه اعتقاد ندارم كه در وضعیت بحرانی هستیم، تصريح كرد: بحران زماني ايجاد خواهد شد  كه ظرفيت‌هاي ما بر مشکلات غلبه نكند. در حال حاضر ظرفیتهای خوبی داریم. وی تاکید کرد که ثبات به اقتصاد ايران بر مي‌گردد.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي همچنين با بيان اينكه هدف آمريكا، بي‌اعتمادسازي و عمليات رواني بر روي مردم است، خاطرنشان كرد: نيازمند يك تامين اجتماعي البته نه فقط به معنای یک سازمان بلکه یک تلاش همه جانبه براي كاهش ريسك در زندگي مردم هستیم که تحت تاثیر حملات دشمن قرار نگیرند.

ربيعي با تاكيد بر اينكه در شرايط فعلي بايد از پنج دهك حمايت جدي كرد، گفت: امسال حدود یک دهک تحت پوشش خيريه‌ها و نهادهاي حمایتی هستند و 80درصد حداقل مزد را دریافت می‌‍کنند.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي كه معتقد است عظمت كار در سازمان تامين اجتماعي كه ريسك بيكاري و از كار افتادگي را بر عهده دارد، بسيار بالا است، به تقارن هفته تامين اجتماعي و بهزيستي اشاره کرد و گفت: در گذشته 67 درصد بازنشستگان قدرت خرید ضعیفی داشتند اما تلاش کردیم تا دریافتی‌شان بر تورم پیشی بگیرد.ي‌دانم كه افراد تحت پوشش مانند مستمري بگيران امروز هم  زندگي  مي‌كنند اما جهت‌گيري‌هاي مثبتي براي آنها انجام شده است. نيازمند يك برنامه منسجم و خداپسندانه براي ارتقاي مستمري بگيران هستيم. باید با برنامه‌ریزی صحیح مستمری‌بگیران ‌را تقویت کرد.

در چهار سال اخیر در برخی از مناطق محروم اندازه 40 سال گذشته کار کرده‌ایم!

ربيعي ادامه داد: در گذشته صندوق مستمري بگيران وجود داشت اما امروز این صندوق به خانه مستمري بگيران تبديل شده و تلاش مي‌كنيم كه با باز شدن يك منبع اعتباري جديد، وضعيت بهترين براي آنها رقم بزنيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به آغاز عمليات اجرايي بيمارستان ٣٢٠ تخت‌خوابي بيمارستان تامين اجتماعي شيراز اشاره کرد و گفت: این بیمارستان  در زمینی واقع در بلوار حسینی‌الهاشمی و در فضایی به وسعت 70 هزار متر مربع در 6طبقه با زیربنای 65 هزار متر مربع و هزار متر مربع ساختمان جانبی احداث می شود.اعتبار كل برآورده شده براي اين پروژه با احتساب هزینه لازم برای ساخت و تجهیز آن  ٥٤٠ ميليارد تومان است.

به گفته وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي هزينه هر تخت اين بيمارستان معادل يك و نيم تا يك و هفتصد ميليارد تومان محاسبه شده است.


ربيعي از پيگيري نمايندگان و تشكل‌هاي كارگري براي تعيين تكليف اين پروژه تشكر كرد و گفت:  با برنامه‌ريزي در دوران سخت فعلي تلاش خواهيم كرد تا پروژه در زمانبندي به اتمام برسد.

سکوت آقای وزیر در مورد بدعهدی شرکت اتریشی

وی در خصوص پا پس کشیدن شرکت اتریشی برای ساخت این بیمارستان که بعد از خروج آمریکا از برجام رقم خورد به خبرنگاران پاسخی نداد  و درباره مدت انجام پروژه نیز گفت: با پیش‌بینی‌های انجام‌شده امیدواریم ساخت بیمارستان توسط پیمانکاران داخلی بیشتر از 4 سال طول نکشد.

وزیر رفاه با بیان اینکه در ساخت اين بيمارستان تجهيزات مدرني به كار گرفته خواهد شد،  اضافه كرد: در سازمان تامين اجتماعي با مشكلات زيادي روبه‌رو بوديم اما سعي كرديم هم سازمان سرپا بماند و هم خدمات را گسترش دهيم.

 ربیعی با بیان اینکه 14.1 دهم افزایش حقوق داشتیم، با ابراز خرسندي از اين موضوع كه از پس از قرار گرفتن در مسند وزارت متبوع، همه کارگران غیر رسمی بیمه شدند و وضعیت درمان نيز ارتقا يافته، گفت: گرايش ما بیشتر به خدمات رسانی در مناطق محروم بوده است. در چهار سال اخیر در برخی از مناطق محروم اندازه 40 سال گذشته کار کرده‌ایم!

وي با اشاره به اينكه از ١٠ هزار و ٢٠ تخت بيمارستاني سازمان تامين اجتماعي در كشور حدود دو هزار و ٥٠٠ تخت تنها طي چهار گذشته اضافه شده است، گفت: هم‌اينك ٤٣ مركز درماني در دست ساخت و ٥٨ مركز در دست طراحي داريم.

امسال قانون نظام جامع حمايت از معلولان اجرايي مي‌شود

 
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اعلام اين خبر كه امسال قانون نظام جامع حمايت از معلولان اجرايي مي‌شود، گفت: اجرای این قانون تحول خوبی در زندگی معلولان ایجاد خواهد کرد. این چنین برنامه‌ها در سايه اجماع بزرگ به وجود مي‌آيد و  بايد با مردم در كنار هم بايستيم.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با تاكيد بر اينكه طي سال‌هاي اخير حتي يك روز حقوق مستمري بگيران عقب نيفتاده است، بيان كرد: امروز جاي خادم و مخدوم را تغيير داديم و چند اقدام بين‌النسلي انجام دادیم.

بيشترين نورافكن نظارت‌ها روي شستا بود


ربيعي با تاكيد بر اينكه به قيمت رضايت امروز، فرداي سازمان تامين اجتماعي را خراب نخواهم كرد، گفت: سال‌هاي ٨٨ و ٩٢ بيشترين اتفاقات در اين وزارتخانه رخ داد. سه ميليون نفر را به جمعیت تحت پوشش تامين اجتماعي اضافه كردند كه در واقع به مثابه رضايت كوتاه مدت و هدر رفت سرمايه بود.

وي با بيان اينكه ما بیشترین نظارت ها را بر شركت شستا شاهد بودیم، گفت: شستا يك دهم مجموعه‌ي ما  هم نيست اما بيشترين نورافكن روي شستا بوده است. از نظارتي كه انجام شده خوشحالیم. ما تلاش كرديم تا ساختارهاي فساد سوز ايجاد شود كه البته ممكن است مانند هر جاي ديگري تخلفي هم بشود اما بناي ما بر  اصلاحات بوده است.

ربیعی با بیان اینکه سرمایه سازمان شستا تنها حقوق 5 ماه مستمری‌بگیران است و از بسیاری از سازمان‌های اقتصادی سایر ارگان‌ها کوچک‌تر است، گفت: از بنگاه‌داری باید خارج شویم و به مستمری‌بگیران این قول را خواهم داد که سرمایه این عزیزان در‌جایی بهتر سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با تاكيد بر اين موضوع كه شستا از بنگاه‌داري خارج می‌شود، اظهار داشت: بنگاه‌داري سياست غلطي بود كه به سازمان‌ها القا كردند.

وی ضمن تبریک دهه کرامت گفت: همه امامان و معصومین اهل کرامت هستند اما امام رضا برای ملت ایران چیز دیگری است. ما از بچگی وقتی روی ریل قطار بازی می کردیم، اما رضا می گفتیم، درایام مدرسه وقتی تکالیف درسی خود را انجام نمی‌دادیم یا امام رضا می‌گفتیم الان هم که حرف استیضاح می‌شود یا امام رضا می گوییم.

مطالبات کامیون داران برحق است و آن را دنبال می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مطالبات کامیون داران هم به خبرنگاران پاسخ داد: دشمنان مسائل اجتماعی کشور را هدف قرار داده اند که این مهم در فضاسازی آنها در مورد خواسته برحق کامیونداران، به راحتی دیده شد. امروز دشمنان و به خصوص منافقین مباحث اجتماعی کشور را هدف گرفته اند که این موضوع در بحث کامیونداران کاملا مشخص بود.

خواسته کامیونداران برحق بود اما در کمترین زمان ممکن شبکه های مختلفی توسط منافقین در جهت جلوه دادن این خواسته به اعتراض راه اندازی شد. ما پیگیر این مطالبات برحق کامیون داران هستیم.

ربیعی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آخرین نرخ بیکاری کشور نیز گفت: فعلا حضور ذهن ندارم.

وی در خصوص افزایش قیمت حق بیمه و خارج شدن برخی داروها از تحت پوشش بیمه که نارضایتی مردم را به دنبال داشته به خبرنگار شیرازه گفت: ما کاهش خدمات نداشتیم هر دارویی از تحت پوشش خارج شده ما جایگزین آن را داشتیم.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از پایان مراسم سخنرانی به بررسی نقشه های ساخت بیمارستان پرداخت و سپس بدون انجام کلنگ زنی محل را ترک کرد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷
0
اگر حرف دوم هم مثل حرف برجامی باشد یعنی تقریبا هیچ