کد خبر: ۱۲۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۷
نمایندگان شیراز در آیین کلنگ‌زنی بیمارستان تامین اجتماعی:

برخی وزرای کابینه مغرورند/اگر عملکرد وزیر خوب باشد پیگیر استیضاح نمی شویم/ استاندار فارس مراحل پیشرفت ساخت بیمارستان را دنبال کند

فرج‌الله رجبی گفت:گر در حوزه مسکن کاری نکنیم غیرممکن است آمار دولت در خصوص اشتغال و کاهش بیکاری محقق شود.
برخی وزرای کابینه مغرورند/اگر عملکرد وزیر خوب باشد پیگیر استیضاح نمی شویم/ استاندار فارس مراحل پیشرفت ساخت بیمارستان را دنبال کند
به گزارش شیرازه، آیین کلنگ‌زنی بیمارستان 320 تختخوابی تامین اجتماعی شیراز با حضور ویژه وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی برگزار شد اما این کلنگ زنی غیر از شخص آقای وزیر شش سخنران دیگر هم داشت.

حضور حداکثری نمایندگان مجلس در این جلسه جالب توجه بود.

مسعود رضایی،نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این مراسم ابراز داشت:امیدوارم با کلنگ‌زنی بیمارستان 320 تختخوابی تأمین اجتماعی شیراز مهم‌ترین خواست نمایندگان شیراز از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمود عینی پیدا کند.

وی تصریح کرد: آقای ربیعی برخلاف برخی از وزرا که آمدنشان به کمیسیون خیلی تشریفات دارد و غرور خاصی دارند هروقت تقاضایی داشتیم به کمیسیون آمدند و پاسخگو بودند، البته انتظاراتی که ما از وی داشتیم خواست فردی نبود بلکه مطالبه مردمی است. اگر هم بحث استیضاح مطرح شده همینطور است نمایندگان مجلس از هیچ وزیری  خواسته فردی نداشتند بخاطر خواست مردم قصد سوال داشتیم.ما موظفیم در برابر خواست مردم تسلیم باشیم.

رضایی آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان را از خواسته های جدی نمایندگان از این وزارت برشمرد و ادامه داد: از وزیر این قول را می‌گیریم که مراحل ساخت بیمارستان طی 3 تا 4 سال آینده نتیجه‌بخش باشد وکلنگ آن مثل برخی از پروژه ها بدون نتیجه در زمین نماند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: تأمین اجتماعی بودجه دولتی ندارد، ساختاری است که با عرق جبین مردم شکل‌گرفته و نباید دخل و تصرفی در حقوق آن‌ها شود.


وی همچنین تأکید کرد: ما زمانی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پشتیبانی می‌کنیم که پشتوانه رضایت مردمی داشته باشد.امیدواریم دیدن نتیجه این بیمارستان حجتی برای پشتیبانی از وزیر داشته باشیم.
 

اگر در حوزه مسکن کاری نکنیم غیرممکن است آمار دولت در خصوص اشتغال و کاهش بیکاری محقق شود


فرج‌الله رجبی دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با گلایه از طولانی شدن ساخت این بیمارستان گفت: ظاهرا قصه هزارویکشب به شبهای هشتصد و نهصد نزدیک شده است.

وی ابراز داشت: امروز نمی‌خواهم حرف‌های تلخ بزنم فقط از وزیر درخواست دارم دقیق و شفاف اعتبار لازم برای این پروژه و زمان دقیق برای ساخت آن را اعلام کند تا بدانیم سالانه چقدر اعتبار باید به فارس برسد تا این بیمارستان درزمان مقرر به پایان برسد.

رجبی تصریح کرد: ما همین اعلام وزیر را به عنوان سند تلقی می‌کنیم و از استاندار هم تقاضا داریم مثل پروژه آزادراه‌های فارس سالانه پیشرفت مراحل ساخت این بیمارستان هم رصد کنند تا کلنگ زنی به نتیجه برسد.

وی با اشاره به مشکل بیکاری، از نامه‌نگاری خود با جهانگیری سخن گفت و یادآور شد: من تأکید کردم که اگر در حوزه مسکن کاری نکنیم غیرممکن است آمار دولت در خصوص اشتغال و کاهش بیکاری محقق شود.
 

وی تأکید کرد: معتقدم اگر دولت مسکن بسازد ولو خالی هم بماند، وضعیت اشتغال بهبود می‌یابد. برای خروج این وضعیت رویکرد جدید در حوزه مسکن و ساخت و ساز لازم است.انتظار داریم نیروی کارگری وتخصصی پروژه از خود استان فارس انتخاب شوند.


بهرام پارسایی دیگر سخنران این مراسم  گفت: سال 89 دولت وقت در بهترین شرایط اقتصادی قرار داشت اما در ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی شیراز متعهد نبود، البته مدیران مرتبط هم پیگیر موضوع نبودند که باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم ساخت بیمارستان فقط محدود به کلنگ‌زنی نشود و در هفته دولت شاهد پیشرفت این پروژه باشیم. ما تجربه تلخی از کلنگ زنی داریم.


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما انتظار داریم نیروی کارگری وتخصصی پروژه از خود استان فارس انتخاب شوند. همچنین انتخاب مجری قوی خیلی در موفقیت کار موثر خواهد بود.

پارسایی همچنین  تصریح کرد: ما در فارس کارخانه‌ای با هزار نفر جمعیت داریم که کارگران آن باید 18 ماه کار کنند تا بیمه شوند، درحالی‌که روزمزد هم حقوق می‌گیرند و جرئت اعتراض ندارند چون اخراج می‌شوند. انتظار داریم حقوق کارگری با جدیت پیگیری شود

وی در پاسخ به مطالبی که درباره زمزمه گاه و بیگاه استیضاح مطرح شده بود ابراز داشت: در این دوسال ما فقط یک بار درخواست استیضاح داشتیم اگر عملکرد خوب وموفقیت آمیز  ببینیم مگر بیکاریم که دنبال استیضاح باشیم.

پارسایی گفت: مدیرانی داریم که همراه دولت نیستند و متاسفانه موقع انتخابات هم در ستاد رقیب فعال بودند ما به مدیران همراه دولت نیاز داریم که دغدغه آبروی دولت را داشته باشند.

 
نظرات بینندگان