کد خبر: ۱۲۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۳۱ تير ۱۳۹۷

استقبال پایتخت نشینان از جشنواره چارسوق شیرازی ها در برج میلاد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: جشنواره ملی چارسوق با هدف معرفی صنایع دستی، آداب و رسوم‌، هنر و فرهنگ استان‌ها از اواخر تیرماه در برج میلاد آغاز به کار کرده است.
به گزارش شیرازه، ابراهیم گشتاسبی راد رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز از استقبال بسیار خوب اهالی تهران از جشنواره چارسوق ویژه معرفی شیراز خبر داد و گفت: این جشنواره جمعه 29 تیرماه در برج میلاد تهران با محوریت معرفی شیراز و سومین حرم اهل بیت (ع) در سالروز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های جذب گردشگر و افزایش ماندگاری گردشگران در شهرها برگزاری رخدادهای مختلف فرهنگی، گردشگری و این راهکار جزو روش‌های رایج جذب گردشگر در کشورهای مختلف است، خاطر نشان کرد شهری مثل شیراز با این همه جاذبه و آداب و رسوم جذاب و جالب و هنرهای سنتی متفاوت، ظرفیت بسیار زیادی برای جذب گردشگر دارد که اگر از این سرمایه ارزشمند در حوزه گردشگری به نحو احسن و مطلوب بهره‌برداری شود می‌تواند در رونق اقتصاد شهر شیراز و استان فارس و همچنین تقویت گردشگری نقش بسزایی داشته باشد.

استقبال پایتخت نشینان از جشنواره چارسوق شیرازی ها در برج میلاد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه شهرداری شیراز از اواخر دهه 80 اقدام به برگزاری هفته‌های فرهنگی و گردشگری در شهرهای مختلف ایران کرده است، عنوان کرد: برگزاری هفته فرهنگی شیراز در اهواز، آذربایجان، خوی، نیشابور، اصفهان و کیش از جمله این برنامه‌ها بوده است.

گشتاسبی راد با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای شورای پنجم و شهردار شیراز تقویت حوزه گردشگری است، بیان کرد: سازمان فرهنگی برای این دیدگاه ارزشمند برنامه‌های متنوع در نظر گرفته است که هم‌راستا با اجرای برنامه‌ها به مردم معرفی خواهد شد.

وی هدف از برگزاری جشنواره ملی چارسوق در برج میلاد تهران را معرفی کلانشهر شیراز به مردم تهران و دیگر شهرهای کشور بیان کرد و گفت: جمعیت زیاد کلانشهر تهران فرصتی مغتنم برای جذب گردشگران به سومین حرم اهل بیت (ع) را فراهم می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به اینکه شهرداری شیراز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در جشنواره ملی چارسوق شرکت کرده است، اظهار کرد: این جشنواره ملی با هدف معرفی صنایع دستی، آداب و رسوم‌، هنر و فرهنگ استان‌ها از اواخر تیرماه در برج میلاد آغاز به کار کرده است.

گشتاسبی راد با یاد آوری این موضوع که 29 تیرماه با عنوان شب پارسیان ویژه شهر شیراز بود، توضیح داد: جایگاه و جذابیت شیراز و تنوع برنامه‌های فرهنگی و هنری باعث استقبال با شکوهی از شب پارسیان شد، همانطور که پیش از این در شهرهای قم، آذربایجان و ایلام اقدام به برگزاری برنامه شب‌های شیراز شده بود این بار نیز این شب نیکو به بهترین نحو اجرا شد، به نحوی که استقبال بیش از پیش مخاطبین خبر از موفقیتی چشمگیر می دهد.

وی با تصریح اینکه در این برنامه ضمن برپایی ورک‌شاپ‌های صنایع دستی در حوزه کاشی هفت رنگ، مینای شیراز، خاتم‌سازی و غیره، انواع رشته‌های صنایع دستی نیز معرفی شد، عنوان کرد: در بخش دیگر به واسطه هنر جذاب موسیقی، گویش شیرازی، واسونک شیراز و غیره اجرا شد و از جمله برنامه‌هایی که در این زمینه به علاقمندان معرفی گردید می‌توان به اجرای تصنیف‌های شیراز ناز و شیراز شهر راز اشاره کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز  اضافه نمود به واسطه تئاتر و استند آپ کمدی بخشی از باورها و آداب و رسوم مردم شیراز و فارس به نمایش درآمد در بخشی دیگر با برگزاری مسابقات شیراز شناسی و معرفی اماکن گردشگری شیراز به تعدادی از مخاطبین برنامه جوایز سفر به شیراز و صنایع دستی اهدا گردید.

همچنین با اکران کلیپ های مختلف،شهر شیراز و فارس (ثبت محور ساسانی در یونسکو )معرفی شدند. در این برنامه معاون فرهنگی اداره کل میراث تهران،مدیر عامل برج میلاد و... تعدادکثیری از شهروندان تهرانی قریب به 6 ساعت با فرهنگ و آداب و رسوم مردم شیراز و فارس آشنا شدند.

لازم به ذکر است در اوایل شهریور ماه امسال بزرگترین هفته فرهنگی شیراز رادر تهران برگزار میکنیم.

نظرات بینندگان