کد خبر: ۱۲۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۳۱ تير ۱۳۹۷

زلزله ۵.۷ ریشتری هرمزگان را لرزاند+جزئیات

سرپرست مدیریت بحران استان فارس درباره آخرین جزییات این زمین لرزه توضیح داد: گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که به برخی از منازل روستایی آسیب جزیی وارد شده است؛ اکیپ‌های امدادی و بیمارستان‌ها در حال آماده باش هستند.
به گزارش شیرازه، بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت  ۰۹:۳۴:۴۶ صبح امروز زمین لرزه ای با قدرت ۴/۷ ریشتر در منطقه رويدر، در استان هرمزگان رخ داد.

این زمین لرزه در عمق ۲۲ کیلومتری از سطح زمین به ثبت رسید.

نزدیکترین شهرها به کانون این زمین لرزه ۴/۷ ریشتری رویدر استان هرمزگان در فاصله‌ ۴۸ کیلومتری، لار استان فارس در فاصله ۶۲ کیلومتری و درز استان فارس در فاصله ۶۲ کیلومتری قرار داشتند.

زلزله ۵.۷ ریشتری در رویدر استان هرمزگان

همچنین به فاصله چند دقیقه زلزله دیگری با قدرت ۵.۷ ریشتر  رویدر در هرمزگان را در عمق ۸ کیلومتری از سطح زمین لرزاند.

نزدیکترین شهرها به کانون این زمین لرزه ۵.۷ ریشتری قرار داشتند ، شهر رویدر استان هرمزگان در فاصله‌ ۴۸ کیلومتری ، شهر درز استان  فارس در فاصله ۵۳ کیلومتری  و شهر  مزایجان استان فارس در فاصله ۵۷ کیلومتری ، قرار داشتند.

زلزله ۴ ریشتری در رویدر استان هرمزگان

موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران از وقوع زلزله دیگری با قدرت ۴ ریشتر در عمق ۱۵ کیلومتری از سطح زمین خبر داد.

این زمین لرزه  به وقت محلی ساعت ۱۰:۲۹:۲۰  رخ داد.

نزدیک ترین شهر ها به کانون این زمین لرزه : رویدر استان هرمزگان در فاصله ۴۶ کیلومتری، درز استان فارس در فاصله ۶۱ کیلومتری و  لار استان فارس در فاصله ۶۴ کیلومتری به ثبت رسیده است.

بر اساس اعلام مدیریت بحران استان هرمزگان هنوز خسارتی از وقوع این دو زمین لرزه اعلام نشده است.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: بلافاصله پس از اعلام گزارش تیم‌های ارزیاب سازمان اورژانس کشور به منطقه اعزام شده‌اند همچنین بالگردهای اورژانس کشور جهت ارزیابی بر فراز آسمان هرمزگان به پرواز درآمده است.



پیش بینی می‌شود با توجه به قدرت و عمق زلزله احتمال آسیب دیدن منازل مسکونی روستایی وجود داشته باشد.

گفتنی است 12 روستا در منطقه رویدر وجود دارد و میزان جمعیت منطقه حدود ده هزار نفر است؛ کانون زلزله در مرز دو استان فارس و هرمزگان است.

در بررسی های جدید مشخص شد به ده روستا تاکنون خسارتی وارد نشده است.

وکیل زاده سرپرست مدیریت بحران استان فارس درباره آخرین جزییات این زمین لرزه توضیح داد: گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که به برخی از منازل روستایی آسیب جزیی وارد شده است؛ اکیپ‌های امدادی و بیمارستان‌ها در حال آماده باش هستند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان