کد خبر: ۱۲۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس:

سوخت کافی در پمپ بنزین های استان فارس موجود است/ مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکند

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس از شهروندان خواست به شایعات فضای مجازی توجه نکنند زیرا برای تأمین سوخت استان هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.
به گزارش شیرازه، شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر احتمال کم بود و یا دو نرخی شدن بنزین طی دو روز گذشته باعث شد که شاهد تشکیل صفهای طولانی در جایگاههای سوخت در شیراز باشیم.

امیر بنی‌‌کریمی مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس، با اشاره به اینکه روزانه به‌طور متوسط بیش از 2.5 میلیون لیتر سوخت در شیراز توزیع می‌شود اظهار داشت: شنبه شب به دلیل عدم آگاهی برخی افراد و توجه آنان به شایعات فضای مجازی با رشد 100 درصدی توزیع سوخت مواجه بودیم با این حال تمامی مصرف‌کنندگان توانستند بنزین دریافت کنند.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از 12 میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در فارس توزیع می‌شود گفت: شب گذشته شهروندان با این مقدار مصرف  رکورد قابل‌ توجهی را از خود به‌جای گذاشتند و حتی برخی از افراد چندین مرتبه به جایگاه‌های سوخت مراجعه کردند.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس افزود: ذخیره‌سازی سوخت به دلیل اشتعال‌زا بودن آن خطرناک است و لازم است که مردم در این زمینه آگاه باشند و از این کار خودداری کنند.

وی ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی رانندگان نفت‌کش گفت: این صنف زحمتکش همواره می‌کوشند بدون هیچ نگرانی سوخت استان را تأمین تا شهروندان با مشکل مواجه نشوند.

امیر بنی کریمی گفت: یک شنبه این هفته میزان مصرف بنزین در فارس به ٨ میلیون لیتر رسید که نسبت به شنبه ٥٣ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه روزانه بنزین در انبار‌ها ذخیره می‌شوند، گفت: شهروندان نگران نباشند و وقت خود را بی دلیل در جایگاه‌های عرضه سوخت صرف نکنند زیرا به اندازه کافی سوخت بخصوص بنزین برای مصرف ذخیره و توزیع شده است.

وی ادامه داد: استان فارس با مصرف ١٢ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی و ٥ میلیون لیتر بنزین یعنی ٦ و نیم درصد سوخت کشور، رتبه سوم مصرف را در کشور به خود اختصاص داده است.

۲۸۶ جایگاه سوخت و فروشندگی فرآورد‌های نفتی در فارس وجود دارد و از این تعداد ۸۹ جایگاه در ناحیه مرکزی شامل شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان