کد خبر: ۱۲۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

آتش 150 هکتار جنگل و مرتع را در فیروزآباد سوزاند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: براساس بررسی‌های انجام شده آتش‌سوزی هفته‌ی گذشته در ارتفاعات کوه "برز" منطقه‌ی خرقه‌ی شهرستان فیروزآباد ۱۵۰ هکتار از مراتع و جنگل‌ها را سوزاند.
به گزارش شیرازه، مهرزاد بوستانی دوشنبه اول مرداد در جمع خبرنگاران گفت: حریق ارتفاعات فیروزآباد ساعت ۱۵ عصر جمعه ۲۲ تیرماه شروع شد و با تلاش‌های گروه‌های مردمی و مشارکت عوامل دستگاه‌های اجرایی و ساعت ۱۱ صبح دوشنبه ۲۵ تیرماه بعد از سه روز مهار شد.

او گفت: علت وفوع این آتش‌سوزی همچنان در دست بررسی است و بعد از مشخص شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد. اگرچه عمده آتش‌سوزی‌‌های واقع شده در عرصه‌های طبیعی به دلیل سهل‌انگاری بهره‌برداران و در بعضی مناطق گردشگران حادث شده است.

بوستانی گفت: بی‌احتیاطی، سهل‌انگاری و بی‌مبالاتی توسط افراد که با عنوان عامل انسانی مطرح می‌شود، عمده‌ترین وقوع آتش در مراتع و جنگل‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی فارس خاطرنشان کرد که از ابتدای امسال تاکنون در ۳۱۹ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی این استان شاهد وقوع حریق بوده‌ایم.

او ضرورت همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم را در پیشگیری و مهار حریق انکار ناپذیر توصیف و اضافه کرد: آتش‌زدن تعمدی جنگل و مرتع جرم محسوب می‌شود و مجازات سنگینی را برای مرتکب یا مرتکبان به همراه خواهد داشت.

بوستانی با اشاره به آمادگی کامل نیروهای تحت امر منابع طبیعی در خصوص حفاظت از منابع طبیعی در فارس، تاکید کرد که پیشگیری از وقوع حریق به همکاری و مشارکت بیشتر مردم و جوامع محلی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: در مهار حریق منطقه‌ی خرقه‌ی شهرستان فیروزآباد نیروهای منابع طبیعی، عوامل تیپ ۳۷ زرهی و تپ ۵۵ هوابرد شیراز، نیروهای بسیج سازندگی و سپاه شهرستان فیروزآباد، بالگردهای هلال احمر و نیروهای محلی حضور و مشارکت داشتند.

برچسب ها: فیروز اباد ، فارس ، اتش
نظرات بینندگان