کد خبر: ۱۲۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
نگرانی مردم خفر از سرنوشت یک پروژه؛

پاس کاری دولت و پیمانکار در پذیرفتن مسئولیت اتمام مسکن «خود مالک» خفر جهرم

پیش فروش مسکن مهر در بخش خفر جهرم از سال 1390 با قرار تحویل 18 ماهه آغاز شد و اکنون با گذشت هفت سال از زمان مهلت ساخت این خانه ها هنوز هیچ واحدی به متقاضیان تحویل داده نشده است.
به گزارش شیرازه، بیش از چهار سال از مهلت پایان ساخت 320 واحد مسکن مهر در خفر می گذرد، اما هنوز هیچ خانه ای به متقاضیان تحویل داده نشده و ساخت آنها نیمه کاره رها شده است.

در اصل سی و یکم قانون اساسی آمده است: «داشتن‏ مسکن‏ متناسب‏ با نیاز، حق‏ هر فرد و خانواده‏ ایرانی‏ است‏. دولت‏ موظف‏ است‏ با رعایت‏ اولویت‏ برای‏ آنها که‏ نیازمندتر هستند به‏ خصوص‏ روستانشینان‏ و کارگران‏ زمینه‏ اجرای‏ این‏ اصل‏ را فراهم‏ کند.»
دولت نهم با استناد به این اصل و با دو هدف کلی تامین مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد جامعه و کنترل قیمت مسکن، پروژه مسکن مهر را در سال 1386 کلید زد.

پیش فروش مسکن مهر در بخش خفر شهرستان جهرم از سال 1390 با قرار تحویل 18 ماهه آغاز شد و اکنون با گذشت هفت سال از زمان مهلت ساخت این خانه ها هنوز هیچ واحدی به متقاضیان تحویل داده نشده و ساخت آنها نیمه کاره رها شده است.

با کند شدن روند تکمیل پروژه مسکن مهر پروژه به مسکن «خود مالک» تغییر وضعیت داد.
در مسکن مهر خود مالک زمین یعنی مالکیت عرصه هم به متقاضی واگذار می شود درواقع، در طرح خود مالک شش دانگ اعیان و عرصه به متقاضی واگذار می شود.

در بخش خفر دو مجموعه مسکن مهر «خود مالک» 120 و 200 واحدی در حال ساخت است. به گفته ی متقاضیان تا کنون حدود 30 میلیون تومان به حساب پیمانکار این پروژه واریز کرده اند و هر ساله نیز مبالغی به بهانه افزایش قیمت تمام شده ی مسکن از متقاضیان اخذ می شود. اما پیمانکار مدعی است تعدادی از متقاضیان به تعهدات خود در پرداخت آورده عمل نکرده اند.

این پرونده توسط مراجع قضایی درحال پیگیری و متقاضیان منتظر اعلام رای مرجع قضایی در این پرونده هستند.

تاخیر و بدعهدی های مکرر در تحویل واحدها و از طرفی اوضاع نابسامان اقتصادی و افزایش قیمت مصالح ساختمانی مردم آن منطقه را ناامید از خانه دار شدن کرده است.

 به گفته ی یکی از مالکان بر اساس آخرین اظهارات پیمانکار و تعهداتی که با مجموعه شهرداری داشته، قرار است تا چندماه آینده روند تکمیل ساختمان ها از سرگرفته و واحد ها به مالکین تحویل داده شود.

کارگر رییس بنیاد مسکن جهرم در گفتگو با خبرنگار شیرازه در پاسخ به این سوال که مسئول رسیدگی به مشکلات متقاضیان چه مجموعه ای است گفت: موضوع این واحدها باید در جلسه شورای تامین به ریاست فرمانداری مطرح شود و تمامی جوانب اعم از تعهدات سازنده، متقاضی و دولت بررسی شود.

صحرائیان فرماندار جهرم نیز در گفتگو با خبرنگار  شیرازه، اظهار بی اطلاعی کرد و بنیاد مسکن را مسئول این پروژه دانست.

گزارش صدا و سیمای فارس نیز ببینید:

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

باید مشاهده کرد این بی مهری مسئولان و بدعهدی های پیمانکار تا کی ادامه خواهد داشت و چه زمانی مردم کلید خانه های خود را تحویل می گیرند.

برچسب ها: مسکن مهر ، بد عهدی ، تدبیر
نظرات بینندگان