کد خبر: ۱۲۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷

رونمایی از ۱۰ فروند جنگنده بمب افکن سوخو ۲۲ در شیراز

۱۰ فروند جنگنده بمب افکن سوخو ۲۲ که به همت متخصصان داخلی بهینه سازی شده و ارتقا یافته بود ، رونمایی شد.
به گزارش شیرازه، در مراسمی که صبح امروز با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، از این جنگنده‌ها که به همت متخصصان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت‌های دانش بنیان داخلی، بهینه سازی شده و ارتقا یافته ، رونمایی شد.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هواپیمای سوخو ۲۲ با وجود قابلیت‌های پروازی ممتاز همچون سرعت ۲ و یک دهم ماخ، ارتفاع پروازی ۵۰ هزار پا، به لحاظ برخی تجهیزات، به روز نبوده که با همت متخصصان داخلی ارتقا یافت و وارد ناوگان نیروی هوایی سپاه پاسداران شد.

سردار سرتیپ پاسدار حاجی زاده افزود: با این ارتقا، این جنگنده بمب افکن‌ها قادر به حمل و بهره برداری بمب‌های هوشمند و نقطه زن سیمرغ خوشه‌ای، موشک‌های هوا به زمین و هوا به هوا، انتقال اطلاعات از پهباد‌ها در فواصل چند کیلومتری خواهند بود و در آینده‌ای نزدیک سامانه‌ موشک‌های هوا به زمین کروز نقطه زن با برد هزار و ۵۰۰ کیلومتر روی این جنگنده بمب افکن‌ها نصب خواهد شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی هوافضا با الطاف الهی و با تکیه و اعتماد به متخصصان داخلی و معجزه اراده و روحیه جهادی بار دیگر تهدید و تحریم دشمن را به فرصت تبدیل و بدخواهان نظام اسلامی و ملت ایران را مقهور عزم و اراده فولادین خود کردند.

سردار سرتیپ پاسدار حاجی زاده گفت: در روز‌هایی که با حمله داعش ، شهر‌های عراق به علت نبود نیروی هوایی یکی پس از دیگری سقوط می‌کرد، نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در یک اقدام انقلابی 10 روزه به خلبانان عراقی هواپیمای سوخو ۲۵ آموزش و آنان را به جنگ با داعش گسیل کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اینکه کشورمان از نظر تجهیزات جنگی و نظامی تحریم است، ولی این نیرو آمادگی به روز کردن هواپیما‌های سوخو ۲۲ را دارد.

وی با بیان اینکه هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به توانمندی ساخت انواع قطعه و تجهیزات دست یافته است، افزود: هواپیما‌هایی که ۲۸ سال زمین گیر بودند با تکیه بر توان داخلی تجهیز و وارد حمل و نقل هوایی شدند.

فرمانده سپاه پاسداران در این مراسم گفت:انگیزه جامع، گسترده و همت بالای نیروی هوایی سپاه در انجام کارهای تحقیقاتی و فناوری به غیر از موشکی و پهبادی و عرصه های پدافندی موجب شد این توان در عرصه عملیات پروازی و جنگنده ها هم به کار گرفته شود.

سردار سرلشکر محمد علی جعفری افزود: با اثبات توانمندی نیروی هوایی سپاه تصمیم گرفته شد هواپیماهای سوخو ۲۲ موجود در کشور ، بازسازی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به بازسازی این هواپیماها در مدت کوتاه گفت : امروز به همت متخصصان نیروی هوایی سپاه ، شاهد اضافه شدن این هواپیماها به ناوگان پروازی کشور هستیم.

سرلشکر پاسدار جعفری در ادامه با اشاره به مواضع انقلابی رئیس جهمور در واکنش به تهدیدات ترامپ گفت : اگر توانایی های سپاه که بخشی از آن امروز در نیروی هوافضا مشاهده شد به گوش رئیس جمهور ماجراجوی آمریکا برسد ، هرگز از این غلط ها نخواهد کرد و به این باور خواهد رسید که تهدید نفتی نیز به راحتی قابل پاسخگویی است.

پس از مراسم رونمایی سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پایگاه هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شیراز بازدید کرد.

منبع: صدا و سیما فارس
نظرات بینندگان