کد خبر: ۱۲۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
معاون توسعه منابع استانداری فارس در گفتگو با شیرازه:

آمار دقیقی از مدیران بازنشسته شاغل دولت در فارس نداریم

رحمانی گفت: در حال حاضر ما آمار دقیقی نداریم که چند درصد از مدیران فارس مشمول قانون منع بکارگیری مدیران بازنشسته می شوند.
 یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در مصاحبه با خبرنگار شیرازه در خصوص اینکه چند نفر از مدیران فارس شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان خواهند شد گفت: ما هم مثل شما تازه خبر تصویب اصلاحیه قانون منع بکارگیری بازنشستگان را شنیدیم اما متن قانون هنوز به دست ما نرسیده است و از جزئیات آن اطلاع نداریم.

وی تصریح کرد: باید شورای نگهبان آن را تایید کند و سپس ابلاغ شود، شاید هم شورای نگهبان آن را تایید نکند.

رحمانی ابراز داشت: درحال حاضر ما آمار دقیقی نداریم که چند درصد از مدیران فارس مشمول این قانون می‌شوند. مهلت ۲ ماهه درصورت تایید شورای نگهبان و پس از ابلاغ قانون شروع می‌شود.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را اصلاح و محدودیت‌های جدیدی را در این قانون اعمال کردند. طبق اصلاحات جدید بکارگیری بی‌ضابطه بازنشستگان در دستگاههای اجرایی محدود شده است.

این طرح که با ۱۹۴ رای موافق،۳۶ رای منفی و ۲ رای ممتنع از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید، تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند را از قانون حذف کردند.
نظرات بینندگان