کد خبر: ۱۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۰

حسن روحاني: همديگر را تحمل کنيم

يك عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: هرکجا استقلال، ايمان و راه صحيح مردم در حال انحراف بود روحانيت به ميدان آمده و بيدارگري کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني، در مجلس ترحيم امام جمعه يزد در مسجد روضه محمديه در مورد نقش روحانيت شيعه در طول تاريخ گفت: روحانيت شيعه همواره در زمينه مبارزه با استعمار و استبداد نقش ويژه‌اي را بر عهده داشته و هميشه در اين زمينه پيشتار بوده‌اند.

وي ادامه داد: شهيد مدرس نمونه‌اي مي‌باشد که در زمينه مبارزه با استکبار و استعمار تمام قد ايستاد و در اين راه جان خود را از دست داد و امروز نيز ملت همان راه روحانيون را ادامه مي‌دهند.

دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي کشور تصريح کرد: مردم ايران امروز به پيروي از رهبر معظم انقلاب و مراجع در برابر استبداد و استعمار ايستاده‌اند.

وي با اشاره به ۸ سال دفاع مقدس و اين‌که جمهوري اسلامي به تنهايي در مقابل استکبار و استبداد ايستاده است، خاطرنشان کرد: جوانان، سپاهيان، ارتش و بسيج که به دنبال کلام حق استکبار ستيزانه امام خميني در ميادين دفاع مقدس حاضر شدند تنها در مقابل عراق نبودند بلکه انقلاب اسلامي در برابر تمام دنيا ايستاد.

روحاني گفت: تا نظام جمهوري اسلامي پابرجا است مبارزه با استبداد و استعمار در سرلوحه کارهاي اين نظام قرار دارد و تا ولايت فقيه هست مبارزه با استبداد و استعمار نيز خواهد بود.

روحاني افزود: در اين زمينه توجه به اين نکته که افراطي‌گري و افراطي بودن و از مسير اعتدال خارج شدن هم به ضرر خود فرد بوده و هم به ضرر جامعه مي‌باشد، ضروري است.

وي با اشاره به اين‌که نكته كه انتقاد آزاد است، تصريح کرد: نقد يعني تذکر كه هيچ عيبي ندارد، اما از مسير اعتدال خارج شدن شايسته ملت نيست.

روحاني با بيان اين‌که تمام حزب‌ها در نظام جمهوري اسلامي ايران، نظام و انقلاب و رهبري و و لايت فقيه را قبول دارند و در چارچوب معيارهاي اسلامي حرکت و براي حفاظت و حراست از آن تلاش مي‌کنند، خاطرنشان کرد: هيچ حزب قانوني که فعاليت مي‌کند ضد نظام نيست پس چرا عده‌اي دوست دارند مسير افراط را بپيمايند، حتي تلاش براي تصاحب قدرت در چارچوب قانون بد نيست پس بياييد همديگر را تحمل کنيم و پيرو ولايت و خط امام و رهبري بوده و همديگر را در برابر هم قرار ندهيم.

وي تصريح کرد: چرا يك قدم جلوتر از امام و رهبري حرکت مي‌كنيد و جامعه را به التهاب مي‌کشانيد، انقلاب اسلامي دشمن فراوان دارد پس تا جايي که مي‌توانيد دوست جذب کنيد، که اين همان ديدگاه رهبري است مبني بر اين‌كه جذب حداکثري و دفع حداقلي؛ پس بياييد همه تابع رهبري باشيم.

وي همچنين به نقش روحانيت در زمينه هدايت عليه انواع خرافات اشاره و تصريح کرد: هميشه در جامعه ما عده‌اي بوده‌اند که دوست داشته‌اند مردم را سرگرم کنند و صحبت‌هايي را مطرح مي‌کنند که قبلا شنيده نشده و مشهور نيز نمي‌باشد هميشه وقتي کلامي پيش مي‌آمد گفته مي‌شد به کلام خداوند و سنت پيامبر مراجعه شود ولي اکنون چيز ديگري مي‌گويند. در اين زمينه روحانيت رسالت بزرگي بر دوش دارند.

روحاني با اشاره به كساني كه سعي دارند مردم و جامعه را به خرافات بكشانند، ادامه داد: اين سياست استعمار و استبداد مي‌باشد که مي‌خواهد خرافه و انحراف ايجاد کند که البته بساط آن‌ها با حضور علما و روحانيت جمع مي‌شود.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخشي از سخنان خود گفت: مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمين صدوقي نمونه بارز فروتني، تواضع، عشق به ميهن و مردم بود.

وي با اشاره به اين‌که «ايشان نماينده رهبري بودند» ادامه داد: مرحوم صدوقي و پدر بزرگوارشان هميشه اعتدال را رعايت مي كردند و به همين دليل و با مديريت ايشان شهر يزد کمترين آسيب را ديده است.

انتهای پیام85

نظرات بینندگان