کد خبر: ۱۲۳۹۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی:

نظارت های مجلس سیاسی شده است/ عبور از وضعیت فعلی اقتصادی با مدیران پیر و خسته ممکن نیست

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت در مجلس ضعیف است و ضعیف بودن آن به دلیل این است که نظارت ها سیاسی شده است و مجلس یک طرف قضیه است و طرف های دیگری مثل قوه قضائیه، مجریه و غیره نیز وجود دارد و نگاه ها جزیره ای و سیستمی است فلذا قوانین در بحث اجرا نیاز به اصلاح دارد.
نظارت های مجلس سیاسی شده است/ عبور از وضعیت فعلی اقتصادی با مدیران پیر و خسته ممکن نیست/ سکوت عده ای در برابر وضعیت کنونی، مثل سال 88 است
به گزارش شیرازه، نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در اولین پاتوق مطالبه گری بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه نمایندگان مجلس قطعا با تفکر امام آشنا هستند اظهار کرد: وضعیت فعلی به گونه ای است که نظارت در مجلس ضعیف است و ضعیف بودن آن به دلیل این است که نظارت ها سیاسی شده است و مجلس یک طرف قضیه است و طرف های دیگری مثل قوه قضائیه، مجریه و غیره نیز وجود دارد و نگاه ها جزیره ای و سیستمی است فلذا قوانین در بحث اجرا نیاز به اصلاح دارد.

رحیم زارع با تاکید بر اینکه هدف اصلی، حفظ نظام و اسلام است و اتحاد مردم به یک بحران تبدیل شده است گفت: خط قرمز آمریکا به رسمیت شناختن رژیم صهیونیست است و هرکجا ورود کرده خرابکاری همراه داشته است و وزارت خارجه نمی تواند کاری کند و هر مصوبه ای که بار مالی داشته باشد باید دولت پیش قدم بشود.

وی افزود: در این دوره از مجلس، نمایندگان مردم در استان به صورت جزیره ای عمل می کنند اما در دولت قبل به این شکل نبود و سکوت عده ای از افراد در برابر وضعیت فعلی، مثل سال 88 است.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در طرح برجام از موافقین بودم اما در طرح fatf مخالف بودم، بیان کرد: به دو دلیل اینکه سخت ترین قانون مبارزه با پولشویی را داریم و دوم اینکه اطلاعات تمام مشتریان را در اختیار کسانی قرار می دهیم که هدفشان فشار اقتصادی بر مردم است، مخالف طرح fatf بودم.

وی در پاسخ به سوالی یکی از دانشجویان که با توجه به شعار سال و خشکسالی چه برنامه ای دارید؟ زارع در پاسخ خاظرنشان کرد: اگر قوانین قاچاق، خروج از رکود و احکام دائمی برنامه توسعه ای وضع و اعمال شود نیاز به برنامه ریزی جدید نیست.

زارع در پاسخ به یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر فرهنگ سازی، گفت: در بحث گردشگری هنوز هم دولت و مجلس این حوزه را به عنوان یک صنعت نمی شناسند و آن را به چشم تفریح می بینند و باید این دید تغییر کند و گردشگری یکی از صنعت هایی است که در توزیع به عدالت  نزدیک است و ابتدا باید برای فر هنگ سازی از مسئولین شروع کرد.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که وارد کننده خودرو در سال 95 و 96 بودند 60% درآمدشان در حوزه اشتغال و حمایت از تولید، مالیات تخصیص داده شود و در طرح مالیات بر عواید سرمایه ای با اولویت قراردادن مسکن، طلا و غیره به عنوان یک طرح دوفوریتی در دستور کار است.

وی تصریح کرد: ارز تابع قوانین نیست و با قانون گذاری نمی شود مشکل ارز را حل کرد و در خصوص کنترل ارز دیر اقدام کردیم و علارغم اینکه کمیته اقتصادی مطالبات خوبی انجام داده است، بانک مرکزی از رانت به خوبی نتوانسته جلوگیری کند.

زارع معرفی همه شرکت ها را کاری اشتباه دانست و گفت: باید شرکت هایی پشت پرده واردکننده باشند تا با تحریم ها مواجه نشوند.

تحریم ها نسبت به گرانی بی تاثیر نیست ولی اکثر گرانی ها وابسته به داخل است
نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در رابطه با نقش مجلس در کنترل گرانی، گفت: مجلس خطاب به دولت در بخش اعلام نرخ تورم تذکرات را می دهد و تا زمانی که از افراد پیر، خسته و بی دغدغه هستند نمی توان موفق عمل کرد و در نتیجه گرانی و... اتفاق می افتد.

تداخل وظیفه درمجلس شورای اسلامی بایدکنار گذاشته شود
وی با بیان اینکه شرح وظایف با منابع موجود همخوانی ندارد و این نظارت قوی می خواهد و باید نظارت جدی صورت بگیرد تا گرانی رخ ندهد اذعان کرد: تا زمانی که مجلس کار اجرایی کند وضعیت گرانی بهبود پیدا نمی کند و این تداخل وظیفه باید کنار گذاشته شود که برای بهبود شرایط فعلی بایستی جلوی رانت گرفته شود و در کنار این جلوگیری باید یک مدل اقتصادی تعریف شود و تمام مشکلات به یک نفر مربوط نیست.

زارع  نظارت را از وظایف مجلس برشمرد و گفت: مجلس نمی تواند در ریز جزئیات ورود کند و 20 درصد مشکلات بخش خصوصی سازی است در صورتی که مشکل ما بازنشستگان شاغل هستند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
0
آقای رحیم زارع اشتباهات امثال جنابعالی در ایجاد شرایط فعلی جامعه بر کسی پوشیده نیست رطب خورده منع رطب چون کند؟