کد خبر: ۱۲۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷

مصرف کنندگان داروی «والزارتان» به داروخانه ها مراجعه کنند

مدیر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مصرف کنندگان داروی «والزارتان» خواست به منظور کسب اطمینان بیشتر به داروخانه ها مراجعه و نسبت به سالم بودن نوع داروی مصرفی خود مطمئن شوند.
دکتر مصطفی قائمی نیا در گفتگو با خبرنگار شیرازه با بیان اینکه موضوع داروی والزارتان به تمامی داروخانه های استان ابلاغ شده، گفت: مسئولان داروخانه ها، با مراجعه مصرف کنندگان دارو والزارتان آنان را نسبت به سالم بودن دارو مطلع و در صورت عدم تائید از سوی مسئول فنی داروخانه ،این نوع دارو را تعویض کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای تعویض این دارو با داروی مورد تائید، ضروری است بیماران از داروخانه هایی که قبلا داروی خود را از طریق نسخه تهیه کرده مراجعه تا مسئولان فنی داروخانه بتوانند به صورت رایگان دارو را تعویض و یا برگشت بدهند تصریح کرد: بررسی منظم داروها و جمع آوری موارد ناسالم احتمالی از سطح عرضه، یک روند عادی در تامین سلامت دارویی است و در مورد داروی «والزارتان» نیز مصرف کنندگان می توانند بدون نگرانی، داروی خود را از داروخانه های سطح کشور، خریداری کنند.

مدیر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بر این اساس قرص‎های «والزارتان» که در تاریخ و سری ساخت مشخص شده از سوی این شرکت تولید شده است از داروخانه ها و دسترسی مردم در حال جمع آوری است.

قائمی نیا افزود: بیماران نگران نباشند افرادی که قبلا این نوع قرص را تهیه کرده اند می توانند داروی خود را برای مطابقت بیشتر به داروخانه ها برده و یا از پزشک خود در خصوص استفاده از داروی جایگزین مشورت بگیرند.

به گفته وی در ایران نیز ۱۷ شرکت تولیدکننده این دارو بررسی شدند که اغلب محصولات تولید داخل سالم بوده و تولیدات «والزارتان» هفت شرکت «حکیم»، «جالینوس»، «ابوریحان»، «آوه سینا»، «پورسینا»،«عبیدی» و «داروپخش» نیز با اطلاع رسانی انجام شده به داروخانه ها، در حال جمع آوری است.

مدیر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: شماره تماس گویای ۱۴۹۰ و یا ۱۹۰ آماده پاسخگویی به سوالات دارویی شهروندان است.

این دارو برای درمان فشار خون بالا، در بزرگسالان و کودکان بالای ۶ سال استفاده می‌شود.

نظرات بینندگان