کد خبر: ۱۲۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل سازمان آتش نشانی شیراز مطرح شد:

امیدواریم روزی برسد که زنگ 125 به صدا در نیاید/ ما افتخار نمی کنیم که عملیات زیادی داریم

رئیس سابق سازمان آتش نشانی شیراز گفت: امیدواریم روزی برسد که زنگ 125 به صدا در نیاید و قبل از آن تمامی حوادث پیشگیری شده باشند.
امیدواریم روزی برسد که زنگ 125 به صدا در نیاید/ ما افتخار نمی کنیم که عملیات زیادی داریم
به گزارش شیرازه، طی حکمی از سوی شهردار شیراز محمد هادی قانع به عنوان رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی منصوب شد؛ قانع پیش از این رئیس برنامه ریزی و معاون آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بوده است.

محمد فرخ زاده در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان آتش نشانی جدید شیراز به روزهای ابتدایی حضور خود در سازمان آتش نشانی شیراز اشاره کرد و گفت: آتش نشانی در آن زمان شرایط خاصی داشت چنانکه در دومین روز کاری ام بازنشستگان سازمان برای مطالبات معوقه خود تجمع کرده بودند که پس از گفتگو قرار گذاشتیم طی دو الی سه ماه مشکل را حل کنیم که به لطف خدا این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در آن روزها برای اولین بار در کارهای عمرانی ورود کردیم، افزود: ساخت ایستگاه های آتش نشانی را در دستور کار قرار دادیم؛ شیراز باید 32 ایستگاه داشته باشد که در حال حاضر 20 ایستگاه در شیراز وجود دارد.

رئیس سابق سازمان آتش نشانی شیراز اظهار داشت: در حال حاضر دو ایستگاه در حال ساخت است و 10 ایستگاه نیز مورد نیاز شهر است، امید است این ایستگاه ها ساخته شوند تا بشود یک کلان شهر را امداد کرد.

امیدواریم روزی برسد که زنگ 125 به صدا در نیاید
فرخ زاده با اعلام اینکه درحوزه تجهیزات ماشین آلات کارهای خوبی انجام شده است، گفت: به لطف خدا توانستیم آخرین محموله هیدرولیک هلند را قبل از تحریم ها وارد کنیم.

وی با بیان اینکه خلأهای زیادی داریم و لازم است شیراز در حوزه بالابرهای آتش نشانی تقویت شود، افزود: امیدواریم روزی برسد که زنگ 125 به صدا در نیاید و قبل از آن حوادث پیشگیری شده باشند.

مدیر عامل سابق سازمان آتش نشانی و امور ایمنی شهرداری شیراز اظهار داشت: در حوزه بازنشستگان کارهای خوبی انجام گرفت که از مدیرعامل جدید درخواست دارم برای گرفتن حق این افراد پیگیری و مطالبه جدی داشته باشد.

فرخ زاده به افزایش 400 درصدی بودجه سازمان آتش نشانی شیراز در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان از حمایت مدیران شورا و شهرداری از سازمان آتش نشانی دارد که لازم است با تلاش و پیگیری بودجه تعیین شده محقق شود.

وی به حادثه بلوار نصر در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اذعان داشت: عملیات موفقیت آمیز آتش نشانان شیراز که در نیمه شب اجرا شد در سطح بین المللی مطرح شد؛ همان زمان داعش مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت.

مدیرعامل سابق سازمان آتش نشانی شیراز به همایش بین المللی که در حوزه مدیریت لجستیک در شیراز برگزار شد اشاره و تصریح کرد: آتش نشانی شیراز توانست در عرصه ملی نقش خود را در تولید علم و دانش و انتقال تجارب ایفا کند.

فرخ زاده اظهار داشت: حضور چندین مشاورِ وزیر، چهار مدیر کل بحران وزارت خانه ها در شیراز و بیش از 200 مهمان از اساتیدی که در حوزه مدیریت بحران حرف برای گفتن داشتند در شیراز نقطه قوت بود.

وی افزود: امسال شهر ایمن در بودجه پیش بینی شده است که اگر به نتیجه برسد تاثیرگذاری خوبی خواهد داشت، لذا باید حاکمیت شهری در حوزه ایمنی را ایجاد کنیم و تعامل دو سویه در این خصوص با سایر سازمان ها داشته باشیم.

مدیر عامل سابق آتش نشانی شیراز به تفاهم نامه های متعدد با 20 دستگاه اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه ها هیچ بار حقوقی و مالی ندارد و در جهت ارتباط موثر است.

فرخ زاده در انتها گفت: خدا را شاهد می گیرم که در زمان حضورم در این سازمان، اعضا با تمام وجود خدمت و تلاش کردند، از خداوند می خواهم که به بهترین دعاها اجابتشان کند.

امیدواریم روزی برسد که زنگ 125 به صدا در نیاید/ ما افتخار نمی کنیم که عملیات زیادی داریمما افتخار نمی کنیم که عملیات زیادی داریم
مدیر عامل جدید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ضمن تقدیر از مدیران شهرداری به خاطر انتخاب فردی از جنس بدنه سازمان، آتش نشانی را یک سازمان مردمی و ایثارگر عنوان کرد و با بیان اینکه داشتن نیروی انسانی خلاق، توانمند و جوان مهمترین سرمایه شهرداری شیراز است، گفت: آتش نشانان همواره دغدغه نجات مردم را داشته و دارند.

محمد هادی قانع شعار عملیاتی آتش نشانی را پیشگیری بهتر از درمان عنوان کرد و اظهار داشت: ما افتخار نمی کنیم که عملیات زیادی داریم باید روزی برسد که بگوییم هیچ عملیاتی نداشته ایم و از حوادث پیشگیری شده است.

وی افزود: باید با فرهنگ سازی و ارائه آموزش های ایمنی به شهروندان سعی در ارتقای فرهنگ شهروندی و ایمنی داشته باشیم.

به گزارش شیرازه، معاونت برنامه ریزی و آموزش سازمان آتش نشانی، معاونت آموزش و ایمنی پیشگیری سازمان، مدیریت آموزش آتش نشانی، مسئولیت عملیات هلال احمر شیراز، جوان برتر فارس، دارنده مقام سوم مسابقات کشوری امداد و نجات، کارمند نمونه شهرداری و امدادگر برتر فارس از سوابق مدیرعامل جدید سازمان آتش نشانی شیراز است.
نظرات بینندگان