کد خبر: ۱۲۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
استاندار فارس در جمع اصحاب رسانه:

مشتاقانه از قانون بازنشستگی مدیران استقبال کردم

تبادار گفت: سعی کردم خودم و همکارانم را از سیاسی‌کاری و باندبازی دور نگاه دارم، گرچه برخی نیز می‌گفتند اگر فدایی دور خود جمع نکنی حتماً لطمه خواهی خورد!
به گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با موضوع نقش رسانه‌ها در توسعه استان با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند با عملکرد صحیح و منتقدانه خود مدیران را به سلامت وادارند، اظهار داشت: رسانه‌ای که حُریّت دارد، تکلیف مدار قلم‌فرسایی می‌کند و مسؤولان نیز از چنین رسانه‌ای باید انتقادپذیر باشند.

دشمن جو روانی ایجاد می‌کند


وی با اشاره به نقشه دشمنان نظام برای ایجاد آشوب در کشور گفت: امروز براندازان به این نتیجه رسیده‌اند که با در اختیار گرفتن فضای رسانه‌ای به کشور آسیب بزنند و پیوسته جو روانی ایجاد می‌کنند که در چنین شرایطی نقش رسانه‌های داخلی در خنثی‌سازی این تحرکات، بسیار برجسته است.

مقام عالی دولت در استان فارس افزود: اگر نگاهمان به جامعیت نظام باشد، سلایق فردی کنار رفته و جای آن وفاق و یکدلی می‌نشیند و امروز اگر می‌خواهیم از بحران‌ها عبور کنیم، وحدت رمز موفقیت ما است.

استاندار فارس با بیان اینکه نظام رسانه‌ای به معنای تمام کلمه قادر خواهد بود اعتماد مردم را جلب کند، به وضعیت استان فارس از زمان مسؤولیتش اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای مسؤولیت در این استان سعی کردم خودم و همکارانم را از سیاسی‌کاری و باندبازی دور نگاه دارم، گرچه برخی نیز می‌گفتند اگر فدایی دور خود جمع نکنی حتماً لطمه خواهی خورد!

تبادار افزود: بنده اعتقادم این بود که خداوند کمک‌کار ما خواهد بود و نیازی به فدایی نیست و با همین تفکر کار را در استان فارس شروع کردم.

فارس زیرساخت ندارد

وی نبود زیرساخت در استان فارس را از مشکلات بزرگ این استان دانست و افزود: تمام هم‌وغم ما ایجاد زیرساخت در عرصه‌های مختلف بود چراکه اگر این اتفاق بیفتد این استان می‌تواند از ظرفیت‌هایش بهره ببرد، زیرساخت‌هایی مانند جاده، ریل و... که با جدیت به این عرصه وارد شدیم.

مقام عالی دولت در استان فارس ادامه داد: امروز 500 کیلومتر آزادراه در استان در دستور کار است که تا رسیدن به 2 هزار و 300 کیلومتر باید تلاش کرد و غیر از آزادراه شیراز، اصفهان، آزادراه‌های لامرد به پارسیان، لار به بندرعباس، شیراز به بوشهر و... با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرایی شدن است.

استاندار فارس همچنین گفت: در بخش ریلی اتصال اقلید به یزد، شیراز به بوشهر، گل گهر به شیراز و شیراز به عسلویه در دستور کار است که امسال اقلید به یزد وصل شده و 8 ساعت مسافت شیراز تا مشهد کوتاه خواهد شد.

مشتاقانه از قانون بازنشستگی مدیران استقبال کردم

تبادار همچنین به مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد مدیران بازنشسته اشاره کرد و با بیان اینکه مشتاقانه از این قانون استقبال کرده، افزود: بنده تمام مدیران را صدا زده و به آن‌ها گفته‌ام حتی اگر 2 ماه دیگر در دستگاه خود هستید باید به‌اندازه همان 4 سال تلاش کنید و خودم نیز تا زمانی که در مسؤولیت استانداری باشم تمام تلاش خود را برای پیشبرد امور به کار خواهم بست.

وی با اشاره مجدد به نقش رسانه‌ها در شفافیت امور گفت: از اصحاب رسانه می‌خواهم که از ما انتقاد و کاستی‌ها را گوشزد کنند اما انتقادی که در مردم ایجاد امیدواری کرده و گِرهی از مشکلات را باز کند.

استاندار فارس افزود: قصد من انتقال ایرادها و اشکال‌ها به‌صورت شفاف به رسانه‌ها است تا آنان نیز با تحلیل درست این مشکلات را به مردم انتقال دهند.

به گزارش شیرازه، پیش از سخنان استاندار فارس مدیران مسؤول خبرگزاری‌ها و نشریات مکتوب استان هرکدام به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و انتقادهای خود پیرامون مسائل و مشکلات موجود به‌ویژه در رسانه‌ها پرداختند.

در این جلسه استاندار فارس در پاسخ به درخواست سردبیر شیرازه از معاون اقتصادی خود خواست لیست سرمایه گذاری های خارجی که در سالهای اخیر در فارس به نتیجه رسیده است را اعلام کند.
نظرات بینندگان