کد خبر: ۱۲۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

گزارش میدانی شیرازه از تجمع اعتراضی شیرازی ها به وضعیت نابسامان اقتصادی+ فیلم

عده ای در اعتراض به گرانی و بیکاری فریاد سر می دادند؛ اما آنطرف تر هم تعداد محدودی سعی داشتند شعارهای ساختار شکنانه سر دهند.
شیرازه؛ ظهر پنج شنبه، چند صد نفر از مردم شیراز در اعتراض به نوسانات بازار و وضع نامناسب اقتصادی در چهار راه زند تجمع کردند.

این حضور آنچنان دور از ذهن نبود؛ مردم گله مندند از این همه نابسامانی و بی تدبیری دولتمردانی که با شعار ایجاد اشتغال، کاهش تورم و بهبود وضعیت اقتصادی سرکار آمدند. مردم گله دارند از نمایندگان که با رای آن ها بر کرسی سبز مجلس تکیه زدند و  نسبت به مطالبات آنها و نظارت بر عملکرد دولت نقش خود را به درستی ایفا نمی کنند.


تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

متاسفانه جای خالی تریبون های مردمی و دیگر زمینه های لازم برای اعلام اعتراض های مسالمت آمیز در کشور ما همواره آسیب هایی به بدنه کشور وارد کرده و هزینه هایی به بار آورده است که اگر اینگونه نبود و مردم جایگاهی برای انتقال صحبت ها و اعتراض هایشان داشتند دیگر لازم نبود بصورت خودجوش و البته بی منطق به خیابان ها بروند تا منافقان و دشمنان دیرینه این دیار اسلامی که به دنبال منافع شخصی خود و سوء استفاده از اعتراض های بحق مردم هستند اعتراضات را به سمتی که می خواهند بکشانند.

ظهر پنج شنبه خیابان توحید (داریوش) شیراز قدم به قدمش داستانی بود که هر فردی از زندگی اش می گفت و سر درد دل با یکدیگر را باز می کردند؛ یکی از بیکار شدنش می گفت و دیگری از ضایع شدن سرمایه اش در بلبشوی افزایش قیمت سکه و طلا.

صدای کرکره های مغازه هایی که پایین کشیده می شد و گفتگوهای مغازه داران درباره گرانی و نبود مشتری نشان از دلهای پردردی داشت که در چمدان های پر دلار و جیرینگ جیرینگ سکه های احتکار شده دلالان و فاسدان به راحتی گم می شود و این ها حق های پایمال شده ای بود که همچون دمل چرکین سر باز کرده بود.

گزارش میدانی شیرازه از تجمع اعتراضی شیرازی ها به وضعیت نابسامان اقتصادیاین روزها از خواب که بلند می شویم دیگر ترسی از قیمت ها هم نداریم چرا که دیگر دارد عادی می شود و همه منتظریم تا قیمت اجناسی که حتی تولید داخلی هستند نیز ثانیه ای با قیمت دلار و بعد هم سکه صعود نجومی داشته باشد؛ این ها جملات خانم میانسالی بود که برای اعتراض به وضع گرانی و رساندن فریادهایش به گوش مسئولان به خیابان آمده بود.

ترافیک سنگینی که در ابتدای چهارراه مشیر و انتهای خیابان زند ایجاد شده بود، عابران سواره ای که ساعت ها در گرمای مرداد ماه معطل ماندند، بدبین شدن به نیروی انتظامی که وظیفه ایجاد امنیت در شهر را بر عهده دارد و مجبور به مقابله با آشوبگران است کوچکترین مسائلی هستند که پس از برگزاری اینگونه تجمع های بی اساس و بدون هدف صحیح و مشخص به بار می آید و نه تنها مشکلی حل نمی شود بلکه آسیب هایی به بار می آورد.

عده ای در اعتراض به گرانی و بیکاری فریاد سر می دادند؛ اما آنطرف تر هم تعداد محدودی سعی داشتند شعارهای ساختار شکنانه سر دهند.

گزارش میدانی شیرازه از تجمع اعتراضی شیرازی ها به وضعیت نابسامان اقتصادیشعارهای اندک شماری که نشان می داد برای اعتراض به وضعیت اقتصادی نیست و با نفاق سر داده می شد سعی در هدایت افکار عمومی و شعارهای بحق مردم داشت و همین موضوع باعث می شد که مطالبه مردم به خوبی به گوش نرسد و نهایت این تجمع اعتراضی این باشد که ساعتی فریاد بزنند و بعد هم متفرق شوند.

امید است این تجمع ها که غالبا متشکل از مردم مطالبه گر است مورد توجه مسئولان قرار گیرد و قبل از هر چیزی امکان انتقال اعتراض های مردمی به شایسته ترین نحو در شهر و استان فراهم شود. حساب مردم که صاحبان اصلی این انقلاب هستند با منافقان جداست.

این ها همان مردمانی هستند که در حساس ترین لحظات سرنوشت ساز از جمله 22 بهمن، انتخابات و 9 دی همراه کشورشان بوده اند و به پای آرمان های این انقلاب ایستاده اند اما همانگونه که در تمامی برهه ها ایستادگی کرده اند باز هم مقابل فاسدان، اختلاس گران ایستاده اند و اجازه نخواهند داد ماحصل انقلابی که با خون جوان هایشان تناور شده و به چهار دهه رسیده است به دست نااهلان بیفتد.
نظرات بینندگان