کد خبر: ۱۲۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
در شیراز؛

کودکان کار به تماشای تئاتر کودک نشستند/ضیافت «راز کلبه شکلاتی»

مدیر اداره پیش گیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز از تماشای تئاتر «راز کلبه شکلاتی» توسط کودکان کار خبر داد.
به گزارش شیرازه؛ یوسف آفرینی مدیر اداره پیش گیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینکه شبی زیبا و تجربه ای به یاد ماندنی برای همه کودکان در این برنامه رقم خورد گفت: با رویکردی کاملا فرهنگی به سراغ آسیب های اجتماعی رفتیم.

مدیر اداره پیش گیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز افزود: شامگاه پنج شنبه ١١ مردادماه کودکان کار تحت حمایت این اداره به تماشای نمایش «راز کلبه شکلاتی» به کارگردانی ابوالفضل فرهادی نشستند.

آفرینی در خصوص این رویداد فرهنگی، اجتماعی افزود: رویکرد جدید اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز در خصوص کودکان کار، ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری برای بهره برداری این کودکان است.

وی با اشاره به اینکه هرچه دسترسی کودکان آسیب دیده به فضاهای فرهنگی بیشتر باشد، میزان آسیب در این گروه کاهش می یابد بیان کرد تمام تلاش خودرا در جهت برخورداری کودکان کار از رویدادهای فرهنگی و هنری به کار خواهیم بست.

آفرینی افزود: باید تلاش کنیم امکان حضور کودکان بی سرپرست، بد سرپرست و کودکان کار در سالن های تئاتر و اماکن هنری و فرهنگی فراهم شود.

وی گفت: هنر تئاتر تاثیر گذارترین حوزه برای آموزش کودکان و کاهش آسیب های اجتماعی است، البته در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی می بایست از ظرفیت تمام هنر ها بهره برد.

آفرینی اضافه کرد: اگر برای کودکان از طبقات مختلف جامعه خصوصا طبقات کم برخوردار امکان حضور در سالن های تئاتر، فرهنگ سراها، گالری های نقاشی و سالن های سینما را فراهم کنیم آسیب های اجتماعی و حتی بزه را در جامعه کاهش خواهیم داد.

آفرینی ضمن تقدیر از ابوالفضل فرهادی کارگردان راز کلبه شکلاتی افزود: دست مدیران فرهنگی و خیرین فرهنگ ساز و همچنین مشاهیر و فعالان عرصه فرهنگی را در ساماندهی و خدمت به کودکان کار صمیمانه خواهیم فشرد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان