کد خبر: ۱۲۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان:

ضعف در مدیریت و عدم اقدام قاطع مهم‌ترین عامل نابسامانی اقتصادی است/ سران هرسه قوه باید اقدام جهادی و عاجل داشته باشند

آیت الله کلانتری گفت: اگر پرونده مفسدان، رانت‌خواران و افرادی که چنگ به اقتصاد کشور انداخته‌اند سریعا بررسی و مجازات می‌شدند جامعه احساس امنیت اقتصادی می‌کرد.

ضعف در مدیریت و عدم اقدام قاطع مهم‌ترین عامل نابسامانی اقتصادی است/ سران هرسه قوه باید اقدام جهادی و عاجل داشته باشندنماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار شیرازه ضمن اشاره به مواضع مردمی مراجع تقلید درخصوص وضعیت اقتصادی کشور و تذکر به مسئولان برای رسیدگی به مشکلات مردم، گفت: همیشه در طول تاریخ، علما و مراجع تقلید بهترین ملجأ و پناهگاه اقشار مختلف مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد بوده اند و در شرایط فعلی که مهم‌ترین مشکل برای کارگران، کشاورزان، بازنشستگان و غیره فشارها و تنگناهای معیشتی و نابسامانی‌های اقتصادی است، مردم مرتب به روحانیون و علما مراجعه و گلایه‌مندی خود را اعلام می‌کنند و خواهان اقدام جدی هستند.

آیت الله علی اکبر کلانتری با تصریح اینکه بارها درخصوص رسیدگی به مسائل اقتصادی و مشکلات مردم تذکر داده شده است، اظهار تاسف کرد از اینکه تا کنون اقدام جدی، حرکت همه‌جانبه، قاطعانه و انقلابی کمتر انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه سران هر سه قوه آنطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده‌اند و انتظار می‌رود، اقدام جدی انجام نمی‌دهند، گفت: متاسفانه برخی از مسئولین دولتی نقش تماشاچی پیدا کرده و نظاره‌گر هستند که با این روند روزبه‌روز فشارهای گرانی بیشتر می‌شود در حالی که مردم خواهان اقدامی انقلابی و جهادی هستند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ضعف مدیریت و همچنین عدم اقدام جدی و موثر در برابر مفسدان اقتصادی را از مهم‌ترین عوامل وضعیت کنونی کشور عنوان و اظهار کرد: برخی مسئولین و مدیران ناکارآمد هستند و تخصص کافی ندارند یا اگر کاربلدند انگیزه کافی برای پیگیری مجدانه مشکلات و اقدام کافی و به موقع ندارند.

آیت الله کلانتری تاکید کرد: اگر تیم اقتصادی دولت برای حل مشکلات مردم ورود جدی، جهادی و بسیجی‌وار داشته باشد و بر روند تحولات بازار نظارت داشته و اقدام به موقع انجام دهد، شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهیم بود.

وی با طرح این سوال که چرا وقتی بر همه روشن می‌شود که شرکت‌ها یا مسئولانی در ایجاد نابسامانی وضعیت اقتصادی کشور نقش داشته و یا در این خصوص کم‌کاری کرده‌اند، برخورد سریع و قاطع نمی‌شود، گفت: قوه قضائیه باید مفسدین اقتصادی را خیلی سریع شناسایی کند و خارج از نوبت پرونده آنان را بررسی و مجازاتشان کند؛ اگر مفسدان و رانت‌خواران و افرادی که چنگ به اقتصاد کشور انداخته‌اند به عنوان مفسد فی‌الارض اعدام می‌شدند، جامعه از لحاظ اقتصادی احساس ایمنی و آرامش می‌کرد و میان مردم وحدت کلمه ایجاد می‌شد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری درخصوص سکوت مسئولین و عدم پاسخگویی آنان نسبت به وضعیت کنونی کشور گفت: سکوت مسئولین ممکن است به دلیل عدم توانمندی کافی آنان باشد که راهکارهای جدی را بلد نیستند و یا اینکه همدلی کافی برای اقدام عاجل ندارند که در چنین شرایطی به میان مردم رفتن و پاسخگوی آنان بودن کار دشواری است و نابلدی و ضعف در مدیریت منجر به عدم پاسخگویی مسئولین شده است.

آیت الله کلانتری درخصوص تجمعات اعتراضی نیز خاطرنشان کرد: اقدامات غیرقانونی و خارج از مجرای قانونی در شرایط فعلی منجر به سوءاستفاده آشوبگران و دشمنان امنیت و آرامش می‌شود؛ اکنون منافقین و سلطنت‌طلبان منتظر فرصت هستند که مسیر مطالبات بحق مردم را منحرف کنند که مردم فهیم، بصیر و دلسوز می‌دانند هر حرکتی که موجب بهره‌برداری دشمن شود حرکتی نابجا و غیرصحیح است چراکه در موقعیت تنش‌زا انجام کارها دشوارتر خواهد بود.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس و با بیان اینکه تجربه نشان داده است هر زمان که مردم با تقوای الهی و تدین همراه با روحیه انقلابی و جهادی دست به کاری زدند، موفق و پیروز شدند، تصریح کرد: در 8 سال دفاع مقدس با دستان خالی با استکبار جهانی جنگیدیم و با اقتدار پیروز شدیم، اگر اکنون نیز برای حل مشکلات اقتصادی با همان روحیه و انگیزه برای رضای خدا به میدان آییم و به خدای متعال تکیه کنیم و اقدامات جهادی همراه با بصیرت، درایت و متانت انجام دهیم، بی‌شک موفق خواهیم شد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان