کد خبر: ۱۲۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

دیدار مسئولان کانون رهپویان وصال با نماینده ولی فقیه در فارس

آیت الله دژکام گفت: با معرفی جوانان متدین به جامعه برای به عهده گرفتن مسئولیت و هم افزایی بین نهاد های مختلف دینی، فرهنگی و انقلابی در آینده ای نزدیک می توانیم به نتایج مطلوبی برسیم
به گزارش شیرازه، جمعی از مسئولان کانون فرهنگی رهپویان وصال با آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس دیدار کردند.

دیدار مسئولان کانون رهپویان وصال با نماینده ولی فقیه در فارس
نماینده ولی فقیه در استان فارس در دیدار با مسئول کانون فرهنگی رهپویان وصال گفت: شما اهل علم هستید ولی بخش مهمی از تعالیم دینی ما ناظر به خدمات اجتماعی است که در گذشته از این خدمات به عنوان خیرات و غیره یاد می شد.

آیت الله لطف الله دژکام با اظهار اینکه بار معنایی کلمات قدیمی ما همه جانبه بودن دین را بیشتر می رساند، بیان کرد: تعبیرهای جدیدی از جانب تمدن رقیب به ما سرایت کرده که باید به همراه توضیحاتی مبنی بر اینکه خدمات احتماعی که ارائه می شود از لحاظ دینی ما ثواب دارد چنانکه این معنا و مفاهیم در گذشته در ذهن ما تداعی می شد.

وی افزود: شاید امروزه در فضای خاصی که با آن مواجه هستیم به دلیل حفظ اصل نظام، دین وکشورمان اگر بعضی از خدمات اجتماعی بی سروصدا ارائه شوند بسیار اثرگذارتر باشند تا کارهای پر سروصدایی که شاید ریاکاری هم در خود دارد.

امام جمعه شیراز با اظهار اینکه باید به جوانان اعتماد کرد و به آنها میدان داد، خاطرنشان کرد: باتوجه به تاریخ انقلاب میبینیم که در آن زمان علاوه بر جوانان، نوجوانان نیز بسیاری از کارهای کشور را انجام می دادند که باید امروز هم این اتفاق بیفتد.

دژکام در ادامه با بیان اینکه اگر امروز کارآفرین پیر و سالخورده ای داریم که 10 هزار جوان را بکارگیری کرده است نباید به بهانه جوان گرایی او را کنار بگذاریم، تصریح کرد: گاهی یک فرد مسن به واسطه تجارب و ظرفیت هایی که دارد می تواند کارآفرین نمونه ای باشد.

وی با اظهار اینکه معتقدم باید فردی باشد تا چندین جوان را مشغول فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کند، اذعان داشت: هدف من از بیان این صحبت مخالفت با اصل جوانگرایی نبوده است.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه در مسئله جوانگرایی لازم است از درون مجموعه رهپویان وصال به معرفی چهره های جوانی که می توانند خدمت گزار جامعه باشند بپردازیم، بیان کرد: باید فرصتی فراهم شود تا این جمعیت قابل توجهی از جوانان که در مجموعه رهپویان وصال ساماندهی شده اند توسط مدیریت ها و بدنه اجتماع شناخته شوند.

دژکام در ادامه اظهار داشت: شاید لازم است در این قضیه بنده هم نقش آفرینی داشته باشم چرا که گاهی جایی در معرض دید است و اگر جوان متدینی مشغول به فعالیت در آن فضا باشد نتایج مثبتی را مشاهده خواهیم کرد.

وی با اشاره به همکاری کانون فرهنگی رهپویان وصال با ستاد نماز جمعه در موضوع اعتکاف، گفت: این ارتباطات باید در طول سال مستمر باشد زیرا به همین نسبتی که ما از طیف جوان بهره می گیریم و چهره متدین و کارآمدش را معرفی می کنیم به همان نسبت نیز فضای دینی رشد خواهد داشت و نماز جمعه هم حال بهتری و باطراوت تری خواهد داشت.

امام جمعه شیراز بیان کرد: امروز به یک ارتباط قوی تر نیاز است؛ کارهایی که وظیفه روحانیت است اما در نهاد نماز جمعه خصوصا در شیراز کمتر انجام شده را باید تقویت کنیم.

دژکام خاطرنشان کرد: در گذشته یک سرمایه اجتماعی به نام روحانیت داشتیم که خیلی قوی کار می کرد اما با توجه به بیانات رهبری ما در طول سالهای بعد از انقلاب از این سرمایه خورده ایم و چیزی به آن اضافه نکرده ایم و این سرمایه اجتماعی امروزه به حداقل رسیده است.

وی درخواست خود مبنی بر استمرار اینگونه دیدارها را مطرح کرد و گفت: در این جلسات می توانیم برای تقویت سرمایه اجتماعی موجود راهکار هایی ارائه دهیم؛ اگر این سرمایه اجتماعی تقویت شود مسلما ما هم اهداف دینی را پیش می بریم و با توجه به اینکه دین از سیاست جدا نیست، مسائل سیاسی را نیز حل می کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس تجربه 20 ساله رهپویان وصال را عامل کمک کننده به این موضوع دانست که نوعی هم افزایی است و بیان کرد: وقتی مجموعه مداحان، شاعران و علما با هم جمع می شوند بدنه حرکت اجتماعی را ایجاد می کنند.

امام جمعه شیراز ضمن ابراز خوشحالی از وجود مراکز آموزشی در زیر مجموعه رهپویان وصال، تصریح کرد: لازم است ما و شما بررسی کنیم که مسئله سند تحول آموزش و پرورش که مد نظر و مورد تاکید رهبر انقلاب بود به کجا رسید چرا که اگر خودمان کار نکنیم امروزه بلایی چون سند 2030 به سرمان می آِید.

دژکام در ادامه گفت: ما باید یک هم افزایی در مجموعه های فرهنگی استان و شهر شیراز ایجاد کنیم که علاوه بر محفوظ ماندن چارچوب های هر تشکلی که برای پیشبرد اهدافشان است، همه جریان ها و تشکل های همسو برای پیشبرد اهداف دینی به یکدیگر کمک دهند.

وی تاکید داشت: با معرفی جوانان متدین به جامعه برای به عهده گرفتن مسئولیت و هم افزایی بین نهاد های مختلف دینی، فرهنگی و انقلابی در آینده ای نزدیک می توانیم به نتایج مطلوبی برسیم و تبدیل به الگویی برای تمام کشور باشیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه در امر و نهی ها نباید از رهبری خرج کنیم، به ایجاد سازوکار مناسبی برای حل مشکلات فعلی کشور تاکید و اظهار داشت: باید بدنه جوان کارآمد را به روی کار بیاوریم و علاوه بر اثبات توانمندی هایش، پشتوانه ای برای حمایت او ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با ابراز تاسف از اینکه برخی از حیثیت ولی فقیه استفاده کرده و خرج خود می کنند که این را باید تغییر دهیم، اعلام کرد: ما باید از ظرفیت حقیقی مردم متدین استفاده کنیم تا حیثیت ولایت فقیه را بالا ببریم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اظهار اینکه فاصله های ایجاد شده بین مردم و روحانیت بخاطر نگاه غلط ارتباط روحانی با مردم است، گفت: من به دوستان گفته ام که به عنوان یک روحانی به اینجا آمده ام و خان نیستم؛ روحانی همیشه با مردم زندگی کرده است و اگر این نگاه احیا نشود ضربه خواهیم خورد و علاوه بر اینکه این تفاوت نگاه ها شهر و خود ما را اذیت می کند، نتیجه عکس نیز خواهیم گرفت.

دژکام در ادامه تصریح کرد: ما باید از موضع برادری، دوستی و محبت ایمانی این موضوع را حل کنیم؛ من برای بازسازی این اعتماد اجتماعی، از همه خصوصا شما کمک می خواهم چرا که عقبه بنده همه مردم متدین شهر هستند نه یک جریان، جناح و دسته خاص، لذا همه باید در این مسیر به بنده کمک دهند.

دیدار مسئولان کانون رهپویان وصال با نماینده ولی فقیه در فارس
نظرات بینندگان