کد خبر: ۱۲۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

ایثارگری جانباز دفاع مقدس در جهرم منجر به فوتش شد

به گفته مسئولان محلی و مردم جهرم، محمد زارعیان جانباز دفاع مقدس که برای نجات فرد دیگری خود را به آب انداخت، خودش غرق شد و جان باخت.
به گزارش شیرازه، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جهرم یکشنبه گفت: عصر پنجشنبه 11مرداد 97، فردی از اهالی جهرم بر اثر ناآشنایی به فنون شنا در آبگیر سد سلمان فارسی غرق و فوت شد.

وی با اشاره به اینکه جسد وی به علت فرارسیدن شب و تاریکی هوا، صبح جمعه 12مرداد یافته شد، افزود: هویت این فرد با نام محمد زارعیان مشخص شده است که از جانبازان دفاع مقدس و برق ‌کار ساختمان با سابقه جهرم بود.

ستاد بحران شهرستان جهرم اعلام کرد:برای یافتن پیکر این جانباز دفاع مقدس، ستاد بحران شهرستان جهرم، شرکت آب منطقه‌ای استان فارس و جمعیت هلال احمر شهرستان جهرم و هیات نجات غریق و غواصی شهرستان جهرم همکاری داشتند.

مرحوم محمد زارعیان با 55درصد جانبازی عمری را در زمینه برپایی مراسم اهل بیت به سر برده بود و همه‌ چراغانی‌های جشن امام زمان را در جهرم انجام می‌داد.

مراسم تشییع این جانباز ساعت 10 صبح شنبه 13 مرداد ماه از حسینیه کوی علی پهلوان به سمت قبرستان رضوان جهرم برگزار شد.

دومین غرق ‌شده سد سلمان فارسی طی ۴۸ ساعت گذشته

محمد رحمانیان مدیر روابط عمومی اورژانس جهرم گفت: ۱٣ مرداد ٩٧ ساعت ۱٧:۴۰ عصر، بالگرد ۱۱۵ جهرم به همراه دو غواص برای نجات جان دختر ۱٢ ساله سیمکانی به سمت سد سلمان به پرواز درآمد.

وی افزود: بعد از تلاش یک ساعته غواص ها دختر ۱٢ ساله را یافتند و بلافاصله احیا توسط پرسنل ۱۱۵ شروع شد.

رحمانیان بیان کرد: با توجه به مدت زمان طولانی زیر آب بودن وی، تلاش دو ساعته پرسنل اورژانس بی نتیجه ماند و منجر به فوت وی شد.

وی گفت: از همشهریان خواهشمندیم باتوجه به نامشخص‌ بودن عمق سواحل سد و ناامن بودن این منطقه و غرق‌شدگی‌های اخیر از شنا کردن و نزدیک‌ شدن به آب‌های سد سلمان جداً خودداری کنند.
برچسب ها: جهرم ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان