کد خبر: ۱۲۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
به مناسبت آغاز هفته خبرنگار:

تجدید میثاق خبرنگاران شیرازی با شهدای رسانه

پس از معرفی و میزبانی شهید سید مهدی رکنی و شهید عبدالرسول مصطفایی در سال‌های گذشته امسال شهید پیمان بزرگ زاده میزبان تجدید میثاق خبرنگاران شیرازی با شهدای رسانه شد.
به گزارش شیرازه، هفته بزرگداشت مقام خبرنگار در استان فارس با گلباران قبور مطهر شهدای گمنام توسط جمعی از اصحاب رسانه در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز آغاز شد.

در اولین روز از هفته پاسداشت مقام خبرنگار جمعی از اصحاب رسانه شهر شیراز با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، رئیس کانون بسیج رسانه شیراز و جمعی از مسؤولان شهری با شهدای رسانه تجدید میثاق کردند. پس از معرفی و میزبانی شهید سید مهدی رکنی و شهید عبدالرسول مصطفایی در سال‌های گذشته امسال شهید پیمان بزرگ زاده میزبان تجدید میثاق خبرنگاران شیرازی با شهدای رسانه شد.

برادر شهید پیمان بزرگ‌زاده  در این مراسم از خاطرات برادر خود یاد کرد و گفت:پیمان از 18 سالگی با ورود به صداوسیمای فارس فعالیت خود را آغاز کرد،البته او  از کودکی به هنر و رسانه علاقه داشت و توانست در عنفوان جوانی در بخش ورزش در فارس و خبر استان همین‌طور برنامه رادیویی ارتش 20 میلیونی فعالیت کند.

وی ادامه داد: پیمان متولد تهران بود اما به خاطر پدرم که شغل نظامی داشت در اهواز زندگی می کردیم وقتی جنگ شروع شد به شیراز مهاجرت کردیم و پیمان فعالیت های رسانه ایش بیشتر در شیراز انجام شد. هم‌زمان با خدمت سربازی در شهر یاسوج نیز فعالیت رسانه‌ای‌اش را در رادیو یاسوج ادامه داد، او علاوه بر گویندگی و کار خبری در طراحی و خطاطی هم ماهر بود و نقاشی دیواری های زیادی از او شهر یاسوج به یادگار مانده است.

این برادر شهید افزود: با فرمایش امام مبنی بر لزوم حضور در جبهه‌های حق علیه باطل به جبهه رفت و سال 67 در عملیات بیت‌المقدس در شلمچه به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه برادرم  22 ساله بود که به شهادت رسید، گفت: فیلم‌های کوتاهی از فعالیت رسانه‌ای‌اش داریم که نیاز به تبدیل دارد و در دستگاه های امروزی قابل مشاهده نیست. وی در پاسخ به رسانه ها درباره معرفی کتاب یا مستندی که برادر شهیدش را به نسل های جدید رسانه ای معرفی کند ابراز داشت:  تاکنون هیچ کار هنری حول زندگی‌نامه‌ و معرفی فعالیت های این شهید هنرمند و رسانه ای در قالب کتاب یا مستند تهیه نشده است.

بزرگ‌زاده  خبرنگاری را شغل مهمی دانست و گفت: انتقال صادقانه اخبار بزرگ‌ترین کاری است که خبرنگاران می‌توانند با تاسی به سیره شهدا  انجام دهند.

امسال با همکاری اداره‌کل ارشاد و مساعدت جامعه خبرنگاری و عکاسان خبری اولین یادواره جامع و کامل شهدای رسانه فارس را برگزار خواهیم کرد

صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تبریک فرا رسیدن هفته خبرنگار، گفت: امروز به پاس گرامیداشت هفته خبرنگار حضور آنان را در این مکان مقدس گرامی می‌داریم.

سهرابی ادامه داد: نخستین برنامه هر ساله هفته خبرنگار، تجدید میثاق اهالی رسانه استان با شهداست که امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه آنان باشیم و با همکاری یکدیگر گام‌های مؤثری در جهت تعالی فرهنگ و هنر استان برداریم.

رضا جاویدی رئیس کانون بسیج رسانه شیراز هم گفت: در استان فارس ۱۰ شهید خبرنگار و رسانه ای تقدیم انقلاب اسلامی شده است و تلاش کردیم با جمع‌آوری بخشی از خاطرات و زندگی ایشان یک بانک اطلاعاتی را ایجاد کنیم.

وی افزود: در سال ۹۷ با همکاری اداره‌کل ارشاد و مساعدت تشکل‌ها و جامعه خبرنگاری و عکاسان خبری اولین یادواره جامع و کامل شهدای رسانه فارس را برگزار خواهیم کرد که در آن از زندگی‌نامه این شهدا رونمایی خواهیم کرد.
نظرات بینندگان