کد خبر: ۱۲۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

آغاز به کار دومین مدرسه تابستانی یادگیری الکترونیکی کشور در شیراز

دومین مدرسه تابستانی یادگیری الکترونیکی با هدف توسعه مفاهیم کاربردی یادگیری الکترونیکی در فرآیندهای آموزشی در شیراز آغاز به کار کرد و تا هفدهم مردادماه ادامه دارد.

به گزارش شیرازه، دکتر «مجیدرضا فرخی» رییس این مدرسه تابستانی با بیان اینکه محتوای علمی این دوره با حضور کمیته علمی متشکل از متخصصان آموزش یادگیری الکترونیکی و کارشناسان فنی تشکیل و در یک دوره پنج روزه طراحی شده است، گفت: برگزاری نخستین مدرسه یادگیری الکترونیکی در سال گذشته به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت، این موضوع سبب استمرار ارتباط و تعامل دانشجویان و زمینه ساز برگزاری دومین دوره از این مدرسه یادگیری الکترونیکی شد.

او محتوای روز نخست برگزاری را آشنایی با زیرساخت های الکترونیکی و کار با سیستم مدیریت یادگیری یا LMS برای آشنایی شرکت کنندگان با مفاهیم اولیه یادگیری الکترونیکی و ابزار های تعاملی و محتوای روز دوم را آشنایی با شیوه طراحی آموزشی و اصول چند رسانه ای به صورت کاربردی و علمی به کمک نرم افزار تولید محتوای الکترونیکی استودیو عنوان کرد.

دکتر فرخی ادامه داد: در روز سوم شرکت کنندگان ضمن آشنایی با نرم افزار تولید محتوای الکترونیکی ISPRING ، به صورت ویژه و علمی در زمینه تولید محتوای الکترونیکی تجربه کسب می کنند و روز چهارم نیز به آشنایی با دو نرم افزار ساخت بازی در آموزش GAMIFICATION و یادگیری به کمک موبایل و نرم افزار تولید محتوای الکترونیکی با عنوان CAMTASIA اختصاص دارد.

رئیس دانشکده مجازی _ قطب آموزش الکترونیک دانشگاه اضافه کرد: روز پنجم برگزاری، مفاهیم و رویکردهای نوین در یادگیری الکترونیکی آموزش داده می شود و دانشجویان با مفاهیم یادگیری تطبیقی، یادگیری فراگیر، استفاده از تکنیک TRIZ در حل مسایل آموزشی و کمک آموزشی هوشمند، آشنا می شوند.

دکتر «فرخی» حضور و شرکت خودجوش دانشجویان و اساتید در این دوره آموزشی را باعث افتخار این دانشگاه برشمرد و ابراز امیدواری کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان میزبان و مجری این دوره سبب ایجاد صمیمیت و گسترش آموزش های موضوعات یادگیری الکترونیکی و پیشرفت این شیوه نوین در کشور شود.

او با تاکید بر اینکه باید برای پیشبرد اهداف علمی کشور، با پیگیری، جدیت و عشق به کار و با تمام قدرت، وارد عمل شده و در این مسیر با صبر و گذشت، مشکلات کشور را مرتفع سازیم، اعلام کرد: همه باید برای آینده ای بهتر تلاش کنیم تا مسیر برای نسل آینده فراهم تر شود و همه سبب سربلندی کشور شویم.

در ادامه دکتر «زهرا کریمیان» دبیر علمی مدرسه تابستانی و مسوول دبیرخانه این دوره آموزشی گفت: دکتر «علی بهادر»، دکتر «مصباح شمس»، دکتر «مجیدرضا فرخی»، دکتر«ناهید ظریف صنایعی» و دکتر «مانوش مهرابی» به عنوان کمیته علمی در این دوره آموزشی فعالیت دارند.

این استادیار و مدیر EDO دانشکده مجازی، ادامه داد: «نیره بمانی حقیقی»، «فاطمه بنان زاده»، «یداله عباس نیا»، «مریم فخرزاد»، «محمدجواد زمردیان»، «عباس رستمی»، «مریم معلمی»، «مریم تراشچین»، «مرجان طلوع»، «لیلا جعفری»، «هدی فخرزاد»، «امین حق دل»، «توران کریمی» و «مهدی هاشمی» نیز به عنوان اعضای کمیته اجرایی در برگزاری این دوره همکاری دارند.

او افزایش کاربست فناوریی های نوین در فرآیندهای یاددهی یادگیری را هدف کاربردی این دوره آموزشی برشمرد و افزود: آموزش و توانمندسازی دانشجویان علوم پزشکی در زمینه آموزش های مجازی و یادگیری الکترونیکی و همچنین شناسایی استعدادهای برتر دانشجویان در حیطه آموزش های مجازی و یادگیری الکترونیکی به عنوان هدف کلی این مدرسه تابستانی در نظر گرفته شده است.

دکتر «کریمیان»، افزایش دانش و آگاهی دانشجویان در زمینه مفاهیم و موضوعات یادگیری الکترونیکی را از اهداف اختصاصی این دوره آموزشی خواند و اضافه کرد: افزایش دانش و مهارت دانشجویان در تولید محتوای الکترونیکی و کار با نرم افزارهای آموزشی، بهبود و تقویت نگرش دانشجویان در زمینه استفاده مفید و هدفمند از فضاهای مجازی، تقویت خلاقیت دانشجویان در زمینه کاربست مفاهیم یادگیری الکترونیکی در عمل و همچنین تقویت روحیه کار تیمی و مشارکتی در زمینه ساخت و تولید محتوا و نرم افزارهای آموزشی نیز، از دیگر اهداف اختصاصی این مدرسه تابستانی است.

این مدرسه تابستانی از صبح روز سیزدهم مرداد، با حضور حدود ۲۰ شرکت کننده از دانشگاه های تهران، اصفهان، شیراز، جیرفت، لرستان، کاشان، شوشتر و جهرم در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان