کد خبر: ۱۲۴۱۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز:

تمام دستگاه ها باید مسئولیت جدی خود درباره رودخانه خشک را بپذیرند

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: رودخانه خشک شیراز نیازمند توجه جدی تمامی دستگاه ها است و همه باید نقش و مسئولیت جدی خود را در این زمینه بپذیرند.
به گزارش شیرازه؛ تمام دستگاه ها باید مسئولیت جدی خود درباره رودخانه خشک را بپذیرندحسین آرگیو معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در حاشیه بازدید کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز از پروژه های منطقه ۷، بر لزوم ساخت فازهای جدید بزرگراه مولوی، بهسازی و توسعه پارک ها، لوله گذاری و هدایت آب های سطحی، لوله گذاری و توسعه شبکه فاضلاب و توجه ویژه به وضعیت رودخانه خشک، توسعه بلوار تخت جمشید، ساخت پل رودخانه ای بزرگراه مولوی، بهسازی بزرگراه خلیج فارس و ... تاکید کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری با بیان اینکه رودخانه خشک شیراز بیش از پنجاه کیلومتر طول دارد، خاطرنشان کرد: این رودخانه نیازمند توجه جدی تمامی دستگاه ها است.

وی با اشاره به اینکه رودخانه خشک شیراز، در ادوار مختلف کمتر مورد توجه قرار گرفته است تاکید کرد: همه باید نقش و مسئولیت جدی خود را در این زمینه بپذیرند.

آرگیو با بیان اینکه نمی شود نسبت به مسائل مهم شهری که مشاهده و پیش بینی می شود بی تفاوت بود، تصریح کرد: همه در تمامی رده ها در دستگاه های مختلف و نیز تک تک شهروندان باید بر این موضوع حساسیت داشته باشند و مسایل مختلف در موضوع رودخانه خشک از ایمنی گرفته تا منظر شهری و بهداشت در آن مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: برخی منازل که در بستر رودخانه در حریم منطقه هفت و بعضا خارج از محدوده خدماتی شهری در سالیان مختلف احداث شده اند یک خطر بالقوه اند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی می گوید پول ها در نقاط اولویت دار هزینه شود، اظهار داشت: توجه جدی به رودخانه خشک از بالادست در غرب تا دریاچه مهارلو اولویت است.

آرگیو با تاکید بر اینکه برم دلک و قصر ابونصر که تاریخ مصور شیراز است باید از آسیب و تخریب نجات یابد، عنوان کرد: چنین مجموعه هایی را نمی توان نادیده گرفت.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
0
اولین چیزی که میتواند رودخانه خشک را زیبا کند درخت کاری حاشیه رودخانه نور پردازی و روشنایی کنار گذرهای غربی و شرقی نمای ساختمان های قدیمی که به سمت رودخانه هستن