کد خبر: ۱۲۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

231 هزار لامپ ریسه های نورانی در شیراز جمع آوری شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز گفت:طرح جمع‌آوری ریسه‌ها و چترهای روشنایی در شیراز از اواخر تیرماه با دستور دادستانی و مقام قضایی آغاز شده است و اجرای آن با همراهی عوامل انتظامی، ادامه دارد.
به گزارش شیرازه، مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز گفت: از ابتدای اجرای طرح جمع آوری ریسه های نورانی به عنوان نماد اسراف در مصرف انرژی تا بامداد یکشنبه، 231 هزار لامپ در شیراز جمع‌آوری شده است.

جلال زراعت پیشه افزود: مصرف برق در این میزان لامپ جمع آوری شده، معادل برق مصرفی حدود سه هزار خانوار است.

وی اظهار داشت: طرح جمع‌آوری ریسه‌ها و چترهای روشنایی در شیراز از اواخر تیرماه با دستور دادستانی و مقام قضایی آغاز شده است و اجرای آن با همراهی عوامل انتظامی، ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: بعضی از ریسه‌های روشنایی استفاده شده در شیراز و در برخی معابر معادل یک یا چند واحد مسکونی برق مصرف می‌کند.

وی ادامه داد: مصرف بی رویه برق در ریسه های نورانی به ویژه در ساعت های اوج مصرف تعادل بین تولید مصرف را مختل میکند و ناچار به اعمال خاموشی میگردد.

زراعت پیشه گفت: مصرف منطقی و متعادل برق و انرژی در جامعه باید به یک فرهنگ تبدیل شود؛ بعضی از مصرف کنندگان در بخش‌های مختلف در زمینه‌ مصرف بهینه‌ انرژی، برنامه‌ریزی مناسبی ندارند و برق را بد مصرف می کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: تامین روشنایی شهر با مصرف بهینه‌ برق امکان پذیر است، امروزه انواع چراغ‌های روشنایی کم مصرف در بازار موجود است و می‌توان شهری روشن و با روشنایی مناسب داشت و در مصرف برق هم صرفه‌جویی کرد.
ایرنا
نظرات بینندگان