کد خبر: ۱۲۴۱۳۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

رویکرد رسانه ای روزنامه «خبرجنوب» در معرفی نماینده ولی فقیه در فارس انحراف اذهان عمومی است؟!

در حالی که طی یک ماه گذشته رفتار، دیدار و سخنان آیت الله دژکام بازتاب های زیادی نیز در شبکه های اجتماعی داشته است. اما به نظر می رسد که روزنامه خبرجنوب با انتخاب تیتر های اغواکننده و تقطیع شده هدف دیگری را دنبال می‌کند.
به گزارش شیرازه، در دنیای امروز و در میان انبوه اخبار ریز و درشت، بسیاری از مخاطبان تنها به دیدن تیترها بسنده می‌کنند و بر اساس تیتر به قضاوت می‌پردازند.

در این میان رسانه‌هایی نیز هستند که فرصت را غنیمت شمرده و با تقطیع کلام و سخن برخی افراد، تیترهایی خلاف واقع منتشر می‌کنند تا اصطلاحا هم به هدف و غرض سیاسی خود در زیر سوال بردن برخی افراد رسیده باشند و هم از جهت حقوقی، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده باشند.

در حالی که طی یک ماه گذشته رفتار، دیدار و سخنان آیت الله دژکام در ارتباط با اقشار مختلف مردم و گروه های مختلف سیاسی با استقبال، تحسین و توجه مردم و رسانه های استانی و کشوری مواجه و بازتاب های زیادی نیز در شبکه های اجتماعی داشته است. اما به نظر می رسد که روزنامه خبرجنوب با انتخاب تیتر های اغواکننده و تقطیع شده هدف دیگری را دنبال می‌کند. 

امام جمعه شیراز در خطبه های 12 مرداد ماه 97 گفته است:«گرانی وجود دارد.اینکه کالاها گران می شود و ارزان می شود مشکل همیشگی بشر است. جنگ، قتل و کشتار، بی عدالتی مواردی است که همیشه بشر با این ها درگیر بوده است. هر چه تاریخ بخوانیم همین بوده است. پس عدالت مسئله همیشگی است و ظلم همیشه وجود داشته و انسان به دنبال این بوده است که جلوی ظلم بایستد. امروزه باید به فکر حل این مشکلات باشیم...»

آیت الله دژکام در خطبه های 12 مرداد به موارد دیگری از وضعیت اقتصادی مردم و مدیران کم کار استان نیز اشاره کرده است.

«خبرجنوب» تیتر «امام جمعه شیراز: مدیران قوی و جسور برای حل مشکلات مردم به میدان بیایند» برای صفحه ی روزنامه انتخاب کرده است.

اما آنچه که این روزنامه برای تیتر در صفحات مجازی خود در نظر گرفته، این عنوان است «امام جمعه شیراز: گرانی، گرسنگی، جنگ و بی عدالتی برای امتحان الهی است»

ن
این تیتر «درهم» بدون درج متن خبر این پیام را در شرایط فعلی به مخاطب القا می کند که بی کفایتی مسئولان در کنترل شرایط اقتصادی امتحان الهی است!

و برداشتی که از نگرش امام جمعه شیراز به مخاطبان در شبکه های مجازی منتقل می شود قطعا برداشت ناصحیح و ناصوابی خواهد بود.

8 تیرماه 97 نیز آیت الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز اظهار داشته که «ملت عظیم ما هر چه دروغ و خیانت از دشمنان کشور ببینند، باز هم پای نظام و انقلاب می‌ایستند...»

خبر جنوب با حذف کلمه دشمن از میان سخنان آیت الله دژکام این تیتر را انتخاب کرد« امام جمعه شیراز: ملت عظیم ما هر چه دروغ و خیانت ببینند، همچنان پای نظام و انقلاب می‌ایستند»

ن

این روزنامه در مواردی نیز مانند برخی از رسانه های زنجیره ای سهوا و یا عمدا سخنان رهبری را در مقابل سخنان رئیس جمهور قرار می دهد و به مخاطب آدرس غلط می دهد.

ن

شاید هفته خبرنگار فرصت مناسبی باشد تا ضمن عرض خداقوت به همکارانمان در این رسانه که بیشترین یارانه دولتی مطبوعات را نیز به خود اختصاص داده‌اند، از مسئولان «خبرجنوب» بخواهیم طرحی نو دراندازند و بیش از این خواسته یا ناخواسته در جهت اهداف سیاسی گروه های مغرض و انحراف افکار عمومی تلاش نکنند!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
0
روزنامه خبر جنوب بیشتر تبدیل به یک بنگاه اقتصادی شده تا بنگاه رسانه ای
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
0
کار شما خوب بود اما کافی نیست
باید امام جمعه محترم از خبر جنوب بخواهد طبق قانون مطبوعات اصل موضوع را و عین سخنان ایشان را درج کنند
همام
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
0
ها شیرازه! تو خوبی. اگر خیانت های همین سایت دو زاری را برشماریم بسیار مخرب تر از آن چیزی است که فکر می کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
0
درود بر شماکه حرف دل مردم رو زدید خبر جنوب واقعا در راستای بدبینی مردم داره کار میکنه
محمد صمدی
United States of America
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
0
آقای واحدی پور که موسس این رسانه هست امروز یکی از میلیاردرهای ایرانه و این به لطف حمایت های دولتی و یارانه ای هست که میگیره
حالا همین فرد میاد نماینده رهبر رو تخریب کنه؟
محمد صمدی هستم از مرودشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
0
متاسفانه روزنامه خبر جنوب در بازی های سیاسی و تقسیم غنائم و مسئولیت ها هم حضور دارد
سید محمد علوی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
0
بسیار عالی روشنگری کردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
0
نیاز است دفتر امام جمعه مدیر مسول . دبیر و خبر نگار رادعوت کند واز وی بخواهد که درارسال گزارش دقت داشته باشند