کد خبر: ۱۲۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

تنیسورهای کوچک در داراب/ ثبت 2000 بازیکن در بانک اطلاعاتی فدراسیون تنیس

اردوی تیم ملی استعدادیابی تنیس روی میز پسران و دختران کشور به منظور شناسایی چهره‌های برتر برای حضور در مسابقات برون مرزی به میزبانی شهرستان داراب برگزار شد.
به گزارش  شیرازه، سومین مرحله از اردوی تیم ملی منتخبین استعدادیابی پسران و دختران زیر 9 سال  از 7 تا 14 مردادماه با حضور بازیکنان 12 استان در داراب برگزار شد.

طی این مراحل، فرآیند استعدادیابی انتخابی ابتدا در اصفهان با ۲۰ نفر شرکت‌کننده برگزار و در مرحله نخست ۸ نفر حذف شدند و ۱۲ نفر منتخب به اردوی قزوین راه یافتند که در مرحله دوم نیز در اردوی دختران 4 نفر حذف و درنهایت 8 نفر به اردوی نهایی که از اهمیت بیشتری برخوردار است، راه یافتند.

در اردویی که در داراب برگزارشده است، ۸ دختر و ۸ پسر نونهال از استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، فارس، خوزستان، یزد، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، قم، قزوین، زنجان، بوشهر و مازندران حضورداشته و در بخش‌های مختلف تخصصی تنیس روی میز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این اردو با گزینش چهار دختر و چهار پسر ورزشکار به کار خود پایان می‌دهد.

استان‌های فارس، کرمانشاه، خوزستان و آذربایجان شرقی هرکدام با دو بازیکن  و سایر استان‌ها با یک بازیکن در این اردو حضور داشتند. آوا یزدان پناه از داراب و عرفان چشفر از شیراز بازیکنان استان فارس در اردوی نهایی بودند.

به‌زعم کارشناسان ورزشی این اردو، مهم‌ترین اتفاق تخصصی ورزشی در شهرستان داراب است و این موضوع یادآور این است که بازیکنان مستعد و ماهر این رشته نیازمند امکانات در شأن خود هستند.

 

بازیکنان برگزیده عازم اردوی باکو می‌شوند

مربی بین‌المللی فدراسیون تنیس روی میز کشور در حاشیه برپایی اردوی تیم ملی استعدادیابی تنیس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت: نونهالان برگزیده در اردوی تیم ملی استعدادیابی تنیس، بیستم مردادماه به مدت یک هفته عازم پایتخت آذربایجان شهر باکو می‌شوند.

امیر عمیدی با اشاره به بسته حمایتی فدراسیون تنیس روی میز کشور ادامه داد: وضعیت نونهالانی که در اردوی تیم ملی شرکت کردند در آینده رصد شده همچنین سال‌های آینده نیز برای گروه‌های دیگر اردوهایی برپا می‌شود.

وی بیان کرد: نونهالان برگزیده تحت نظارت ویژه فدراسیون قرار می‌گیرند و برنامه‌های تخصصی با توجه به ویژگی‌های فنی و سطح مهارت آن‌ها تعیین می‌شود.

مدرس رده‌های مربی‌گری فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به بانک اطلاعاتی نونهالان مستعد در رشته تنیس روی میز خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان از طرح استعدادیابی فدراسیون استقبال کرد و هر استانی که کودکان مستعد در رشته تنیس روی میز داشتند، در این طرح شرکت کردند.

عمیدی با اشاره به بانک اطلاعاتی استعدادهای تنیس در سطح کشور گفت: به‌این‌ترتیب پس از تهیه فرم‌هایی بانک اطلاعاتی تشکیل شد که مشخصات حدود 2 هزار کودک از سراسر کشور در آن ثبت‌شده است پس‌ازآن هر استان بازیکن مستعد خود را معرفی کرده و سپس در جشنواره کشوری شرکت کردند که درنهایت از میان آن‌ها 20 بازیکن مستعد و صاحب مهارت در مرحله اول اردوی استعدادیابی انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: روند برپایی جشنواره و افراد منتخب در قالب بولتن برای وزارتخانه ارسال شد و آن‌ها را پس از رصد وضعیت نونهالان مستعد را شناسایی و پس از سه مرحله برپایی اردو، اکنون ۱۶ نفر به مرحله نهایی اردوی استعدادیابی راه یافتند.

مربی بین‌المللی فدراسیون تنیس روی میز یادآور شد: هر استان نسبت به ظرفیت و توان کمی خود در جشنواره شرکت می‌کند، برخی تعداد بیشتر و برخی تعداد کمتری معرفی  می‌کنند اما درنهایت از هر استان ۵ نفر در اردوی اولیه انتخاب می‌شوند.

عمیدی تأکید کرد: نونهالان در رده سنی ۶ تا ۸ سال در جشنواره حضور می‌یابند اما پنج‌ساله‌ها نیز چنان‌چه استعداد مناسبی داشته باشند، پذیرفته می‌شوند.

وی بابیان اینکه خاستگاه گزینش نونهالان ورزشکار، دبستان و مهدکودک است، افزود: به‌طورمعمول نونهالان پذیرفته‌شده در اردو، یا از خانواده‌های تنیسور هستند یا سالن تنیس در نزدیکی محل سکونت آن‌ها قرار دارد.

برپایی کارگاه‌های آموزشی

مشاور استعدادیابی فدراسیون تنیس روی میز بیان کرد: در حاشیه این اردو در داراب دو کارگاه تخصصی آموزش مربی ورزش با حضور مربیان آموزش‌وپرورش در امر استعدادیابی و آموزش‌های مقدماتی و کارگاه هماهنگی مربیانی که از سوی مراکز استان‌ها به این اردو اعزام‌شده بودند، برگزار شد.

عمیدی اظهار امیدواری کرد: این دو کارگاه ۴۰ نفر شرکت‌کننده داشت که مطالب نو و بدیعی در آن‌ها ارائه شد و به دلیل کارایی بالا می‌تواند تحولی در کار مربیان ایجاد کند.

وی ادامه داد: در این دو کارگاه مربیان با متدهای مختلف و روش‌های جدید تحلیل منطبق بر سیستم جهانی امیدهای آینده فدراسیون جهانی تنیس (HOPES) آشنا شدند و نونهالان آموختند که با شرکت در اردوهای چندروزه و مسابقات چالشی یادگیری و مهارتشان محک می‌خورد.

مربی بین‌المللی فدراسیون تنیس، میزبانی داراب را ارزنده و قابل‌تقدیر برشمرد و ضمن سپاسگزاری از مدیران دستگاه‌های مختلف گفت: درروند برپایی اردو، مدیریت عالی از شخص فرماندار و مدیران میانی اداره‌های هماهنگ‌کننده نظیر آموزش‌وپرورش، ورزش و جوانان، هیئت پینگ‌پنگ و سایر اداره‌ها برقرار بود.

عمیدی با تأکید بر وفاق و همدلی میان دستگاه‌های مختلف داراب اظهار داشت: هماهنگی به‌موقع و مناسب ارتقا کیفیت این اردو را به دنبال داشت همچنین مردم خونگرم داراب و پذیرایی خوب آن‌ها قابل‌تحسین است.

 مربی بین‌المللی فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به اینکه این هماهنگی نشانگر فراهم کردن نرم‌افزار و سخت‌افزار مناسب در کنار یکدیگر است، گفت:  روزی که تست شات ران گرفته شد، فوریت‌های پزشکی در محل حضور داشت که نشان‌دهنده هماهنگی بخش بهداشت و درمان با ورزش بود و این هماهنگی در سایر بخش‌ها نیز مشاهده شد.

ارائه بسته حمایتی به منتخبان اردوی داراب

رئیس هیئت تنیس داراب نیز  با اشاره به سومین مرحله اردوی تیم ملی منتخبین استعدادیابی تنیس روی میز کشور گفت: در مرحله نهایی اردو ۸ دختر و ۸ پسران نونهال با یکدیگر به رقابت پرداخته و در اردوی استعدادیابی شرکت کردند.

یعقوب یزدان پناه افزود: نونهالان برگزیده در آیتم‌های مرتبط با ابعاد سرعت، استقامت، انعطاف، چابکی و تست‌های تخصصی رشته تنیس با تمرینات متعدد زیر نظر مربیان تیم ملی آنالیز شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از پایان این اردو با نظر مربیان و با استناد به نتایج تست‌ها درنهایت چهار دختر و چهار پسر برگزیده می‌شوند.

یزدان پناه بیان کرد: نفرات برتر موردحمایت فدراسیون قرار می‌گیرند و فدراسیون تنیس روی میز برای این نونهالان بسته حمایتی در نظر می‌گیرد و درنهایت آن‌ها به بازیکن فدراسیون تبدیل می‌شوند.

رئیس هیئت تنیس روی میز داراب گفت: شرکت در اردوی برون‌مرزی یکی از مواردی که دربسته حمایتی در نظر گرفته‌شده همچنین نظارت ویژه‌بر ورزشکاران، ارائه برنامه تخصصی، رصد وضعیت ورزشکار و  پیگیری مستمر مربی از دیگر مواردی که دربسته حمایتی فدراسیون قرار دارد

وی برگزاری اردوی تیم ملی تنیس را مهم‌ترین اتفاق تخصصی ورزشی در داراب برشمرد و گفت: تخصص بالا، سطح بازیکنان و مربیان دارابی که در مرکز استان حضور دارند و حضور آوا یزدان پناه که به تعبیر کمیته استعدادیابی چهره‌ی مثال‌زدنی است از عواملی بود که متقاضی برپایی این اردو در داراب باشیم.

 یزدان پناه تصریح کرد: داراب ازلحاظ امکانات تنیس روی میز نسبت به سطح شهرستان و سایر رشته‌های ورزشی وضعیت مناسبی دارد اما نسبت به سطح کیفی بازیکنان و مربیان، سالن موجود جوابگوی نیاز نیست.

به گزارش فارس بازکنان برتر این اردو شناسایی‌شده و طی روزهای آینده توسط فدراسیون تنیس روی میز معرفی می‌شوند.

گزارش: سمیه انصاری‌فرد

منبع: فارس

نظرات بینندگان