کد خبر: ۱۲۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
مدیر اجرایی موكب احمدبن موسی(ع):

كارهای اجرایی موكب احمدبن موسی را با قوت ادامه می‌دهیم/ نیازمند همراهی خیران هستیم

مدیر اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) گفت: زمینی به مساحت 14 هزار متر مربع در اطراف حرم مطهر امام حسین(ع) انتخاب كردیم و بنا شد تا در ایام اربعین این زمین به موكب احمدبن موسی(ع) اختصاص یابد.
به گزارش شیرازه، مدیر اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) با بیان اینكه جلسات هماهنگی برپایی این موكب از ابتدای سال جاری برگزار می‌شود، تأكید كرد: ما همچنان محكم و قوی و پر اراده پای كار ایستاده‌ایم و كارهای اجرایی آن را دنبال می‌كنیم.

مسعود راستی، مدیر اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) با بیان اینكه جلسات هماهنگی برپایی این موكب از ابتدای سال جاری آغاز شده است، گفت: این جلسات با حضور سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و همچنین رئیس موكب برگزار شده است.

وی افزود: در این راستا قبل از ماه مبارك رمضان امسال عازم كربلا شدیم و زمینی را به مساحت 14 هزار متر مربع در اطراف حرم مطهر امام حسین(ع) انتخاب كردیم و بنا شد تا در ایام اربعین این زمین به موكب احمدبن موسی(ع) اختصاص یابد.

انتخاب زمین 14 هزار متر مربعی نزدیك به باب‌الشهدای حرم امام حسین(ع)
راستی با تصریح اینكه فاصله زمین مذكور تا باب‌الشهدای حرم مطهر 800 متر مربع بوده و نزدیك به صحن عقیله است، گفت: صحبت‌ها و رایزنی‌هایی با صاحب زمین انجام دادیم و بنا شد این زمین در ایام اربعین حسینی در اختیار موكب احمدبن موسی(ع) قرار گیرد اما گفتند برای انعقاد قرارداد هنوز زود است.

مدیر اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) یادآور شد: مرحوم آیت‌الله ایمانی، نماینده سابق ولی فقیه در استان فارس، رئیس هیئت امنای موكب احمدبن موسی(ع) بودند كه به رحمت ایزدی پیوستند لذا بعد از انتصاب آیت‌الله دژكام به سمت نمایندگی ولی فقیه در استان ما به خدمت ایشان رسیدیم و گزارش كاملی از فعالیت‌های موكب احمدبن موسی(ع) خدمت ایشان ارائه دادیم كه آیت‌الله دژكام نیز استقبال خوبی از این كار كردند و گفتند كه حتماً این كار را با قوت ادامه دهید و بر لزوم خرید زمینی در كربلای معلی تأكید كردند.

وی با یادآوری اینكه البته ما هنوز پولی برای خرید زمین در كربلا نداریم، گفت: آیت‌الله دژكام در این زمینه تأكید كردند كه ما كار را شروع كنیم و خدا هم قطعاً ما را یاری خواهد داد لذا ما نیز كارهای خود همچنان با قوت ادامه می‌دهیم.

در اربعین امسال در عراق هوا گرم است

راستی همچنین از برپایی جلسات پشتیبانی جهت انجام برآوردهای لازم برای نیازمندی‌های موكب در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینكه اربعین امسال مصادف با 8 آبان‌ماه بوده و هوا هنوز در عراق گرم است، لذا ما باید به وسایل سرمایشی و همچنین مسائل بهداشتی بیشتر توجه كنیم تا بتوانیم بهترین خدمات را به زائران اربعین ارائه دهیم.

مدیر اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) ادامه داد: در این زمینه برآوردهای خود را انجام داده و هیچ مشكلی برای تهیه نیازمندی‌های خود نداریم اما مقداری به خاطر وضعیت نابسامانی كه در عراق به وجود آمده است، صبر می‌كنیم و فعلاً خریدی انجام نمی‌دهیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد زیرا در هر صورت تمام هزینه‌های این موكب از پول مردم و خیران است و ما نیز برای خرج كردن آن‌ها باید نهایت دقت را به كار بریم تا مشكلی پیش نیاید.

وی گفت: همچنین درباره مسائل فرهنگی نیز جلساتی برپا كردیم و كمیته فرهنگی نیز كاملاً پیگیر كارها هستند و علاوه بر آن نیز جلسات كمیته بهداشت و درمان هم برگزار شده است تا بتوانیم با توجه به وضعیت گرمای هوا، وضعیت بهداشت موكب را طوری تنظیم كنیم كه زائران اربعین با مشكلی مواجه نشوند.

راستی با تأكید بر اینكه ما همچنان محكم و قوی و پر اراده پای كار ایستاده‌ایم، ابراز امیدواری كرد كه هرچه زودتر وضعیت كربلا و عراق سر و سامان پیدا كرده تا بتوانیم فعالیت‌های موكب را در آنجا ادامه دهیم.

موكب احمدبن موسی(ع) متعلق به مردم است

مدیر اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) در ادامه سخنان خود با یادآوری این نكته كه این موكب متعلق به مردم است، گفت: هر كسی كه نذری برای امام حسین(ع) دارد می‌تواند ما را در برپایی موكب یاری رساند و قطعاً این كار هم توشه‌ای برای آخرت او خواهد بود.

خیران همچنان ارادت قلبی خود را به امام حسین(ع) نشان دهند

وی از مردم نیك‌اندیش و خیر استان فارس درخواست كرد كه مثل همیشه ارادت قلبی خود را به امام حسین(ع) نشان داده و كمك‌های مالی خود را از موكب احمدبن موسی(ع) دریغ نكنند و ادامه داد: البته ما می‌دانیم كه وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست اما تقاضا داریم هر كسی هر آنچه از دستش برمی‌آید برای خدمت به زائران اربعین حسینی دریغ نكند تا ما بتوانیم در سال 97 هم به خوبی به زائران امام حسین(ع) خدمات ارائه دهیم.
نظرات بینندگان