کد خبر: ۱۲۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

پایگاه‌های انتقال خون لارستان بیمارستان‌های فارس و هرمزگان را پوشش می‌دهد

رئیس سازمان انتقال خون لارستان گفت: انتقال خون لارستان برای مراکز درمانی و بیمارستان‌های لار، گراش، اوز، خنج، بیرم، اشکنان، لامرد، مهر، بستک و درمانگاه‌های تالاسمی لار، خنج و لامرد خون مورد نیاز را تأمین می‌کند.

به گزارش شیرازه، بهروز جمالی رئیس سازمان انتقال خون لارستان با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد 21 هزار و 673 نفر برای اهدای خون به سازمان انتقال خون این شهرستان مراجعه داشته‌اند، اظهارداشت: پس از انجام تست‌‌های لازم از 16 هزار و 869 نفر کار خونگیری انجام و مقدار 7 میلیون و 591 هزار و 50 سی سی خون دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه در 4 ماه نخست امسال 5 هزار و 273 نفر موفق به اهداء 2 میلیون و 372 هزار و 850 سی سی خون شده‌اند، افزود: در روز 9 مردادماه به مناسبت روز اهدای خون 309 نفر از شهروندان با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون بیش از 139 هزار سی سی خون اهداء کردند.

جمالی با بیان اینکه انتقال خون لارستان برای مراکز درمانی و بیمارستان‌های لار، گراش، اوز، خنج، بیرم، اشکنان، لامرد، مهر، بستک و درمانگاه‌های تالاسمی لار، خنج و لامرد خون مورد نیاز را تأمین می‌کند، تصریح کرد: تعداد 246 نفر از بیماران خاص تحت پوشش دائمی انتقال خون لارستان قرار دارند.

رئیس سازمان انتقال خون لارستان ادامه داد: از مجموع اهداءکنندگان خون در لارستان، 96 درصد آقایان و 4 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت 70 درصدی پروژه احداث ساختمان سالن خونگیری گفت: انتظار می‌رود این طرح تا مهرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

جمالی از مردم شریف و ایثارگر شهر لار و منطقه تحت پوشش سازمان انتقال خون لارستان به جهت حضور مستمر خود در پایگاه‌های انتقال خون ثابت و سیار و اهدای خون سالم قدردانی کرد و افزود: مردم خون مورد نیاز 12 مرکز درمانی تحت پوشش را تامین می‌کنند. 

رئیس سازمان انتقال خون لارستان از حمایت‌های خیرین و نیک‌اندیشان لارستانی به ویژه بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی و خانواده راستی لاری و سایرین در تامین تجهیزات، ساخت و بهسازی ساختمان تشکر و قدردانی کرد و افزود: انتقال خون لارستان برای سومین دوره پیاپی موفق به اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت از شرکت  MIC انگلستان شده است و این نشان‌دهنده تامین خون مورد نیاز بیماران در مراکز درمانی در بالاترین کیفیت ممکن است.

منبع: تسنیم

برچسب ها: لارستان ، فارس ، هرمزگان
نظرات بینندگان