کد خبر: ۱۲۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

نخستین گروه حجاج استان فارس عصر 15مرداد وارد سرزمین وحی خواهند شد

مدیرکل حج و زیارت استان فارس گفت: مشتاقان زیارت خانه خدا از این استان عصر دوشنبه 15مرداد 97 وارد سرزمین وحی خواهند شد که این افراد تا 22 مرداد طی 17 پرواز به جده می روند.
به گزارش شیرازه، علیرضا زینلی مدیرکل حج و زیارت استان فارس تعداد کاروان‌های استان فارس را در سال جاری 26 کاروان عنوان کرد و افزود: 3630 نفر در قالب این کاروان‌ها به حج اعزام می‌شوند و امسال دو کاروان از استان یزد و یک کاروان از استان کهگیلویه و بویراحمد مهمان ما در فرودگاه شهید دستغیب شیراز برای انتقال به عربستان هستند.

وی اعلام کرد: مشتاقان حج از دهم شهریور و بعد از ایام تشریف وارد مدینه منوره خواهند شد و از 14شهریورماه به سمت موطن اسلامی مراجعه خواهند کرد.

معاون منطقه 2 مدینه منوره که خود هم‌اکنون در این شهر به سر می‌برد، بیان داشت: بحمدالله تا این لحظه حج آرام و روانی را دنبال می‌کنیم و مهمترین توصیه به مشتاقان حج رعایت قوانین در عربستان است و آنچه همه کشورها ملزم به رعایت آن هستند موضوع انجام تشریفات فرودگاهی است.

زینلی اضافه کرد: انگشت‌ نگاری و بعضاً عکسبرداری توسط پلیس فرودگاه مستلزم کمی صبر و حوصله است و مشتاقان حج باید آمادگی آن را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه افراد اعزامی به عربستان حتماً در انجام برنامه‌های حج گوش به فرمان مدیر و روحانی کاروان باشند، اظهار داشت: رعایت وقت و نظم بسیار حائز اهمیت است و هموطنان گرامی باید دقت کافی داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت استان فارس همچنین گفت: طول مدت سفر مشتاقان حج از استان فارس از 28 روز تا 34 روز است و بیشترین مدت اسکان این افراد در مکه مکرمه است و حدوداً 4 الی 5 شب در مدینه خواهد بود.

زینلی با بیان اینکه بازگشت زائران از تاریخ 14 شهریور ماه لغایت 31شهریور ماه است، عنوان کرد: کاروان‌ها در تاریخ‌های یادشده از فرودگاه مدینه به سمت فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز منتقل خواهند شد.
نظرات بینندگان