کد خبر: ۱۲۴۱۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
در جلسه این هفته شورای شهر شیراز صورت گرفت:

روز تذکر به شهردار شیراز/ شعر خوانی امامی در اعتراض به تست الکل!

قائدی عضو شورای شهر شیراز گفت: لازم است مدیران ارشد شهرداری جهت اعلام نظر در موضوعات مطروحه کمیسیون ها در راستای تصمیم گیری منطقی و درست کمیسیون ها که مرتبط با حوزه مدیران شهرداری است در این جلسات حضور داشته باشند.
روز تذکر به شهردار شیراز/ شعر خوانی امامی در اعتراض به تست الکل!
به گزارش شیرازه، جلسه علنی شورای شهر شیراز عصر روز گذشته در حالی برگزار شد که سه تذکر توسط رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران، نایب رئیس و مسئول کمیته نامگذاری شورای شهر به شهرداری شیراز داده شد.

نواب قائدی در خصوص عدم حضور معاونین شهردار در جلسات کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، معماری و شهرسازی شورا به حیدر اسکندرپور تذکر داد و گفت: لازم است مدیران ارشد شهرداری جهت اعلام نظر در موضوعات مطروحه کمیسیون ها در راستای تصمیم گیری منطقی و درست کمیسیون ها که مرتبط با حوزه مدیران شهرداری است در این جلسات حضور داشته باشند.

تذکر دادن زمانی معنا پیدا می کند که فرد یا ارگانی از لحاظ قانونی و یا قرارداد فی مابین موظف به انجام کاری شود و از آن سرباز زند درغیر اینصورت نمی توان در مجموعه ای که مسئولیت مصوب کردن قوانین برای ارتقای شهر و نظارت بر اجرای آنها دارد الفاظ را به بازی گرفت و درخواست را تذکر تلقی کرد چرا که تذکر بار قانونی به همراه خود دارد لیکن درخواست اینگونه نیست.

تغییر رئیس ستاد باغات، الزام شهروندان به تعهد تخریب به متولیان و جمع آوری بیلبوردهای کودک آزاری خلاصه تذکرهایی بود که مهدی حاجتی خطاب به شهردار شیراز مطرح کرد و اظهار داشت: رئیس ستاد باغات تنها چند ماه پس از انتصاب توسط شهردار شیراز برکنار شد که لازم به توضیح در این خصوص است.

این عضو شورای شهر در خصوص الزام شهروندان به تعهد تخریب در اطراف حرم، گفت: با توجه به ابلاغ طرح تفصیلی بافت تاریخی و عدم وجود طرح 57 هکتاری با ضوابط ادعایی، شهرداری از شهروندان می خواهد که به متولیان حرم تعهد تخریب دهند که ضمن تذکر، درخواست پیگیری و توضیح شهردار شیراز در این خصوص را دارم.

رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر شیراز همچنین درباره بیلبوردهایی با موضوع کودک آزاری توسط شهرداری در سطح شهر نصب شده بود، بیان کرد: این تابلوها با استقبال شهروندان و اهل نظر مواجه شده بود که متاسفانه مدت کوتاهی پس از نصب، با ورود نهادهای نظامی_امنیتی جمع شد که لازم است شهردار شیراز در این باره نیز پیگیری و توضیحاتی ارائه دهد.

لازم به ذکر است که عملکرد ضعیف سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز خلاصه سومین تذکری است که خطاب به شهردار مطرح شد.

به گزارش شیرازه، طبع شعری خزانه دار شورای شهر شیراز به علت مشاهده رفتاری در ورودی یکی از پارک های شهر شیراز گُل کرد.

نوذر امامی در ابتدای سخنان خود به حضورش در پارکی اشاره کرد که در ورودی آن بوی دهان عده ای به وسیله دستگاهی تست می شد و در اعتراض این شعر را در جلسه شورا خواند؛

«دهانت را می بویند... مبادا که گفته باشی «دوستت می دارم»
دلت را می بویند... و عشق را کنار تیرک راه بند تازیانه می زنند
عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد...
در این بن بست کج و پیچ سرما آتش را به سوخت بار سرود و شعر فروزان می دارند
به اندیشیدن خطر مکن...روزگار غریبی ست، نازنین
آن که بر در می کوبد شباهنگام به کشتن چراغ آمده است
نور را در پستوی خانه نهان باید کرد و تبسم را بر لب ها جراحی می کنند و ترانه را بر دهان
شوق را در پستوی خانه نهان باید کرد...
روزگار غریبی ست، نازنین
خدا کند انگورها برسند جهان مست شود تلوتلو بخورند خیابان ها به شانه ی هم بزنند رئیس جمهورها و گداها...
مرزها مست می شوند برای لحظه ای تفنگ ها یادشان برود دریدن را کاردها یادشان برود بریدن را قلم ها آتش را آتش بس بنویسند
خدا کند مستی به اشیاء سرایت کند پنجره ها دیوارها را بشکنند...
و برای چند لحظه دنیا مست شود از صلح و دوستی شادی باشد همه جا و همه وقت!»

شاید بد نباشد این سوال را خطاب به این نماینده مردم در شورای شهر مطرح کرد که آیا بوییدن دهان برای تست دوستت دارم های عاشقانه صورت گرفته یا تست الکلی که عده ای به اشتباه این الکل را آن مِیِ مست کننده الهی که استعاره ای بیش نیست و از دلداگی می گوید می پندارند؟

جای سوال است که چگونه با یک تست الکل این چنین تصور شده که عشق باید در پستوی خانه نهان شود و اصلا مگر پلشتی های ناشی از الکل توانایی به تازیانه کشیدن عشق را دارد؟ مگرنه اینکه ساحت عشق قداست دارد و با لاابالی گری هایی که منشاش می خواری است میانه ای ندارد؟

به نظر لازم است این عضو شورا بار دیگری با دقتی هر چه بیشتر این سروده را برانداز و کلماتش را با اتفاقی که دیده، نسبت سنجی کند تا شاید به این نتیجه برسد که ربط دادن این سروده به موضوع مورد مشاهده، به گونه ای مهر تائید بر این رفتار غلط است.

شیرازه، نحوه برخوردهای انتظامی را تائید نمی کند و معتقد است که وقار و عزت انسانی در هر شرایطی باید محفوظ بماند ولیکن این حق رعایت اصول عزتمندی انسان ها مهر تائیدی بر اصل موضوع که نه در شرع و نه در عرف جایگاهی ندارد نیست.

زمانی پارک ها، فضای آزاد و سر سبزی بودند که پذیرای شهروندان برای سپری کردن اوقات فراغتشان بود اما مدت زیادی است که برخی پارک ها نه تنها وضعیت مناسبی برای استفاده شهروندان ندارند بلکه تبدیل به مکانی امن برای نشئگی و خماری های معتادان شده که برخورد با این موضوع از گذشته تاکنون مورد مطالبه عمومی بوده است.

علی ناصری عضو شورای شهر شیراز در جلسه این هفته ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار گفت: خبرنگار با خلق بهترین آثار و واژه ها درد و مشکلات مردم را بازگو می کند اما وقتی که به مشکلات خود می رسد چیزی نمی نویسد، او برای مردم می نویسد اما کسی برای او نمی نویسد.

عضو شورای شهر شیراز رشد اقتصادی، سلامت و کیفیت محیط زیست که مورد توجه سیاستگذاران است را از عوامل مهم در بحث توسعه پایدار دانست و بیان کرد: وضعیت سلامت و کیفیت محیط زیست عوامل مهم اثرگذار بر تولید و ایجاد درآمد و ثروت خواهند بود.

به گزارش شیرازه، این عضو شورای شهر به تبیین تعریف سلامت از دیدگاه جهانی پرداخت و محیط زیست را یکی از مؤلفه های اصلی سیاست های کلان جهانی عنوان کرد که بسیاری از مؤلفه های دیگر را تحت الشعاع قرار داده است!

وی به ارائه توضیحاتی درخصوص محیط زیست، کشاورزی و ناسالم شدن محصولات کشاورزی که ناشی از نا آگاهی کشاورزان در استفاده از مواد شیمیایی است پرداخت و در ادامه درخصوص سموم و مواد شیمیایی گفت: استفاده از نهاده هاي شیمیایی از قبیل سموم و کود در کشاورزي باعث افزایش تولید شده ولی در عین حال پیامدهاي منفی زیادي روي زمین هاي زراعی، ایمنی و کیفیت محصولات، سلامتی مصرف کنندگان و محیط زیست داشته است.

عضو شورای شهر شیراز به ترکیبات شیمیایی و مصنوعی که در سیستم سلامت انسان اختلال ایجاد می کند اشاره و مصرف سالانه کودهای شیمیایی در کشاورزی ایران را حدود 5.4 میلیون تن اعلام کرد که این موضوع آسیب بسیاری در پی خواهد داشت.

وی بیان کرد: ظاهرا وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی و مؤسسه استاندارد، نهادهایی هستند که به نوعی باید پاسخگوی این مسأله باشند اما هنوز متولی خاصی در این زمینه وجود ندارد و هر کدام به نوعی از پذیرش این مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

حال جای سوال است که مگر در استان و شهر شیراز متولی جهاد کشاورزی و سلامت محصولات غذایی نداریم که عضو شورای شهر مسائل اولویت دار شهری و مرتبط با حوزه کاری خود را رها کرده و بجای اینکه سخنانی ایراد کند که درد مردم را بیان و پیگیری کند و طرح هایی در این خصوص به شورا برای بررسی و تصویب شدن ارائه دهد به تعریف کشاورزی! و مسئولیت های نهادهای دیگر می پردازد و یا دغدغه اینکه کشاورزان دانش و اطلاعات کافی درباره سموم و علف کش ها ندارند را داشته باشد؟!

آیا گستره اختیار و وظایف فردی که عضویت شورای شهر را دارد به اندازه ای است که بخواهد مسائل کلان استانی و حتی کشوری را در صحن علنی شورای شهر! مطرح کند و نگرانی های خود را اینگونه از فضای بومی شهری خارج و به عمومی ترین مسائل استانی و کشوری بسط دهد؟

متاسفانه معضل قرار نگرفتن افراد متخصص مرتبط در پست های خدمتی از دیرباز تاکنون آسیب های بسیاری به بدنه شهر وارد کرده است و عمده مشکلات قدیمی که همچنان بر زمین مانده در بلاتکلیفی سپری می کنند.

به گزارش شیرازه، شورای اسلامی شهر شیراز دستورکار اخذ هزینه خسارت های ناشی از تخلفات اضافه بار و بارهای حجیم بر زیرساخت و ابنیه شهری و فروش 27 دستگاه اتوبوس فرسوده و غیرقابل بهره برداری که توسط کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک مطرح شده بود را بررسی و مصوب کرد.

بر اساس این مصوبه شهرداری شیراز می‌تواند بر اساس جدول مصوب شورای شهر شیراز به مدت یکسال، متخلفان دارای اضافه بار را جریمه کند.

لازم به ذکر است که درآمد ناشی از فروش اتوبوس های فرسوده صرف نوسازی شبکه حمل و نقل اتوبوس شهری شیراز خواهد شد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نگار
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
0
متاسفانه دیده می شود که خبرنگار محترمتان توجه و اشراف ندارند که موضوع ارایه شده در خصوص سموم و کودهای شیمیایی مربوط به حوزه تخصصی کمیسیون سلامت،محیط زیست وخدمات شهری شوراست و باز باید عرض کنیم که معمولا نطق های رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری بر اساس پیگیری های موضوع دستور جلسات هفتگی این کمیسیون است که با مسئولان شهر و استان برگزار می شود وما حصل آن بمنظور پیگیری تا رسیدن به نتیجه و بر اساس خواست و نظر مردم است.لازم است به این نکته توجه کنید که دکتر علی ناصری با تخصص سلامت همواره با دوری جستن از مسایل سیاسی بازی و با این باور که زمان کوتاه خدمت نباید به موارد حاشیه ای پرداخته شود، در صدد رفع مصائب و مشکلات مردم شریف شیراز است و چه مقوله ای مهمتر از سلامت شهروندان.البته در کمیسیون، آن بخش از موارد که مربوط به مسئولان شهری و استانی است در همان جلسه شرح وظایف مشخص و مسئولیت هر بخش تعیین می شود و تنها آن قسمت از مسئولیت که در حوزه کشوری است بعنوان مطالبه از تریبون شورا مطرح و پیگیری های بعدی صورت میگیرد.این روندی است که بصورت اصولی و از مجاری قانونی باید پیش رود.