کد خبر: ۱۲۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
فرماندار داراب:

مدیران داراب پاسخگوی رسانه‌ها باشند/ هیچ مدیری حق شکایت از خبرنگار ندارد

فرماندار داراب با اشاره به اینکه خبرنگاران وامدار کسی نبوده و هیچ مدیری حق شکایت از آن‌ها را ندارد، گفت: مردم محرم ما بوده و باید از طریق رسانه‌ها از مسائل روز مطلع شوند.
به گزارش شیرازه، علی مظفری صبح امروز در آیین تجلیل با تأکید بر تقویت پاسخگویی مسؤولان به رسانه‌ها اظهار داشت: مسؤولان باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند و هیچ مسؤولی حق ندارد از دست خبرنگاران فرار کند چراکه مردم محرم ما بوده و باید از طریق رسانه‌ها از مسائل روز مطلع شوند.

وی با اشاره به نظارت بر اداره‌ها درزمینهٔ پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها بیان کرد: مدیران موکلفند همکاری کامل با رسانه‌ها داشته و هیچ مدیری حق برخورد نامناسب ندارد.

فرماندار داراب خبرنگاران را چراغ هدایت و دوربین مداربسته مدیران دانست و تصریح کرد: شما وامدار کسی نیستید و هیچ مدیری حق شکایت از خبرنگار را ندارد البته خبرنگاران نیز در اطلاع‌رسانی باید قداست کار خود را حفظ کنند.

 مظفری بابیان اینکه نقد، تخریب نیست اما انتقاد باید توأم با پیشنهاد باشد، خاطرنشان کرد: نقد حق مسلم خبرنگار است و شما باید نقد بکنید چراکه رسالت شما نقد کردن با هر نوع تفکر و گرایش سیاسی است و ما نیز باید پاسخگو باشیم.

وی بابیان اینکه  در هر شرایطی عدالت رسانه‌ای بین تمام رسانه‌ها باید رعایت شود، اضافه کرد: تمام خبرنگارانی که دلسوز هستند و در چارچوب نظام فعالیت می‌کنند باید از این عدالت بهره ببرند و هر کس حرف حق بزند چه اصولگرا چه اصلاح‌طلب، می‌پذیریم و اگر حرف ناحق باشد نمی‌پذیریم.

فرماندار داراب بابیان اینکه روابط عمومی‌ها باید خدمات خود را به رسانه‌ها گزارش دهند و تعامل بهتری با خبرنگاران داشته باشند، گفت: تمام اداره‌ها موظف هستند آمار غیر محرمانه خود را به خبرنگاران ارائه دهند به‌ویژه در حیطه جهاد کشاورزی، تعاون، صنعت و معدن و حوزه‌های اقتصادی این موضوع شکل جدی‌تری می‌یابد.

مظفری تصریح کرد: به خود اجازه نمی‌دهم بگویم داراب محروم است اما این شهرستان مظلوم واقع‌شده و وضعیت راه‌های داراب نشانگر چیزی جز مظلومیت نیست.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه شهرستان کاری به گرایش سیاسی ندارم، افزود: برای آمدن به داراب تلاشی نکردم و برای ماندن هم تلاش نمی‌کنم و انگیزه و کوششم خدمت صادقانه است.

فرماندار داراب بیان کرد: مسؤولان چنان چه فرصت خدمت را از دست بدهند خودشان متضرر می‌شوند و مدیری که با مردم بدبرخورد کند جایی نزد ما ندارد.

مظفری گفت: برای استقرار اداره‌ها در مراکز بخش‌ها تلاش می‌کنیم تا مردم درزمینهٔ مراجعه‌های حضوری مشکلی نداشته باشند.

وی اظهار داشت: برای بهره‌مندی نشریات از اشتراک ثابت ادارات، آگهی مناقصه‌ها و مزایده‌ها به تمام اداره‌ها بخشنامه می‌زنیم و جهت تأسیس چاپخانه در داراب، وام قرض‌الحسنه در اختیار قرار می‌گیرد.

فرماندار داراب بیان کرد: همچنین راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی، کتابخانه تخصصی داراب شناسی و تکمیل کتابخانه شماره دو به‌عنوان مصوبه‌های این جلسه در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، در این مراسم از سوی فرماندار و نماینده شهرستان داراب از خبرنگاران و نویسندگان تقدیر و هدایایی به آن‌ها اهدا شد.


برچسب ها: خبرنگار ، داراب ، فارس
نظرات بینندگان