کد خبر: ۱۲۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان فارس:

اصلاح‌طلبان 2 شقّه شده‌اند/لیست امید گرفتار «حلقه نزدیکان» در تقسیم پُست‌ها/عارِفیسم بلای جان اصلاح‌طلبی!

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب استان فارس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان 2 شقّه شده‌اند، گرفتاری در دام «حلقه نزدیکان» در تقسیم پُست‌ها را از آفات اصلاح‌طلبی و ائتلاف لیست امید برشمرد.
به گزارش شیرازه، محمدحسن گلرخیان در جمع خبرنگاران به بیان مواضع اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی کشور پرداخت و اظهار داشت: امروز کشور با اَبَرچالش‌هایی چون خشکسالی، بیکاری، صندوق‌های ورشکسته اعتباری و بازنشستگی، محیط‌زیست و... مواجه بوده و با تشکیل مثلث خصمانه ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان علیه نظام، برای عبور از بحران‌ها با سختی‌های بسیاری روبه‌رو است و این پرسش را در ذهن اصلاح‌طلبان ایجاد کرده که با چنین شرایطی اصلاحات راه‌حل مناسب برای خروج از این بحران‌ها هست یا نه؟

وی با بیان اینکه جریان اصلاحات تبدیل به نوک پیکان حملات اپوزسیون خارج‌نشین شده است، افزود: امروز معاندان نظام، اصلاحات را به تمسخر می‌گیرند و به تردیدها دامن می‌زنند و بیشترین هجمه‌ها و انتقادها از سوی شبکه خبری بی‌بی‌سی و ... متوجه اصلاح‌طلبان است.

محدودیت اصلاح‌طلبان در دولت روحانی

این فعال سیاسی با اشاره به حمایت اصلاح‌طلبان از دولت روحانی و روی کار آوردن وی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان در قالب لیست امید در انتخابات شورای شهر و مجلس نیز پیروز شدند و همین مسئله توقعات را از آنان بالا برد و همگان می‌گفتند حالا که شورا، مجلس و دولت هر سه در دستان شما است برای کشور چه کرده‌اید؟ و این پرسش در حالی مطرح می‌شود که آنان از محدودیت و تنگناهای اصلاح‌طلبان اطلاع ندارند.

گلرخیان افزود: اصلاح‌طلبان بااینکه بیشترین نقش را در پیروزی دولت روحانی داشتند اما در پذیرش مسؤولیت‌ها کم‌ترین نقش را ایفا کردند و دولت نیز این مسئله را مطرح نکرد که مجموعه اصلاح‌طلبان باید بررسی کنند که چرا چنین اتفاقی افتاد و این محدودیت‌ها را بیان کنند.

وی با اشاره به مواضع اصولگرایان در برابر دولت نیز گفت: برخی اصولگرایان تلقی‌شان از مشکلات کشور این است که چالش‌های موجود منجر به استعفا و برکناری دولت روحانی خواهد شد، یعنی حد نهایی مشکلات را دولت می‌دانند که با رفتنش دولت دیگری بر سر کار آید که اگر این‌گونه بود ما آرامش بیشتری داشتیم؛ اما واقعیت این است که ابعاد چالش‌های کشور بسیار وسیع‌تر از این بوده و امروز مجموعه نظام و کشور در خطر است.

رئیس دوره‌ای شورای احزاب اصلاح‌طلب استان فارس ادامه داد: در چنین شرایطی استراتژی اصلاح‌طلبان این است که برای حل بحران‌های موجود با تمام توان وارد عرصه شده تا بتوانند موجودیت نظام را از گزند حوادث حفظ کنند و در این راستا تمام نهادها از سپاه پاسداران تا آستان قدس، مجلس، دولت و قوه قضائیه باید دست در دست یکدیگر داده و با ایجاد اتحاد کشور را از این وضعیت خارج کنند.

پدیده عارِفیسم!

گلرخیان در ادامه این نشست خبری در پاسخ به پرسشی در مورد عدم نظارت از سوی اصلاح‌طلبان بر شورای شهر شیراز که به اسم لیست امید وارد این نهاد شدند، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان 2 شقّه شده‌اند؛ گروهی بروکرات و گروهی دموکرات؛ بروکرات‌ها به دلیل اینکه جذب نهادهای قدرت شده‌اند طبیعتاً ملاحظاتی در حمایت از خواسته‌های مردم دارند اما دموکرات‌ها به دلیل نداشتن پست و سمت دستشان زیر سنگ نیست و راحت حرف خود را می‌زنند.

وی یکی از دلایل محافظه‌کاری اصلاح‌طلبان در برابر دولت را شخص محمدرضا عارف (نماینده مجلس و معاون اول دولت اصلاحات) دانست و افزود: اصلاح‌طلبان گرفتار پدیده‌ای به نام عارِفیسم شده‌اند؛ و هیچ‌کدام راضی به این حجم از محافظه‌کاری در برابر دولت نیستند که با قرار گرفتن در مجموعه دولت به وجود آمده است.

رفتن به بانک مرکزی با هفت تیر!

این فعال سیاسی با بیان اینکه رئیس یکی از صندوق‌های اعتباری با هفت‌تیر به بانک مرکزی می‌رفته است، به ورشکستگی صندوق‌ها و گرفتاری دولت در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: پس از دولت احمدی‌نژاد تصور بر این بود که اتوبوسی در حال رفتن به قعر دره است و باید از سقوط آن جلوگیری کرد و یا اینکه صندوق‌های اعتباری ورشکسته شدند و امروز دولت باید جبران مافات کرده و پول مردم را به آنان بدهد و همین مسئله پرسشی علیه دولت نیز شده است که برای حل‌وفصل آن تمام نهادهای انقلابی باید پای کار بیایند.

گلرخیان در ادامه به فامیل‌گرایی اصلاح‌طلبان و لیست امید در انتصابات نیز اشاره کرد و افزود: در انتخابات با 2 آفت بزرگ روبه‌رو هستیم یکی حذف نیروهای کارآمد اصلاح‌طلب در گزینش‌ها و پاسخ استعلامات است که مجبور به به‌کارگیری افراد ضعیف‌تر می‌شویم و دیگری تشکیل حلقه نزدیکان است که برخی از افراد اطراف خود تشکیل داده و با فامیل‌گرایی و بدون توجه به شایسته‌سالاری موجب بدنامی اصلاح‌طلبان شده‌اند.

وی تأکید کرد: برای شایسته‌سالاری باید سراغ تشکیل حزب فراگیر رفت.

منبع: فارس
نظرات بینندگان