کد خبر: ۱۲۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

تعطیلی ۸۸ مرکز غیر بهداشتی از ابتدای امسال تا کنون/ مردم در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی به 190 اطلاع دهند

همتی گفت: تعطیلی یک مرکز درخصوص انجام تخلف های بهداشتی پس از چندین بار بازدید و ارایه اخطار به متصدی مرکز، با دستور مقام قضایی انجام می شود.
تعطیلی ۸۸ مرکز غیر بهداشتی از ابتدای امسال تا کنون/ مردم در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی به 190 اطلاع دهندبه گزارش شیرازه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تمامی اقدامات بهداشتی در بازرسی و نظارت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بر اساس قانون اصلاح ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و شیوه نامه ها و دستورالعمل های مربوط به آن انجام می شود.

دکتر عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون حدود ۸۰ هزار بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی صورت گرفته که از این تعداد، ۴۱۷ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع و ۸۸ مورد تعطیل شدند.

او افزود: طی روزهای گذشته تعدادی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه موادغذایی از جمله بستنی فروشی ها در سطح شیراز پلمپ شد که از برندهای معروف و خوشنام این شهر به شمار می روند.

این مقام مسئول ادامه داد: به صورت کلی واحدهایی که در بین مردم جامعه به معروفیت و برند تبدیل می شوند و مشتری های بسیاری را جذب خود می کنند، وظیفه سنگین تری در قبال مردم از نظر ارایه محصول با کیفیت تر و مطلوب تر دارند و دانشگاه علوم پزشکی در مقابل هر عامل خطری که سلامت مردم را تهدید می کند، مسوول است.

دکتر همتی، بیان کرد: از تمام مراکز تهیه و توزیع موادغذایی توسط بازرسان بهداشت محیط دانشگاه به صورت مستمر نمونه گیری میکروبی بعمل می آید و پس از انجام نمونه گیری و عدم برخورداری از استانداردهای لازم، مرکز متخلف با دستور مقام قضایی تعطیل می شود.

معاون بهداشت دانشگاه، اظهار داشت: در حال حاضر کارشناسان بهداشت محیط و اکیپ های بهداشتی به مهم ترین تجهیزات روز مجهز هستند و می توانند به راحتی در محل، بسیاری از مواد غذایی را با نمونه گیری آزمایش کنند و بدون اینکه به آزمایشگاه های رفرانس فرستاده شود، نتیجه را مشاهده و اقدام های قانونی انجام دهند.

او در ادامه افزود: در این برنامه ضربتی که از سوی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه در حال انجام است، رستوران ها، ساندویچی ها، فست فود ها، بستنی فروشی ها و آبمیوه فروشی ها مورد بازدید و بررسی قرار می گیرند که در صورت مشاهده تخلف های بهداشتی، برخورد قانونی صورت می پذیرد.

معاون بهداشت دانشگاه، گفت: تعطیلی یک مرکز در خصوص انجام تخلف های بهداشتی، پس از چندین بار بازدید و ارایه اخطار به متصدی مرکز، با دستور مقام قضایی انجام می شود، بنابراین تمامی فروشندگان موادغذایی که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارند، اخطار های بهداشتی را جدی بگیرند و برای رفع نقص مشکل های بهداشتی واحد خود تلاش کنند.

دکتر همتی، ضمن تشکر از همکاری و حمایت بی سابقه مقام قضایی در مسایل بهداشتی و سلامت مردم و نیز تلاش شبانه روزی کارشناسان و بازرسان بهداشتی، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی، ضمن احترام و در نظر گرفتن حقوق متصدیان و مدیران مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، در راستای حفظ و ارتقای سلامت شهروندان، تلاش می کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، می توانند در طول شبانه روز با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان