کد خبر: ۱۲۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
آیت الله دژکام:

جلوی فساد و دزدی قبل از رخ دادن آن گرفته شود/ درخواست امام جمعه شیراز برای استمرار حضور و پاسخگویی مدیران پس از نماز جمعه در میان مردم

امام جمعه شیراز گفت: از مجلس و دولت انتظار می‌ رود که جلوی فساد و دزدی قبل از رخ دادن آن گرفته شود و اگر فسادی کشف شد و دزدی را گرفتند، قوه قضاییه با جدیت آن را دنبال کند و به همین راحتی رها نشود.
جلوی فساد و دزدی قبل از رخ دادن آن گرفته شود/ درخواست امام جمعه شیراز برای استمرار حضور و پاسخگویی مدیران پس از نماز جمعه در میان مردم
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نوزدهم مرداد ماه درخطبه های نماز جمعه با اشاره به شهادت امام جواد علیه السلام در هفته آینده، این روز را تسلیت گفت و با قرائت آیه 90 سوره نحل، گفت: امیرالمومنین (ع) این آیه را در تمامی خطبه های نماز جمعه می خوانده اند، طبق فرموده ایشان، همه تقوا در این آیه جمع شده است.

امام جمعه شیراز با اعلام اینکه خداوند در این آیه ما را به عدل و احسان فرمان می دهد، معنای احسان را با اشاره به سخن پیامبر اسلام (ص) اینگونه بیان کرد: خدا را به گونه ای عبادت کنید که انگار او را می بینید.

وی اظهار داشت: چنانکه اگر کارفرما در هنگام انجام کار بالای سرمان باشد برای دریافت مزدمان به بهترین شکل کار می کنیم در هنگام عبادت نیز باید خدا را ناظر و حاضر بدانیم.

دژکام با بیان اینکه مردم عیال خدا هستند، گفت: آنهایی که در ادارات کار می کنند باید خدا را بالای سر خود ببینند و به درستی برای مردم کار کنند چرا که خداوند به احسان امر کرده است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: نیکوکار کسی است که در اداره هم که نشسته به نحو احسن کارش را انجام دهد و بداند که خدا می بیند نه اینکه احسان را تنها در صدقه دادن خلاصه کند و دیگر توجهی به رفتار و اعمال خود نداشته باشد.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: وضع امروزِ جامعه ما به گونه‌ای است که به گفته رئیس جمهور، مسئولان و مدیران کشور باید چند برابر گذشته کار کنند؛ ما نیز از مدیران و مسئولان تقاضا می‌کنیم که برای رضای الهی و حل مشکلات مردم جهادی کار کنند تا مردم احساس نکنند کارشان برروی زمین مانده است.

دژکام با تاکید بر اینکه نوع رفتار هر فردی که مسئولیتی بزرگ و یا کوچک دارد تاثیرگذار است، گفت: رفتارها باید بگونه ای باشد که مردم احساس نکنند زحمات و صبرشان بی فایده است.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: در هفته پیش جمعی از مدیران قبول زحمت کردند و پس از نماز جمعه در میان مردم حاضر شدند تا مسائل و درخواست های مردم را بشنوند.

امام جمعه شیراز با اعلام اینکه درخواست می کنم که حضور مدیران پس از نماز جمعه استمرار پیدا کند تا مردم نیز امیدوار باشند، گفت: قبول این زحمت پیش خدا گم نمی شود، مسئولان حضورشان را به حساب این بگذارند که برای خدا کار کرده اند و از همین جا مزدش را می گیرند تا روز قیامت.

دژکام با اشاره به تلاش و فضاسازی های رسانه ای دشمنان برای ناامید کردن مردم، گفت: در دهه ذکر قرار داریم، بهتر است با یاد خدا خودمان را آرامش دهیم و بدانیم که دشمن اینقدر بزرگ نیست و تنها با رسانه دارند بزرگنمایی می کنند اما طبق فرموده امام خمینی (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فسادهایی که بعضا در محیط های اداری رخ می دهد اشاره کرد و با ابراز نگرانی از این موضوع، اظهار داشت: ما عادت کرده ایم که انقلابی حرف زدن یعنی اینکه تند و کوبنده حرف بزنیم؛ تند و کوبنده حرف زدن بجای خودش ارزشمند است اما امروز ما به بصیرت عمیق در مسائل نیاز داریم و باید توجه داشته باشیم که تند صحبت کردن گاهی مواقع نتیجه عکس دارد.

امام جمعه شیراز گفت: مهم رسیدن به هدف انقلاب است الان هم اگر مطالبی را به آرامی گفتم برای این است که بنده هم خودم را کنترل کردم چرا که دشمنان منتظر هستند تا هر موضوعی که مطرح می شود را به نحوی که می خواهند بیان و از آن سوء استفاده کنند.

دژکام با بیان اینکه دشمنان خیلی تلاش کردند مردم را بخاطر مشکلات موجود به خیابان ها بکشانند و اصل نظام را تهدید کنند اما به لطف الهی موفق نشدند، افزود: این بدان معنا نیست که دست روی دست گذاشته ایم و کاری نمی کنیم؛ مسلما دولت به مفهوم عام خود یعنی مجموعه سه قوه در کشور باید در راستای مبارزه با فساد اقدامات جدی داشته باشند بطوری که مردم در سریع ترین زمان آثار مثبت آن را مشاهده کنند.

وی افزود: گرچه کارهایی در مقابله با فساد انجام‌ شده اما مسلماً دولت و تمام قوا باید در این راستا اقدامات جدی‌ تری انجام دهند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: از مجلس و دولت انتظار می‌رود که پیش از فساد جلوی آن را بگیرند و اگر فسادی نیز کشف شد، قوه قضاییه با جدیت آن را دنبال کرده و اگر دزدی را دولت گرفت، به همین راحتی رها نشود.

دژکام با اظهار اینکه دشمنان خیلی تلاش کردند تا مردم را بخاطر مشکلات موجود به خیابان ها بکشانند و اصل نظام را تهدید کنند اما به لطف الهی موفق نشدند، افزود: این بدان معنا نیست که دست روی دست گذاشته ایم و کاری نمی کنیم؛ مسلما دولت به مفهمو عام خود یعنی مجموعه سه قوه در کشور باید در راستای مبارزه با فساد اقدامات جدی داشته باشند بطوری که مردم در سریع ترین زمان آثار مثبت آن را مشاهده کنند.

وی خاطرنشان کرد: حالا استیضاحی هم در مجلس کردند اما ما سخنمان این است که آیا در مسائل اقتصادی یک تیم دارد اشتباه می کند یا یک فرد؛ اگر تیم است که همه تیم را با هم هماهنگ کنند.

امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه دولت و مجلس نباید بنشینند تا ضعف مدیریت یا فساد کار را بجایی برساند که مردم بگویند اینها که هیچ کاری نمی کنند، گفت: مردم به نمایندگان رای داده اند که در دوره حضورشان در مجلس ناظر باشند.

دژکام اظهار داشت: توقع ما این است که نمایندگان پیگیری، دقت بیشتر و نظارت قوی تری بخرح دهند نه اینکه از این طرف و آنطرف شاهد آشکار شدن فساد باشیم و مردم هم دلخسته تر شوند.
نظرات بینندگان