کد خبر: ۱۲۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

آموزش قبل از ازدواج به 290هزار زوج فارسی/کاهش 4درصدی آمار طلاق در فارس

دکتر مقامی گفت: در سال 89 طلاق زیر 4 سال 48 درصد بوده که این آمار در سال 95، به 28 درصد رسیده و طلاق های زیر یک سال نیز از آمار 14 درصدی در سال 89، به 4 درصد در سال 95 کاهش یافته است.

آموزش قبل از ازدواج به 290هزار زوج فارسی/کاهش 4درصدی آمار طلاق در فارسبه گزارش شیرازه، نشست خبری مسئولین مرکز تخصصی آموزش و مشاوره خانواده(بهار نکو) در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به برگزاری طرح بهار نکو در استان، گفت: با راه اندازی مرکز تخصصی آموزش و مشاوره خانواده (بهارنکو) از سال 89، شاهد افزایش طول عمر زندگی مشترک و همچنین کاهش طلاق های زیر یک تا چهار سال هستیم .

حجت الاسلام دکتر حمید مقامی با بیان اینکه بالا بودن سن بانوان در مقابل آقایان، کم بودن سن آقا و خانم، ازدواج مجدد، تفاوت بالای سن آقا در مقابل خانم، جزء ازدواج با ریسک بالا محسوب شده است، افزود: این مرکز با ارائه مشاوره تکمیلی و واحد مددکاری، باعث کاهش طلاق و انتخاب درست در زندگی مشترک شده است .

او با اشاره به آموزش بیش از 290 هزار نفر از سال 89 تاکنون، اظهار داشت: در ۳ ماه نخست سال جاری حدود هشت هزار و دویست نفر در شیراز آموزش دیده اند، همچنین این دوره ها که در گذشته حدود 14 ساعت برگزار می شد، با افزایش متقاضیان از اواخر سال 90 تاکنون، به 6 ساعت آموزش برای زوجین در 17 شهرستان تبدیل شده است که تا پایان شهریور سال جاری، تمامی شهرستان های استان فارس تحت پوشش قرار می گیرند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: طبق آمار طلاق در شیراز، در سال 89 طلاق زیر 4 سال 48 درصد بوده که این آمار در سال 95، به 28 درصد رسیده و همچنین طلاق های زیر یک سال نیز از آمار 14 درصدی در سال 89، به 4 درصد در سال 95 کاهش یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین مقامی با تاکید بر اینکه بسیاری از دستگاه ها باید برای کاهش طلاق برنامه ریزی داشته باشند، گفت: آگاهی بخشی وظیفه مراکز مشاوره است، اما تمرکز ما بر آموزش های هنگام ازدواج است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان